2025-12-03, 11:12
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
De kan inte låta honom slippa undan med samhällstjänst. Då är nåt riktigt snett.

Nepp! Frivården anser att han inte är kapabel till samhällstjänst. Rättare sagt "inte lämplig" , låter som det blir kåken ändå
Citera
2025-12-03, 11:18
Medlem
Alltså… Chrippa. Mannen, myten, katastrofen i mänsklig form. Det måste vara en unik talang att ha kontaktförbud mot sin egen bror och samtidigt tänka: “Vet du vad? Jag ska fan se till att ”sanningen” kommer fram i en SVT-dokumentär om hur fel han har om sin egen barndom.”

Genialt.
Verkligen.

Att Chrippa sitter och bläddrar i journaler som en CSI-figur från Ö&B och tror att frånvaron av anteckningar är samma sak som frånvaron av verklighet det är fan en komisk prestation i sig.

Och att sedan sitta på sociala medier och försöka locka med ”nästa vecka då smäller det” när hela projektet i själva verket är en glorifierad vendetta det är så självklart att man nästan får hjärtklappning av ren sekundärskam.

Det är inte bara lågt.
Det är inte bara småsint.
Det är… klassisk Chrippa-logik:

“Om jag inte såg det, då har det inte hänt.”
“Om det inte skrevs, då var det inte viktigt.”
“Om jag kände mig kränkt, då ska alla andra också lida.”

Hela drevet luktar inte sanning.
Det luktar inte rättvisa.
Det luktar inte “jag vill berätta min version.”
Det luktar… en mycket enkel blandning av bitterhet, kontrollbehov och uppmärksamhetstörst.

Och att göra detta offentligt, trots kontaktförbud, trots år av konflikt, trots allt som redan gått fel?
Det är som att han försöker speedrunna hur man förlorar all trovärdighet på kortast möjliga tid.

Man får ändå ge honom det:
Han lyckas.
Om det ens var möjligt för honom att se sämre ut än vad han redan gör så lyckades han fan med det också.

Kryper i hel kroppen på mig, avskum. Både han och Linnea. Hoppas dom får sitta inne en lång tid 😎
Citera
2025-12-03, 11:20
Medlem
Skulle han få samhällstjänst, skulle han väl bara köra på med sina brott under tiden ändå.
Citera
2025-12-03, 11:20
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Skulle han få samhällstjänst, skulle han väl bara köra på med sina brott under tiden ändå.

Ja. Vad lever han på nu? Om inte oskattade pengar fortfarande.
Citera
2025-12-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag hör bara pappa Tomas säga till Julia: Du, du tänker bara på de själllv duu!

När han skulle ha Julia att ta bort spärren från passet för dottern.

Ja det med! Obehagliga gubbe.
Citera
2025-12-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Beror nog på vart man tittar, tittar man på Jockes vanliga publik så är nog så fallet. Men tittar man på andra ställen delar jag inte den bilden. Dokument inifrån lockar en hel annan publik än Jocke är van vid. Majoritet av de inlägg jag fått upp i mitt flöde på X har endast varit kritiska, medan det ser annorlunda ut på t.ex. tiktok.

Tiktok använder jag inte överhuvudtaget så där har jag inte kollat utan det är mer övergripande på andra plattformar och sidor. Utifrån det har väl ungefär 90% varit till Jockes fördel.
Så ja Chrippa och Jacke har nog verkligen missbedömt effekten av denna dokumentär såhär långt och har som sagt enbart lyft upp deras mammas hantering i strålkastarljuset igen vilket med stor sannolikhet kommer att ge en respons de inte önskat.
Citera
2025-12-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hon åldrades väldigt snabbt till 45 år. Jobbigt när man är 25.

Mamma Berg ser lite väl glad ut, vet hon att hennes son riskerar fängelse eller tror hon att hon är på någon slags festlig tillställning?
https://imgur.com/a/JAmDfG9

Går man konstant på syntetiska preparat kan man få vaneföreställingar och ha svårt förstå var man är så det kan ha en förklaring för både henne och sonen med fru
Citera
2025-12-03, 11:59
Medlem
wicks avatar
Blir de fängelse?
Citera
2025-12-03, 12:01
Medlem
Måste säga att Chrippa ser stabil ut i mer sofistikerad klädstil.
Citera
2025-12-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Måste säga att Chrippa ser stabil ut i mer sofistikerad klädstil.

Det gör väl alla människor.
Citera
2025-12-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Nepp! Frivården anser att han inte är kapabel till samhällstjänst. Rättare sagt "inte lämplig" , låter som det blir kåken ändå

Fakta eller egen analys?

Men helt enig, det kan han OMÖJLIGT få med tanke på all skit... och hans rymning måste ju ligga han i fatet dessutom
Citera
2025-12-03, 12:08
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Fakta eller egen analys?

Men helt enig, det kan han OMÖJLIGT få med tanke på all skit... och hans rymning måste ju ligga han i fatet dessutom

Det togs upp i rätten på förmiddagen från frivården att han inte anses lämplig för samhällstjänst.

Från corren

Citat:
Frivården anser inte att Chrippa är lämplig för samhällstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in