2025-12-03, 10:00
Medlem
Apropå Lisa Eriksson, en åkare som har fått på tok för lite uppmärksamhet är Louise Lindström. I Gällivares fristils-tia åker hon mer eller mindre jämnt med Ebba, Moa och Jonna från 4,2 km in i mål. I en disciplin hon inte tränar. Långloppsträningen gör henne oändligt gott. Välkommen tillbaka säger jag…
Citera
2025-12-03, 10:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Ja, nu är du nog lite konspiratorisk. Tror precis som du att Linn har första-tjing i Davos om någon står över. Andra-tjing har Lisa. I klassiska lopp har i ärlighetens namn andra förtur.

Jag tror jag föredrar att Lisa försöker vinna Skandinavisk cup och banar sin egen väg till världscupen. Att vara utfyllnad i Davos till ingen nytta stjälper mer än det hjälper. För det ser i princip omöjligt ut att slå sig in i OS-truppen. Då måste hon typ vinna i Davos.

Jag vill betona att jag har absolut inget mot Märta. Jag gillar henne och jag skrev uppskattande om henne när hon vann testloppet i Vålådalen. Men jag var nog lite besviken på hur hon åkte i Gällivare.
Citera
2025-12-03, 10:20
Medlem
Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hoppas verkligen att de processer som pågår leder till att ryssarna får ställa upp i OS. För att inte sporten skall hamna på bandyns nivå krävs att alla som vill skall få deltaga. Kan inte vara kul att vinna ett OS-guld och veta att man gjort det då några av de bästa stängts ute från tävlandet. Utifrån uttalanden från många svenska "stjärnor" känns det som att de helst vill hämta medaljer utan att behöva tävla mot fullgott motstånd.

De borde inte få ställa upp. Det är väldigt osportsligt av ryssarna att åka till sitt grannland och döda sina medtävlare.
Citera
2025-12-03, 10:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Jag har inte glömt att ha kul men jag förstod inte det roliga med Märtas smeknamn som du själv hittat på. Känns ganska respektlöst också

Det kommer från mannen som startat en veritabel hat-tråd om Calle Halfvarsson. Finns ingen respekt för människan Calle i den tråden.
Citera
2025-12-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
De borde inte få ställa upp. Det är väldigt osportsligt av ryssarna att åka till sitt grannland och döda sina medtävlare.

Är övertygad om att ingen av de som är aktuella för ryska längdlandslaget har dödat någon ukrainare. Dom är vanliga människor som förmodligen hatar krig lika mycket som vi andra.
Citera
2025-12-03, 10:40
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Är övertygad om att ingen av de som är aktuella för ryska längdlandslaget har dödat någon ukrainare. Dom är vanliga människor som förmodligen hatar krig lika mycket som vi andra.

Nja, där har du nog fel!

Flertalet av dom duktiga skidåkarna i Ryssland är militärer, både män och kvinnor.
Är man militär ÄLSKAR man krig, inte hatar…
Citera
2025-12-03, 11:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Men de representerar Ryssland och det ju det som är den avgörande punkten i denna sak.
Citera
2025-12-03, 11:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Calle är en idiot och ansvarig för en toxisk kultur i landslaget. Han förtjänar allt näthat

En respektlös kommentar, det är det minsta man kan säga om den.

Ingen förutom de som begått brott och/eller dopat sig förtjänar näthat och även i deras fall är det ett väldigt lågt och patetiskt beteende att näthata.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2025-12-03 kl. 11:18.
Citera
2025-12-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men de representerar Ryssland och det ju det som är den avgörande punkten i denna sak.

Där har du fel. De önskar deltaga under neutral flagga.
Citera
2025-12-03, 11:20
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Där har du fel. De önskar deltaga under neutral flagga.
Vad spelar det för roll? Om de är ryssar så representerar de Ryssland.
Citera
2025-12-03, 11:33
Medlem
Det är stor hyckleri när man vill att Ryssar skall portas. Det är en enskilda individer och medborgare, som man själv inte valt, det är något som kommer vid födsel om ni inte visste det. Hur skall enskilda individer som dedikerar sina egna liv åt att åka skidor så bra som möjligt stoppa kriget? Det pågår över 50 väpnade konflikter i världen över, varför portar vi inte allihop? Dem enskilda idrottarna i Ryssland eller något annat land som är i krig, kan knappast uttala sig negativt om sittande regering, tror ni det slutar bra för den enskilde och dennes familj då?

Sluta upp med er rasism och låt individer va individer, skilj på stat och medborgare.

"Ja men dem är med i militären". Ja likt väldigt många i alla världens länder, där det är lagkrav på det dessutom. Skall dem gå ur militären, kritiserade sittande statsmakt, så är dem med hög sannolikhet körda.

Nä men det är säkert Bolshunov och Sergei Ustiugov som har startat kriget och är Putins högra hand och dem sitter säkert i strategiska möten om hur kriget skall vinnas.
Citera
2025-12-03, 11:44
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Oskar var inte tillbaka inte, låååång väg till OS tyvärr...
Ersson ersätter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in