2025-12-02, 20:23
Medlem
Ingen journal som tyder på våld/terror från Morsan som Joakim la upp som bevis.
Inte ett enda vittne vad det verkar som.

Vad finns det som talar för att det stämmer förutom hans egna historier?
Citera
2025-12-02, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsback
Någon gjorde sig oförstående när jag gjorde hans berättelse jämförbar med en roman fr Sydamerika.
Jag menar att det är mediahusen, TV, bokförlag, som har gjort den här historian möjlig i så många år.
Är det någonstans det går ätt tvätta pengar är det när någon från insidan berättar ”sin sanna historia”.
Hur många i denna historia har inte, läst, redigerat, hjälpt honom i historien.

Tror ganska mycket på en av brödernas version, han drar på extra allt i sin självbiografi för att folk ska glömma Jockiboys slemmiga profil, den som han blev känd för som Jockiboy. Hela denna historia tjänade syftet att göra honom rumsren igen.
Man Jocke är inte ensam om att hålla på och veva med sin hemska barndom. Finns ju Morgan Alling också. Som just kapitaliserar på en uppväxt som man inte får ifrågasätta.
Citera
2025-12-02, 20:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nej, du tänker inte fel. Skulle aldrig någonsin vittna mot min bror vad det gäller ringa brott, eller grova ekobrott. Gäller det grova brott mot person, så skulle jag kanske vittna.

Jag har ingenting emot om någon vittnar mot en familjemedlem som begått ett grovt brott mot person. Men ekobrott? Kom igen...

Det känns som en hämnd eftersom hans bror ifrågasatt Jockes berättelse om barndomen. Och dessutom får han möjligheten att visa upp sig inför kameror och journalister. Visa upp hur bra han själv är.
Citera
2025-12-02, 20:24
Medlem
Aakkes avatar
Minns första åren efter han varit med i Tylösand. Man tänkte härregud vilken tragisk person med spökrunk och bajsrunk och n-ordetrunk osv. Smutsig blogg.

Sprang sedan på honom på Gran Canaria något år senare när han "gömde" /höll sig undan där, då var han ganska lugn och tråkig förmodligen nykter den gången.

Sen kom han ut hur dålig uppväxt han haft och jag kände väl inte mer än låt han få en chans. Har inte följt honom något vidare men han har väl ändå lyckats med sin youtube.

När man nu ser detta, fyfan vad han åker tillbaka till 2010 i nivå på beteende. Smutskasta på detta sätt.

Hela det han byggt upp känns mer eller mindre som en sekt där alla de som gjord honom gott med pengar är en del, längst in i sektcirkeln är nu alla de som fortsätter försvarar honom.

Hoppas han skänker alla sina mytarpengar till välgörenhet och börjar om sitt liv i en sunken 1rummare. Han har verkligen lurat alla sina följare och media är med i den svansen.
Senast redigerad av Aakke 2025-12-02 kl. 20:27.
Citera
2025-12-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Vart menar du att lampan du skruvar i får sin ström ifrån? Ifrån sockens metallplattor.

Det är 230 där.

Sluta lek dum nu

Ja de är 230v i kabeln. Men det händer absolut ingenting om du stoppar ned ditt finger där. Det är skyddat mot just det. Skulle aldrig få säljas om de var så enkelt att få en stöt.

Jokkeponken ljuger som en häst travar.

Testa själv får du se.
Citera
2025-12-02, 20:27
Bannlyst
Om han nu har papper som motbevisar det som svt påstår, varför visar han inte upp dom på sociala medier nu?
Citera
2025-12-02, 20:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SVT lär ha ton av material i de kommande 2 avsnitten.

Annars skulle de aldrig stå på sig mot denna skitstorm. Ska bli så sjukt intressant vilka bevis som kommer fram i de kommande avsnitten. Idag i Studio Ett så hintade ju regissören mer än en gång om att det kommer mera, mycket mera...
Varför skulle hans bröder ljuga om deras syn på uppväxten, att den var rätt så bra?
Skulle enbart J blivit utsatt och illa behandlad? Det är inte rimligt.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
det anmärkningsvärda här är ju att joakim är känd öht. han verkar inte ha presterat något utan mest blivit känd för att vara känd
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tror ganska mycket på en av brödernas version, han drar på extra allt i sin självbiografi för att folk ska glömma Jockiboys slemmiga profil, den som han blev känd för som Jockiboy. Hela denna historia tjänade syftet att göra honom rumsren igen.
Man Jocke är inte ensam om att hålla på och veva med sin hemska barndom. Finns ju Morgan Alling också. Som just kapitaliserar på en uppväxt som man inte får ifrågasätta.

Jessica Andersson och Kikki Danielsson är två andra som ofta pratat om sin hemska barndom på fosterhem, eller med fosterföräldrar.
Citera
2025-12-02, 20:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Det är just det jag menar! Ingen expert har fått tolka det som står i papprena. Om man ser till helheten så märks det väldigt tydligt om man kan minsta lilla om psykologi att Joakims beteenden beror på MILJÖN han växt upp i. Mer specifikt: det beror på hur hans liv såg ut under hans första levnadsår. Jag är ingen expert inom detta, men jag vet tillräckligt mycket för att reagera och dra jämförelser. Det hade varit jätteintressant OM dokumentären varit nyanserad på det sättet.
Jag kan mycket om psykologi och det är inte väldigt tydligt att Joakims beteenden beror på miljön han växt upp i.
Skulle snarare säga att för att komma med ett sådant påstående måste man kunna väldigt lite om människan i allmänhet och psykologi i synnerhet.
Citera
2025-12-02, 20:31
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jessica Andersson och Kikki Danielsson är två andra som ofta pratat om sin hemska barndom på fosterhem, eller med fosterföräldrar.
De du nämner spelar inte i samma division.
Sedan finns det ju människor som faktiskt har haft en jobbig uppväxt.
Citera
2025-12-02, 20:33
Moderator
Carlboms avatar
Det verkar som SVT äntligen lyckats ta sig in i det här dramat och internetkriget mellan bröderna och övriga influencers. Gammelmedia har länge fått följa allt på Instagram, TikTok och Flashback från åskådarplats men har inte riktigt vetat hur de ska bli en del av det. SVT saknar helt den målgruppen.

Jocke har hittills kunnat internetkriga via ombud och sitt entourage samtidigt som han rört sig i gammelmedias finrum men sagt han ”vill hålla sig utanför”. Nu är det som om SVT tröttnade, sparkade in dörren och slog sig ner mitt i dramats centrum. De vill också vara med!

Det var inte ens länge sen Jocke fick en hyllad serie av public service. SVT tar och SVT ger kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in