Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Självfallet handlar det redan om ett försök till förväxling utifrån SE's uppgifter, men det var ju inte det jag kommenterade utan det hypotetiska påståendet:
"Här skulle ju Engström igen kunna hävda att LP har förväxlat honom med GM"
Det är lite samma sak som påståendet att det var "smart av honom" att (som GM) "bränna sitt utseende" i SvD den 2 mars.
Svårt att se det som smart och att sedan tro på möjligheten att kunna "bränna sitt utseende".
Vad hade hänt om någon känt igen honom på en plats han INTE sagt sig ha varit på?
Grand? Om han nu var där?
Längs flyktvägen? David Bagares gata och vidare?
Han har ingen aning om vad Yvonne och Ahmed uppfattade... eller ytterligare vittnen längs vägen.
..så tänker jag.
Du har tydligen jävligt tungt för det med att bränna sitt utseende i media. Man bränner ju inte sitt utseende om man är säker på eller åtminstone tror att ingen har sett en. Då är det ju meningslöst.
Det är för att förstöra eventuelle vittnesmål i rättsväsendet man gör det. Du minns kanske att Lisbeth fick höra att CP var alkoholist? Sen kände hon igen en alkoholist där.. case closed. I princip.
Men OM det var därför SE brände sitt utseende så ja, då måste han varit rätt desperat. Första instinkt är såklart att gömma sig.
Men altså.. det här VET jag att du inte kommer fatta, så det finns INGEN anledning att svara på det här.