2025-12-02, 19:52
Medlem
Jockeboy har faktiskt imponerat på mig. I början, när hypen efter Kungarna av Tylösand började falna, kändes det som att han gjorde allt för att hålla sig kvar i rampljuset.. ibland på ganska desperata sätt. Jag minns på hans blogg där han bajsade ner sig själv.. som fick mig att tänka att det här aldrig skulle kunna leda till något stabilt eller långsiktigt kändisskap.

Men trots den kaotiska starten lyckades han ta sig tillbaka med besked. Han byggde upp en enorm plattform, blev otroligt välkänd och hyllad på många håll. Samtidigt kan man ju fundera på om hela resan dit alltid var helt sanningsenlig. troligtvis inte...
Citera
2025-12-02, 19:53
Medlem
Kedoxs avatar
Det verkar råda något sektliknande runt Jocke.
I kommentarer på instagram så ska mamman, SVT, Bo-Göran kölhalas. Det ska anmälas till granskningsnämnden.
Bara Jocke har rätt och alla andra fel.

Vad som är rätt och riktigt vet inte jag. Jag har mina åsikter om honom som person men de är inte relevanta här. Blir bara förbluffad över hur enögd publiken är, främst tjejer/kvinnor. De kan inte ha all dokumentation men är beredda att starta drev och försvara Jocke in i döden. Det är ganska skrämmande faktiskt. Tycker varken man ska vara så säker på att varken han eller mamman är helt sanningsenliga.

Det påminner om när tonårstjejer vägrar se något negativt om deras popstjärnecrush oavsett vad som kommer fram. Men många här är såna som följt honom i flera år och nu är vuxna kvinnor.

Hade varit intressant att sätta Jocke och mamman på varsin sida ett bord för att snacka och låta kameran rulla.
Citera
Medlem
Tror inte ett skvatt på den där autistiske bloggrunkaren. Litar heller inte på hans resterande familj.
En person som outar sig på precis alla sätt man kan tänkas göra och alltid ska få sin röst hörd genom media. Det enda han vill ha är bekräftelse. Sen om han får det genom att missbruka offentligt eller vira in sig i en offerkofta, stor nog att få en hel farm av lamm frysa röven av sig bryr han sig föga om.
Om en sån person är redo att ljuga för mer bekräftelse? Tveklöst ja.

Skillnaden mellan Jocke och de flesta andra som varit med om hemska saker är att media är dragloket i artiklarna som skrivs av dem. När det kommer till Jocke är det precis tvärt om
Citera
Medlem
kristofferGs avatar
Klassisk mytomani.
Citera
2025-12-02, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är möjligt men inte troligt. Han överdriver saker som han i barndomen upplevde som kränkande medan hans morsa förminskar och slätar över dumma saker som hon gjorde när han var barn. Sanningen ligger nog någonstans i mitten av deras båda utsagor.

Inte så säker på det. Tror att han hittat på därför att han inte ens själv förstår att han gör det.
Efter att ha sett mamman prata ser man ju att detta är en allt annat än den melodramatiska figur som Jocke målar fram. Hon fnissar till och med lite grann, helt malplacé.
Citera
2025-12-02, 19:55
Medlem
jtds avatar
jag har inte följt honom men minns när han var med n ågon program på tv första gången då undra jag varför man kunde ha med snubben som körde dagens runk och starta sin karriär med det i ett "vanligt" program .....
Citera
2025-12-02, 19:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Det som kan verka ”narcissistiskt” hos en autistisk person handlar ofta om oförmåga att interagera socialt snarare än att få uppmärksamhet från omgivning. Här skiljer Jocke och Trump sig åt.

Nja. Jag tror inte att så många autistiska personer vill synas och höras lika ofta i media kring saker som bara handlar om dem, inte deras specialintressen. Samt hittar på att de varit med om vidrig saker som inte stämmer bara för att få sälja en bok.

Man kan ju ha autism och en personlighetsstörning samtidigt.
Citera
2025-12-02, 19:58
Medlem
Irena på aftonbladet försvarar inte Jockiboi.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Okbv4V/irena-pozar-skams-nar-jag-ser-joakim-lundell-dokumentaren
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Inte så säker på det. Tror att han hittat på därför att han inte ens själv förstår att han gör det.
Efter att ha sett mamman prata ser man ju att detta är en allt annat än den melodramatiska figur som Jocke målar fram. Hon fnissar till och med lite grann, helt malplacé.

Kanske det. Ingen av oss vet. En sak är dock säker: Hans morsa är/var missbrukare och de är experter på att ljuga, manipulera och tala till sin egen fördel. Jag litar inte på ett ord av vad hon säger.
Citera
Bannlyst
Det är en jävla skillnad på att ha haft en taskig barndom kontra en mamma som plågat och torterat sin unge.
Jocke får skylla sig själv som hänvisat att all fakta finns i hans journaler, för det gjorde det inte.
Citera
Medlem
Hoppas bara inte detta mynnar ut i någon slags ”min sanning-din sanning” relativisering när det är så uppenbart att autist-Jockiboii har ljugit om sin uppväxt.

Berättelserna i sig är rätt osannolika. Är det någon som tror att jockiboiis mamma var besatt av skräckfilmer när man tittar och lyssnar på henne? Hur många 65-åriga kärringar från Motala har ens sett en skräckfilm? I själva verket är det Jocke som gillar skräckfilm som den våldsfixerade autist han är.

Och den där berättelsen om insekter under huden hör man är påhittad. Den är så typisk missbrukarpsykos att den helt enkelt inte inträffar i verkligheten.

Nej, detta är bara ännu ett bevis på hur skruvad Jockiboii är
Citera
2025-12-02, 19:59
Medlem
Blackra1ns avatar
Den dära Jockiboi eller vad han nu kallar sig verkar vara ond rakt igenom. Tänkt att tjäna pengar på händelser han fantiserat ihop. Projiserat sin ilska på sina egna tillkortakommanden på sin mamma som förmodligen gjort allt i sin makt för att uppfostra honom. Hur kan den mannen sova om natten. Antar han saknar empatikänslor. Se bara hur han behandlat sina bröder på senare år. Hoppas fler får upp ögonen för detta. Hoppas han får gå i terapi för att behandla sin ilska och inse hur mycket sjukt han ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in