2025-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du har så dålig koll att jag inte orkar.
För 8 år sen släppte Jocke sin bok monster, det var första gången Jocke berättade om sin hemska uppväxt.
För 8 år sen försökte mamman ge sin sida av historien efter att boken kommit ut.
Men Jocke tystade hennes snabbt med hat och hot.
Mamman har försökt komma till tals tidigare, men Jocke har inte tillåtit henne.
Hänger du med nu?

Finns på youtube hur Jocke tappar det när mamman försöker berätta sin sida av historien.

Ok, så vad är ditt egentliga problem kompis? Är Jockiboy ansvarig för att hon blir hotad av andra individer? Tillåtit och tillåtit, enligt vad jag vet hade hon möjlighet att bemöta i TV4 men valde att inte göra det.
Citera
2025-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Jag tycker att man ser att Jocke är på väg att börja grina genom hela utfrågningen, särskilt mot slutet. Den där enkla utfrågningen var tillräckligt för att få han att vackla så pass. Det krävdes inte mer.

SVT klippte bort när han började gråta, varför de gjorde så har han inte fått svar på.
Citera
2025-12-02, 22:13
Medlem
Citat:
Jag tycker att man ser att Jocke är på väg att börja grina genom hela utfrågningen, särskilt mot slutet. Den där enkla utfrågningen var tillräckligt för att få han att vackla så pass. Det krävdes inte mer.

Du skojar, det är din subjektiva uppfattning. Han svarar som han minns saken, varken mer eller mindre.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Jo. Visades till och med bilder från bröllopet på hela familjen.

Och otroligt många bilder från barndomen visades också.

Sorry, missförstod dig.
Citera
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
SVT klippte bort när han började gråta, varför de gjorde så har han inte fått svar på.
Så han ville grina mer? Tror han att det hjälper hans case? En vuxen jävla man som ska grina om barntrauma, så pass att han gråter i TV och vägrar komma med några bevis för sagda trauman? Då får han glatt acceptera att en stor majoritet kommer anse att han ljuger.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Vad kommer hända om Lundell plockar fram 150 a4-ark, med material hos privata kliniker som svt inte lyckats komma åt, som styrker allt han sagt?

De dokument som han låtit andra få läsa på nätet är dokument som han själv anser bevisar det han påstår och därför låter andra läsa. Alltså borde de 150 arken finnas med där. Precis så enkelt är det.
Citera
2025-12-02, 22:14
Medlem
Citat:
Så han ville grina mer? Tror han att det hjälper hans case? En vuxen jävla man som ska grina om barntrauma, så pass att han gråter i TV och vägrar komma med några bevis för sagda trauman? Då får han glatt acceptera att en stor majoritet kommer anse att han ljuger.

Nej men SVT ville få honom att framstå som en känslokall person.
Citera
2025-12-02, 22:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag

Har han sett alla avsnitt? Kanske de låter honom få gråta i ett annat avsnitt.
Citera
2025-12-02, 22:19
Medlem
Bum1s avatar
Han kastar skit omkring sig till höger och vänster men jag blev blockad på instagram när jag kritiserade hans låt (som troligen var skapt av någon annan i hans namn?). Killen verkar bara tåla ja-sägare. Helt sjukt hur han kan ha så lojal följarskara.
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Inte bara media utan public service. Äntligen har pengarna gått till något bra.

Ja det känns skönt att få lite valuta för pengarna som dom stjäl av en varje år. Det skall komma fram mycket mer i de 2 kommande avsnitten också. Det ser jag fram emot!
Citera
Medlem
flugornass avatar
Vad har han att förlora på den här dokumentären egentligen inget! Han får folk som tror och andra som tvivlar på honom, om hundra år är det ingen som vem fan han är Jocki?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du har så dålig koll att jag inte orkar.
För 8 år sen släppte Jocke sin bok monster, det var första gången Jocke berättade om sin hemska uppväxt.
För 8 år sen försökte mamman ge sin sida av historien efter att boken kommit ut.
Men Jocke tystade hennes snabbt med hat och hot.
Mamman har försökt komma till tals tidigare, men Jocke har inte tillåtit henne.
Hänger du med nu?

Finns på youtube hur Jocke tappar det när mamman försöker berätta sin sida av historien.

Jag har inte kollat SVT-dokumentären än. Tittade precis på YouTube-klippet du refererar till. Utifrån det tycker jag hans reaktion känns genuin. Ett barn som blivit sviken. Det bara bubblar ur honom och han blir rasande på ett sånt där sätt man blir när man blivit trampad på alltför många gånger. Jag har själv barn med diagnoser och kan tänka mig att kunskapen om dem var rätt kass när Jocke var liten. Att hans syskon bodde kvar hemma kan ju bero på att de inte har den känslighet Jocke har pga diagnoserna. Det som beskrivs om hur han betedde sig som liten tycker jag är skolboksexempel på ett känsligt barn som inte vet hur han ska göra sig förstådd. En som inte kan reglera sina intensiva känslor och som känner allt samtidigt men bara gör fel och blir bestraffad för det. I mitt barns skola finns såna barn som säger att de ska döda andra osv. Det hände i just 8-årsåldern, precis som Jocke pratar om. Våldsamma teckningar är bara ännu ett bevis för att det är ett barn som inte mår bra. Det är inte en liten barn-psykopat. Och att allt man minns inte står i papperen utan är ihopblandat med egna upplevelser man hade som barn tycker inte jag är nåt starkt bevis för lögn. Jag är team Jocke just nu. Nu ska jag kolla SVT och se om jag ändrar åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in