2025-12-02, 02:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Här är inlägget jag kommenterade:

Igen. Pengarna i fonden kommer inte från skatter som vaccintillverkarna betalar ut. Pengarna i fonden kommer från den till priset adderade avgiften på varje vaccin och som betalas av köparna av dessa.

Föräldrar och/eller skattebetalarna.
Jo det är vaccintillverkarna som betalar in pengarna till fonden men givetvis är det konsumenterna som betalar i slutänden… precis som det skulle varit konsumenterna som i slutänden fått betala vaccintillverkarnas försäkringar och skadestånd om det istället hade gått att stämma vaccintillverkarna…

Väldigt självklara saker du drar upp gång på gång.
Citera
2025-12-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Koprowski, tydligen från det polska ordet för koppar. Du är inte någon vidare lingvist.

Hillary Koprowsky?
Citera
2025-12-02, 10:04
Medlem
När kongressen beslutade att godkänna... och Ronald Reagan skrev under... den nya vaccinlagen (NCVIA) öppnade de verkligen Pandoras ask. Vad de i praktiken sa till vaccintillverkarna var:
"Ni behöver inte längre oroa er för att göra era produkter säkrare. Vi fixar en lag som garanterar att ni kan fortsätta sälja dem... oavsett hur många som skadas eller dör. Ni slipper ansvar. De drabbade kommer inte kunna stämma er."
Och sedan, när föräldrar till barn vill stämma därför att deras barn blivit autistiska av vaccinen... ja, då ställer sig myndigheterna på vaccintillverkarnas sida... mot de familjer som drabbats av just de vaccin som staten själv har marknadsfört som ”säkra”. Det är helt mindblowing!!

Det ska bli ett sant nöje att se den lagen rivas upp!
Citera
2025-12-02, 10:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo det är vaccintillverkarna som betalar in pengarna till fonden men givetvis är det konsumenterna som betalar i slutänden… precis som det skulle varit konsumenterna som i slutänden fått betala vaccintillverkarnas försäkringar och skadestånd om det istället hade gått att stämma vaccintillverkarna…

Väldigt självklara saker du drar upp gång på gång.
Nej, de korrigerar priset på deras vaccin så att kunden står för 'skatten' på vaccinen.
Citera
2025-12-02, 11:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej, de korrigerar priset på deras vaccin så att kunden står för 'skatten' på vaccinen.

Vadå "nej"? Det är ju en självklarhet - precis som att de "korrigerar priset" så de kan betala skadestånd och försäkringar för produkter de kan bli stämda för eller "korrigerar priset" om råvarupriser eller underleverantörers priser sticker iväg. Same same som jag skrivit hela tiden men ingen antivaxxare verkar mogen att bemöta...

Vem tänkte du annars skulle betala skatterna - ska "ägarna" (dvs till mycket stor del samma amerikanska personer som köper vacciner som pensionssparar i Blackrock och Vanguard) skicka in 2-3 dollar var eller hur tänkte du?
Citera
2025-12-02, 15:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så du tror alltså inte att grav autism lärs in?

Hur lär man sig mild autism? Hur får man sina specifika intressen som man inte vill släppa? Hur börjar man fokusera på detaljer och missar helheten? Hur kommer det sig att man mekaniskt får lära in sociala regler och försöka spela normal fast andra gör det automatiskt?
Generellt kan man säga att autism idag är tre typiska hälsotillsåntd idag i autism spektrum diagnosen. Alltsåmde.tre vankfatee sen kan det finnas tio plus till som är mer ovanliga tillsåndmen som ger liknande symptom.

Men de tre huvud hälsotillståndet som ger autism oftast är:

1. Dålig uppfostran -

2. Hjärnskador från vaccin eller andra miljöfaktorer

3. Savantasyndrom från gener?

(Dock är det inte hela sanningen att savantasyndrom är genetiskt men en del i det hela.)

Vidare kan vi konstatera att hjärnskador från miljö och hjärnskador från dålig uppfostran ofta kan överlappa i sin hjärnskada och symptom beskrivning.

Så de flesta som har autism idag är antagligen en kombination av dålig uppfostran och hjärnskador för miljö.

Vem som har mer av ett ena eller andra går inte alltid att avgöra men generellt kan man säga att de mer typiska fallen ofta beror på hjärnskada av miljö såsom vaccin. Men eftersom överlappningen faktiskt är så stora kan ibland en väldigt dålig uppfostran leda till väldigt grova hjärnskador också osv.. Det är just därför spektrumdiagnoser är så kassa och vilseledande och man borde faktiskt ta bort autism diagnosen och göra flera olika nya istället. Åtminstone inte kalla autism för en kroniskt tillstånd för det är flera olika tillstånd och alla av dom är inte kroniska. Så vården ljuger medvetet idag för medborgarna tyvärr. Helt öppet dessutom.
Citera
2025-12-02, 18:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Henry Ford-studien
När jag läste det opublicerade manuskriptet,8 Jag tyckte att det var av över genomsnittlig kvalitet. Författarna var genuint överraskade av sina resultat och gjorde känslighetsanalyser för att testa deras robusthet. De gav en mycket intressant diskussion om frågor som kan förklara deras resultat, vilka de satte i sitt sammanhang. Eftersom de hade förväntat sig att finna att vaccination minskar risken för att utveckla kroniska sjukdomar, ser jag dem som mer pro-vaccin än anti-vaccin. Till exempel skrev de i inledningen:

https://sv.brownstone.org/articles/is-the-extensive-us-vaccine-schedule-harmful/

https://www.ombudsman.europa.eu/en/event-document/en/49713

De skriver så av politiska skäl. PG är en ac EU's mest publicerade forskare och medgrundare till nordic cochrane.

Det är inget med studien som visar att den är undermåligt konstruerad.

Vad den indikerar är oroande och det är korrekt att kräva djupare undersökning samt avhållsamhet från de mindre nödvändiga vaccin.

Då börjar PG bli dement, hur mycket han publicerat är irrelevant, det är hur fakta hanteras som betyder något.

Den som påpekade att man i den vaccinerade hade med mycket fler förtidigt födda än i gruppen ovaccinerade kan man läs om här https://edition.cnn.com/2025/08/20/health/jake-scott-doctor-vaccine-disinformation.

Politiska skäl?? Vilka politiska skäl när makten ligger hos jr Kennedy??

Jag länkade till två instanser där man gått igenom varför den är undermålig, och det är uppenbart utom för blånekarna!!

Och alla andra granskade studier som visar på att vaccin inte orsakar autism, var är den faktabaserade kritiken där??

Eller gnider även du in dig i olja och glider undan på våt klinkers.
Citera
2025-12-02, 18:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Då börjar PG bli dement, hur mycket han publicerat är irrelevant, det är hur fakta hanteras som betyder något.

Den som påpekade att man i den vaccinerade hade med mycket fler förtidigt födda än i gruppen ovaccinerade kan man läs om här https://edition.cnn.com/2025/08/20/health/jake-scott-doctor-vaccine-disinformation.

Politiska skäl?? Vilka politiska skäl när makten ligger hos jr Kennedy??

Jag länkade till två instanser där man gått igenom varför den är undermålig, och det är uppenbart utom för blånekarna!!

Och alla andra granskade studier som visar på att vaccin inte orsakar autism, var är den faktabaserade kritiken där??

Eller gnider även du in dig i olja och glider undan på våt klinkers.
Om du läser artikeln så förklarar PG varför studien är korrekt utformad och utförd.
Citera
2025-12-02, 19:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om du läser artikeln så förklarar PG varför studien är korrekt utformad och utförd.

Att han anser att Morris undviker vissa saker, men det gör ju han själv och svamlar om självcensur! Nej han missar just allvarliga brister vilket tyder på att han inte är lika skärpt längre.
Citera
2025-12-02, 19:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Att han anser att Morris undviker vissa saker, men det gör ju han själv och svamlar om självcensur! Nej han missar just allvarliga brister vilket tyder på att han inte är lika skärpt längre.
Jag håller med om att detta är viktigt, men jag observerade också att Morris undvek att diskutera partiskheter som gick i motsatt riktning. Författarna skrev att ovaccinerade barn hade i genomsnitt nästan fem årliga möten om de diagnostiserades med ett kroniskt hälsotillstånd och att detta sannolikt visade att när ett barn hade ett medicinskt tillstånd sökte föräldrarna vård. De noterade också att många av de tillstånd de inkluderade i sin studie var allvarliga och inte kunde självbehandlas, såsom astma, diabetes, anafylaxi eller astmaattacker, vilket motiverade omedelbar läkarvård.

Tycker han är rätt skarp. Du förstår väl att artikeln är skriven så att gemene man kan ta till sig det va?

Jag har inte sett dig diskutera det han gör i stycket jag nyss gav dig.
Citera
2025-12-03, 12:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vi har nu senast en dansk studie som studerat förekomst hos vaccinerade och ovaccinerade av MRP, ingen skillnad i förekomst. Var de oseriösa? När jag bett kritik mot den glider vaccinkritikerna undan som en inoljad iller på ett vått klinkergolv.

Oseriösa, ja eftersom vissa här viftar med Henry Ford Health studien som skulle visa på att vaccinerade hade sämre hälsa än ovaccinerade kan vi ju granska den i seriositet.

Vad säger Henry Ford Health själva om denna?

Jo följande https://www.henryford.com/news/2025/09/henry-ford-health-vaccine-study-fact-check

Där kan vi exempelvis notera

I https://www.michiganpublic.org/health/2025-11-06/henry-ford-health-didnt-publish-a-vaccine-study-was-it-buried-or-just-rejected-science utvecklar man det ytterligare som

Så att beslå andra med att lita blint på oseriösa utan källkritik, men inte kunna prestera som du ett, ursäkta min franska, ett skit och dessutom påstå i en tråd att ett mindre urval är bättre än ett större så visar man på grav inkompetens och okunskap.

Likaså som som kung byxlös som orerar i tråden om att poliovaccinet ger 90% av fallen av polio, utifrån att denne har grav läsförståelse problem i alla språk denne misshandlar!

Så jo vi vet autism orsakad av vaccin är inte känt som medicinskt verifierat fall.

Inte heller förklarar du vad som gör de få fall av vaccinskodor på barn värre än död och bestående men vi hittar hos ovaccinerade som drabbats av sjukdomarna!

Snacka om noll källkritik!
Så du erkänner att du litar på några enstaka vilseledande studier blint efter jag kritiserar dig för att göra det. Fast samtidigt låtsas som du inte gör det.

Intressant.
Citera
2025-12-03, 17:52
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag håller med om att detta är viktigt, men jag observerade också att Morris undvek att diskutera partiskheter som gick i motsatt riktning. Författarna skrev att ovaccinerade barn hade i genomsnitt nästan fem årliga möten om de diagnostiserades med ett kroniskt hälsotillstånd och att detta sannolikt visade att när ett barn hade ett medicinskt tillstånd sökte föräldrarna vård. De noterade också att många av de tillstånd de inkluderade i sin studie var allvarliga och inte kunde självbehandlas, såsom astma, diabetes, anafylaxi eller astmaattacker, vilket motiverade omedelbar läkarvård.

Tycker han är rätt skarp. Du förstår väl att artikeln är skriven så att gemene man kan ta till sig det va?

Jag har inte sett dig diskutera det han gör i stycket jag nyss gav dig.

Inte så skarp om han bortser från detekterings bias, alltså föräldrar som söker ofta för sina barn och barn som söker sällan, kanske för sällan. Detta beskrivs i detalj i https://theconversation.com/why-a-study-claiming-vaccines-cause-chronic-illness-is-severely-flawed-a-biostatistician-explains-th e-biases-and-unsupported-conclusions-265470 där vi kan läsa
Citat:
In the Henry Ford system, vaccinated kids averaged about seven visits per year, while unvaccinated kids had only about two. That gave the vaccinated kids many more chances to be diagnosed.

PG borde också adressera övervaknings bias som kan viteras från samma länk

Citat:
About 25% of unvaccinated children in the study were tracked until they were less than 6 months old, 50% until they were less than 15 months old, and only 25% were tracked past age 3. That’s too short to catch most of these conditions. Vaccinated kids, however, were followed much longer, with 75% followed past 15 months of age, 50% past 2.7 years of age and 25% past 5.7 years of age.

Så det finns fel som borde få PG att reagera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in