2025-12-03, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har aldrig brytt mig om denna människa och har inte läst hand bok eller sett hans filmer då ingen av de rubrikerna jag sett om honom har intresserat mig.
Nu tycks han iallafall ha gjort bort sig rejält och kanske äntligen så slipper vi se denna familj i rampljuset för all framtid.

Tycker synd om mamman och undrar varför hon väntat så länge som hon faktiskt gjort innan hon berättat sin historia.

Om du ser till hur det sett ut runt Chrippa och Linnea de senaste åren, plus fler innan dom, så förstår du nog varför mamman dragit sig för att berätta tidigare. Hon har gjort ett försök och det gick ju så där. Att Jocke skulle bussa hundarna på henne är tvärsäkert. Hon är en privatperson utan plattform och har redan stämplats en gång som värsta morsan, och han har över en miljon följare som lyder hans minsta vink. Nästa vecka lyfter man nästa familj som Jocke samvetslöst försökt förinta
Citera
2025-12-03, 06:06
Medlem
det är bara att kolla youtube för att se att Jockebois story inte går ihop.

han sitter hos Malou i tv4 14 oktober 2026. Allt är frid och fröjd med mamman och han har full förståelse att hon också mått dåligt.

23 oktober 2016 på sin kanal har man fått soc papper. då är allt katastrof med hela uppväxten. allt förstärks med sexuella övergrepp, mamman har knarkat hela hans uppväxt. under nära 20 år säger han ingenting om de trauman han ska ha upplevt med nålar, blodiga korvar, skendränkningar, hot om självmord mm. han nämner 37 läkare 20 psykologer, 25 lärare typ. inte ett ord om något av det som sedan kommer i boken. han säger ingenting till någon

14 januari 2017 är det strobråk på snapchat mellan han och chrippa (HELA snapchat bråket mellan jockiboi och hans bror). här säger Jonna någonstans "vi ska skriva en bok".

17 september (Selmastories) Joakim Lundell: "Min bok kommer vända upp och ner på Sverige" - nu säger jocke att hans är mamman tung missbrukare men inte bara det. nu är hon också psykiskt störd, mytoman och hypokondriker.

så innan detta år finns ingenting. jocke har inte sagt något till någon om dessa historier under över 20 år. inte till någon innan han läser socpappren och "plötsligt minns allt" när han träffar spökskrivarna. allt detta går att följa på youtube. slutsatsen kan bara bli en sak: jockboi ljuger om det som ska ha hänt i hemmet. mamman hade inget missbruk under den tiden. alla kan se detta. det är bara att glo
Citera
2025-12-03, 06:09
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Spiken i kistan för SVT för mig. Kommer inte öppna SVT play mer nu.
Buuuuhu, när svt äntligen gör något bra och man får valuta för pengarna så kommer du och gnäller.
Citera
2025-12-03, 06:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Om du ser till hur det sett ut runt Chrippa och Linnea de senaste åren, plus fler innan dom, så förstår du nog varför mamman dragit sig för att berätta tidigare. Hon har gjort ett försök och det gick ju så där. Att Jocke skulle bussa hundarna på henne är tvärsäkert. Hon är en privatperson utan plattform och har redan stämplats en gång som värsta morsan, och han har över en miljon följare som lyder hans minsta vink. Nästa vecka lyfter man nästa familj som Jocke samvetslöst försökt förinta

Som sagt, noll insatt i denna människa men känns som en ren idiot och vidrig person rakt igenom.
Om nu hans bror är lika illa så är det ännu värre.
Citera
2025-12-03, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos

han sitter hos Malou i tv4 14 oktober 2026. Allt är frid och fröjd med mamman och han har full förståelse att hon också mått dåligt.

23 oktober 2016 på sin kanal har man fått soc papper. då är allt katastrof med hela uppväxten. allt förstärks med sexuella övergrepp, mamman har knarkat hela hans uppväxt. under nära 20 år säger han ingenting om de trauman han ska ha upplevt med nålar, blodiga korvar, skendränkningar, hot om självmord mm. han nämner 37 läkare 20 psykologer, 25 lärare typ. inte ett ord om något av det som sedan kommer i boken. han säger ingenting till någon

14 januari 2017 är det strobråk på snapchat mellan han och chrippa (HELA snapchat bråket mellan jockiboi och hans bror). här säger Jonna någonstans "vi ska skriva en bok".

17 september (Selmastories) Joakim Lundell: "Min bok kommer vända upp och ner på Sverige" - nu säger jocke att hans är mamman tung missbrukare men inte bara det. nu är hon också psykiskt störd, mytoman och hypokondriker.

så innan detta år finns ingenting. jocke har inte sagt något till någon om dessa historier under över 20 år. inte till någon innan han läser socpappren och "plötsligt minns allt" när han träffar spökskrivarna. allt detta går att följa på youtube. slutsatsen kan bara bli en sak: jockboi ljuger om det som ska ha hänt i hemmet. mamman hade inget missbruk under den tiden. alla kan se detta. det är bara att glo

Och glöm inte att både Chrippa och Jacke har kliat Jockes rygg.
Med pengar får man vänner.
Och ovänner.

https://youtube.com/shorts/Ro8aY-Yxl-M?si=rQm0iau_oH9t0WV2
Citera
2025-12-03, 06:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Buuuuhu, när svt äntligen gör något bra och man får valuta för pengarna så kommer du och gnäller.

Inte ensam om det. Pinsamt vilka som försvarar SVT i detta. SVT presenterar inte ett enda bevis för sin sak men har nu som statlig tv gått till attack mot samhällets mest utsatta barn och överlevare som inte heller kan styrka sin sak med att socialtjänsten skulle ha skrivit upp varenda övergrepp i detalj i journaler.

Aningslösa journalister skriver att ”Jockes mest inbitna fans” anmäler programmet och kommer bojkotta SVT, men det är snarare alla som har erfarenhet av detta som kommer göra det, antingen egen eller professionell.
Själv har jag aldrig kollat på Lundells reality och är helt ointresserad av honom som influencer, precis som jag inte följer Ingrosso, Wahlgren eller nån annan.
Det är inte därför jag kritiserar SVT för detta.
Citera
2025-12-03, 06:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos

Fan vad jag älskar FB när personer som kan sin historia och tycks vara väl inläst på ämnet berättar.
Tack.
Citera
2025-12-03, 06:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BiancaN
Vad vill du ha? En medalj av Joakim Lundell? Tack för att du delar med dig av totalt meningslös input. Du blir nog extremt saknad av public service. Sov gott!

Vilken avsaknad av självinsikt, detta inlägg är helt värdelöst.

Jag och många andra försvarar alla barn och överlevare av övergrepp och du får en medalj av Flashbacks avskräde av nazister och fascister som nu kommer som skränande gamar för att en man från den mest utsatta klassen i samhällets förtalas av SVT.
Citera
2025-12-03, 06:20
Medlem
OriginalSwedess avatar
Überstylad Grin-Olle skriker efter uppmärksamhet, buuhääöö! Jag tror på dig; din mamma är ett monster.
Citera
2025-12-03, 06:20
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Inte ensam om det. Pinsamt vilka som försvarar SVT i detta. SVT presenterar inte ett enda bevis för sin sak men har nu som statlig tv gått till attack mot samhällets mest utsatta barn och överlevare som inte heller kan styrka sin sak med att socialtjänsten skulle ha skrivit upp varenda övergrepp i detalj i journaler.

Aningslösa journalister skriver att ”Jockes mest inbitna fans” anmäler programmet och kommer bojkotta SVT, men det är snarare alla som har erfarenhet av detta som kommer göra det, antingen egen eller professionell.
Själv har jag aldrig kollat på Lundells reality och är helt ointresserad av honom som influencer, precis som jag inte följer Ingrosso, Wahlgren eller nån annan.

De har gått igenom dokumentationen från BUP och Soc, både den de fått genom omvägar och den som Jockiboy själv tagit betalt för. Och de har funnit att där finns tvärtom mot vad han påstår inte alls stöd för hans anklagelser om övergrepp.
Citera
2025-12-03, 06:31
Medlem
Tervulls avatar
För mig står det helt uppenbart att Joakim led av psykiska störningar i barndomen. Detta pga Aspbergers syndrom, han kunde inte kontrollera sitt humör och fick utbrott. Hotade med att strypa sina småsyskon. Föräldrarna bad om hjälp och det tyder på att Joakims problem var väldigt stora då inte många föräldrar ber om sån här hjälp i första taget. Inte ens föräldrarna till flickan som tvingades dricka ättika och blev svårt misshandlad i åratal ville kontakta någon socialtjänst. De blev påkomna. I jockes fall var det föräldrarna som sökte hjälp för att Jocke inte var hanterbar. Det finns inte någon som tyder på att han blev misshandlad eller att mamman missbrukade.

Jockes mentala problem fortsatte och när han började med sociala medier betedde han sig som ett jävla svin. När inte detta längre drog in pengar så ville han tvätta bort stämpeln och hade förmodligen läst boken ”pojken som kallades det” Jag tycker det finns kopplingar till den boken som vid den tiden Jocke skrev boken var populär. Anledningen till att han kan hänga ut sin mamma och ljuga så här grovt om henne är att han är psykopat utan känslor. Han har sedan dess levt på detta och älskat uppmärksamheten han får.

Det är inte svårt att se hur det hänger ihop. Jag hoppas familjen stämmer skiten ur honom och att man stänger hans YT kanal för gott. Han skall inte påverka barn och unga med sin psykiska sjukdom.
Citera
2025-12-03, 06:33
Medlem
Citat:

Men du lilla vän, bevisen och all fakta kommer alltid i granskningar i fel två och tre... Så om du tror detta var de som har så tror du fel. Dom har jätte mycket som kommer läggas fram. Första avsnittet är bara lite försmak vad som komma skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in