2025-12-03, 10:29
Avstängd
Märkligt hur det politiska spelet kan få utlopp i Sverige där en restaurang tar lagen i egna händer och portar en viss grupp människor...

Blir det som i USA på 60-talet där det på dörrarna stod: Only black, only white....
Citera
2025-12-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Glöm det. Jude hat är normaliserat.
Han riskerar ingenting

Ge åklagare en kvart:

""förundersökningen är nedlagd - brott ej kan styrkas""
Citera
2025-12-03, 10:38
Medlem
Jag är ganska säker på att restaurangen blir fälld i domstol om det väcks åtal.

16 Kap Om brott mot allmän ordning

9 § En näringsidkare som i sin verksamhet diskriminerar någon på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck genom att inte gå personen till handa på de villkor som näringsidkaren i sin verksamhet tillämpar i förhållande till andra, ska dömas för olaga diskriminering till böter eller fängelse i högst ett år.

Vad som sägs i första stycket om en näringsidkare tillämpas också på den som är anställd i näringsverksamhet eller annars handlar på en näringsidkares vägnar samt på den som är anställd i allmän tjänst eller har allmänt uppdrag.

Men restaurangägaren lever väl efter devisen all reklam är bra reklam.

Men det är väl bara för någon här att anmäla, så får vi svar på frågan.
Citera
2025-12-03, 10:38
Medlem
Karmans avatar
Klar diskriminering av folkgrupp. Polisanmälan bör göras.

Sen är det ju ett himla oskick att hålla på och grilla mitt inne i stan, med konstant grillos. Det förstör luftkvaliteten om något. Förstår inte att det är tillåtet.
Citera
2025-12-03, 10:39
Medlem
Helt rätt! Ska dit och sponsra hans verksamhet 💃💃
Citera
2025-12-03, 10:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Givet ställe att bli stammis på! Skönt med lite civilkurage mot dom äckliga folkmördarna!

Den riktiga frågan är dock varför släpper vi ens in Israeler i landet?
Citera
2025-12-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nej, det är ett flagrant brott mot diskrimineringslagen, så vi får se om en åklagare tar tag i det.

I annat fall öppnar man ett intressant prejudikat där näringsidkare öppet kan sätta upp skyltar om att araber, somalier, muslimer etc inte är välkomna utan att riskera åtal, och det är nog något som en majoritet av nattklubbsägare drömmer om att kunna göra

Pass-innehavare från Israel är inte samma sak som judar så din parallell med muslimer är inte korrekt.
Citera
2025-12-03, 10:53
Medlem
Stället är en scam ... "Adam" är typen som gillar att skratta och showa på ett sjukt jobbigt sätt och ser sig själv som någon sorts superstar.

Typisk person som försöker ge gästerna ett varmt välkomnande, som direkt låtsas vara ens vän, men som är falsk och sen inte tvekar på att blåsa en. Han har såklart heller inga priser på menyn utan verkar sätta lite som han vill.

Försäkrar en sen om att han kan slänga ihop något som passar, som dom sen tar sjukt överpris för ... Kolla recensionerna så hittar ni andra med liknande upplevelse.

Kunde varit en fantastiskt restaurang, inte många ställen som har utrustningen för att röka kött. Men dom misslyckas såklart totalt ...

Tror han är från Libanon eller liknande

Lite kontext: https://www.mitti.se/nyheter/adams-smokehouse-ar-mellanosterns-texas-6.3.91224.90fc695f6a
Senast redigerad av devaleva 2025-12-03 kl. 11:02.
Citera
2025-12-03, 10:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Pass-innehavare från Israel är inte samma sak som judar så din parallell med muslimer är inte korrekt.
Passinnehavare från Israel är också en folkgrupp.
Citera
2025-12-03, 10:54
Medlem
Facades avatar
Det är ju bara marknadsföring förstår ni väl.
Han tjänar på detta, han får publicitet. Folk pratar om hans ställe.

Verkligheten är den att ingen jude (eller vettig svensk) vill äta på Adams Terrorhouse ändå.
Men han blir hjälte inom sin terror-community och araberna kommer solidariskt äta på hans restaurang.

Han är uppenbarligen inte korkad.
Men han stöttar uppenbarligen terrorism. Som alla andra av hans slag.
Citera
2025-12-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Passinnehavare från Israel är också en folkgrupp.

Jag är inte övertygad om det. Det har inte blivit prövat i svensk domstol.

Jag alls övertygad att om man t.ex. skriver att man inte vill sälja något till USA-medborgare eller ens amerikaner att man kommer bli dömd för något.
Citera
2025-12-03, 10:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag är inte övertygad om det. Det har inte blivit prövat i svensk domstol.

Jag alls övertygad att om man t.ex. skriver att man inte vill sälja något till USA-medborgare eller ens amerikaner att man kommer bli dömd för något.
Underligt i så fall. Men visst jag kan starta ett ställe och förbjuda alla utländska medborgare i så fall. Passkontroll vid entén!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in