Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2025-12-02, 07:48
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datan.
Min underliggande ångest/gad är väl orsaken till det. Ja riktigt kämpigt att leva med faktiskt. Tror inte jag kommer palla så många år till. Är det verkligen så fel med självmord? Känner mig mätt på livet och vad det gett mig. Inga andra som känner liknande som gått länge med sin sjukdom?

Tycker ändå det är upp till var och en huruvida man ska fortsätta kämpa eller inte. Ofta vet man ju inte hur mycket lidande det ligger bakom någons vilja att avsluta i förtid.

Någon som tänker liknande?
Det är ett väldigt mörkt ställe att vara på när man funderar på att avsluta sitt liv. Har själv varit där. Man lever i kloaken av sitt medvetna. Du kan inte tänka dig hjälp med att bearbeta ångesten och självmordstankarna? Varför det blir så i kroppen är för att du får inte återhämta dig efter ångestattackerna. Så kan förstå att det är mycket eller rättare sagt väldigt mycket ångest.
Citera
2025-12-02, 11:43
Medlem
Såklart finns det även "verkliga" ångestorsaker, som t ex då man ska få en riskabel operation eller att det är oklart om man är dödssjuk,
men många andra ångestattacker kan tränas bort, liksom många depresioner.

Här står hur jag fick två, som psykvården misslyckats med många år, de gjorde dem sämre och sämre, att träna bort stor del av sina mångåriga problem på bara ett par månader:
https://www.flashback.org/t3637166
Citera
2025-12-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Det är ett väldigt mörkt ställe att vara på när man funderar på att avsluta sitt liv. Har själv varit där. Man lever i kloaken av sitt medvetna. Du kan inte tänka dig hjälp med att bearbeta ångesten och självmordstankarna? Varför det blir så i kroppen är för att du får inte återhämta dig efter ångestattackerna. Så kan förstå att det är mycket eller rättare sagt väldigt mycket ångest.

Jodå har gått hos psykolog i några år. Men har tröttnat på att kämpa för det har jag verkligen. Hur såg dina självmordstBkar ut o varför?
Citera
2025-12-03, 03:20
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datan.
Jodå har gått hos psykolog i några år. Men har tröttnat på att kämpa för det har jag verkligen. Hur såg dina självmordstBkar ut o varför?
Blev drogad. efter 2 år så var jag nära att ge upp. Sa till mig själv att ge det en chans till och tog en dag i taget. Smärta är inte alltid för evigt. Ge inte upp. Ångesten är inte för evigt om du jobbar med det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in