2025-12-02, 23:56
Medlem
Men ärligt det är något fel på Linnea?! Hon har ju definitivt någon diagnos. Hon är verklighetsfrånkopplad.

Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Dom sitter garanterat med ångest nu. Chrippa och Linnea har ju hypat dokumentären som bara den, och det blev en flopp. Visst är hennes familj oskyldiga, men frågan är... Vems fel är det? Jockes? Anjo? Linnea själv som sätter sig i denna situation? Och varför har man inte kunnat prata vett med Linnea? Vem tillåter ens dotter att ens bli tillsammans med en sådan soppa som Chrippa.. Seriöst
Citera
2025-12-03, 00:05
Medlem
Har fortfarande inte sett dokumentären då det var en heldag på jobbet och tidig morgon imorgon så tänker inte heller spendera natten med den men en sak är ju rätt tydlig när man enbart följt reaktionerna på flertalet ställen och det är att Chrippa och Jackes bomb som skulle fälla Jocke så hårt inte riktigt verkar detonerat som de trodde utan snarare fått en bakvänd effekt. Att denna dokumentär snarare gett Jocke mer kärlek och att familjen Berg är de som blir sedda som ännu mer osmakliga än innan. Och inte hjälper Chrippa och Jackes självgoda hajpande om dokumentären till överhuvudtaget utan det blir bara ännu roligare att beskåda dessa tragiska personer och hur de trampar skit. De ville "rädda" mamman men har ju nu ännu mer aktualiserat och lyft upp situationen och satt henne i skottgluggen på nytt.
Citera
2025-12-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Har fortfarande inte sett dokumentären då det var en heldag på jobbet och tidig morgon imorgon så tänker inte heller spendera natten med den men en sak är ju rätt tydlig när man enbart följt reaktionerna på flertalet ställen och det är att Chrippa och Jackes bomb som skulle fälla Jocke så hårt inte riktigt verkar detonerat som de trodde utan snarare fått en bakvänd effekt. Att denna dokumentär snarare gett Jocke mer kärlek och att familjen Berg är de som blir sedda som ännu mer osmakliga än innan. Och inte hjälper Chrippa och Jackes självgoda hajpande om dokumentären till överhuvudtaget utan det blir bara ännu roligare att beskåda dessa tragiska personer och hur de trampar skit. De ville "rädda" mamman men har ju nu ännu mer aktualiserat och lyft upp situationen och satt henne i skottgluggen på nytt.

Beror nog på vart man tittar, tittar man på Jockes vanliga publik så är nog så fallet. Men tittar man på andra ställen delar jag inte den bilden. Dokument inifrån lockar en hel annan publik än Jocke är van vid. Majoritet av de inlägg jag fått upp i mitt flöde på X har endast varit kritiska, medan det ser annorlunda ut på t.ex. tiktok.
Citera
2025-12-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Beror nog på vart man tittar, tittar man på Jockes vanliga publik så är nog så fallet. Men tittar man på andra ställen delar jag inte den bilden. Dokument inifrån lockar en hel annan publik än Jocke är van vid. Majoritet av de inlägg jag fått upp i mitt flöde på X har endast varit kritiska, medan det ser annorlunda ut på t.ex. tiktok.

Jag har bara sett kritiska klipp på TikTok.
Citera
2025-12-03, 00:47
Medlem
Tänk att Bröderna Fjant, behövde sätta någon annan på att lusläsa papperen, för att hitta något att hugga på och ändå faller det platt. Att Annika sa att hon skulle hänga sig, monsterblodet och lampan, kan mycket väl ha hänt, även om det inte står i några papper. Jocke ville vara med Annika och barn vill inte svartmåla sina föräldrar, vad de än utsätter en för och därför pratar man inte om det.

Och Annika sa ”Jag älskade Joakim”, varför var hon inte med på mötena då? Hon borde ju ha velat få hjälp, så pojken kunde komma hem. Nä, han skulle bort..
Citera
2025-12-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag har bara sett kritiska klipp på TikTok.

Är inte allt för mycket på tiktok, men det kan säkert stämma. De inlägg som jag sett på X är från personer som inte direkt skriver om Joakim Lundell annars och de flesta är positivt inställda till granskningen.
Citera
2025-12-03, 00:53
Medlem
Citat:

Då har vi heelt olika algoritmer…..
I precis varenda social kanal jag får upp är det tusentals kommentarer mot SVT och för Jocke. Speciellt TikTok, folk skrattar ihjäl sig samt uttrycker sympati för J…

Nåt som jag inte fattar dock. Hur kan Chrippa fortsätta veva maniskt idag, trots rättegång i morgon, åklagare funderar på häktning på fredag, kanske han bryter mot kontaktförbud, han inväntar fler åtal för både 2025 ekobrott men även för annat skit han hunnit med senaste månaden.
Har hans advokat helt tappat talförmågan?
Citera
2025-12-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
I precis varenda social kanal jag får upp är det tusentals kommentarer mot SVT och för Jocke. Speciellt TikTok, folk skrattar ihjäl sig samt uttrycker sympati för J…

Nåt som jag inte fattar dock. Hur kan Chrippa fortsätta veva maniskt idag, trots rättegång i morgon, åklagare funderar på häktning på fredag, kanske han bryter mot kontaktförbud, han inväntar fler åtal för både 2025 ekobrott men även för annat skit han hunnit med senaste månaden.

Det har vi säkert, jag följer nog betydligt äldre personer med en högre socioekonomisk bakgrund än de som följer Joakim Lundell. Förutom X och gammelmedia följer jag många journalister som också framför en hel del kritik mot andra mediers förhållande till boken.

Jag har svårt att förstå mig på någon av bröderna så det där får du nog ta med någon annan.
Citera
2025-12-03, 01:11
Medlem
Citat:
Det har vi säkert, jag följer nog betydligt äldre personer med en högre socioekonomisk bakgrund än de som följer Joakim Lundell. Förutom X och gammelmedia följer jag många journalister som också framför en hel del kritik mot andra mediers förhållande till boken.

Jag har svårt att förstå mig på någon av bröderna så det där får du nog ta med någon annan.

Ouch. Du vet varken min ålder eller min och min familjs socioekonomiska bakgrund eller den nuvarande 😉 Hör inte hit men you would be shocked 🤭
Vem kollar ff på X?
Citera
2025-12-03, 01:14
Medlem
Citat:

Christofer anser ju sig oskyldig, så han ser väl rättegångsdagarna, som något han måste åka till och sitta av tiden som det tar. Han lever ju inte i samma verklighet som oss andra, men förhoppningsvis vaknar han till på fredag.
Citera
2025-12-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ouch. Du vet varken min ålder eller min och min familjs socioekonomiska bakgrund eller den nuvarande 😉 Hör inte hit men you would be shocked 🤭
Vem kollar ff på X?

Jag pratade inte om dig, men det hjälper inte direkt att påstå att man hänger mycket på tiktok och samtidigt blandar engelska och svenska. Oavsett försökte jag bara förklara att det kan se olika ut beroende på ens egna algoritmer.
Jag och väldigt många andra, ofta ett mer intellektuellt utbyte i jämförelse med t.ex. tiktok.
Citera
2025-12-03, 01:26
Medlem
Citat:
Jag pratade inte om dig, men det hjälper inte direkt att påstå att man hänger mycket på tiktok och samtidigt blandar engelska och svenska. Oavsett försökte jag bara förklara att det kan se olika ut beroende på ens egna algoritmer.
Jag och väldigt många andra, ofta ett mer intellektuellt utbyte i jämförelse med t.ex. tiktok.

Du följer nog betydligt äldre personer med en högre socioekonomisk bakgrund och ett högre intellektuellt utbyte, men förminskar Jocke, med att skriva ”Jåcke”.

Det tyder på att den där högre socioekonomiska bakgrunden, inte är värt ett skit.

Vad tycker du om Christofer då, rent allmänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in