2025-12-02, 17:31
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De tonar inte ner, de dementerar Jockes påståenden -- genom att använda den dokumentation som Jocke påstår bevisar att han säger sanningen.
Det gör den inte - den styrkes mammans version.

Så jo - det betyder mycket att hans mamma inte svävande omkring med ständig minnesförlust hög på extremt missbruk av sömntabletter .. som Jocke påstår.
Hans historia faller utan den lilla godbiten.

Sömntabletter??
Nu är nog du experten ute och cyklar.
Du som vet och kan allt.
Borde väl ha koll på att det är smärtstillande det har pratats om
Citera
2025-12-02, 17:32
Medlem
bralesss avatar
Inga syskons uppväxt eller erfarenheter av en förälder är identisk den andres. Man kan aldrig ta ifrån ett barn sin upplevelse, och är upplevelsen så grov som den varit för Joakim, -ingen rök utan eld.

Det är inget barn som med glädje frivilligt väljer bort en förälder, särskilt inte sin mamma. Det ska mycket till det.

Kan nog stämma att Jocke hade aggressionsproblem. Precis som hans bror Chrippa. Kommer väl från föräldrarna, och lika så deras uppgift att hantera istället för lämna bort sitt barn.

Varför har mamman inga tänder? Typiskt missbrukare att tappa tänder. Förlåt, men sant.
Citera
2025-12-02, 17:37
Medlem
Kommer inte ens kolla på den där smutsiga dokumentären. Varför ska jag ge den där människan tid att titta när de misskreditera ett barns upplevelse. Nej tack.

Jag vet hur medicinska journaler funkar också och det är vårdgivarens upplevelse som skrivs. Så jag vet att journaler inte alltid styrker och speciellt inte journaler från 90 talet. Det har blivit bättre med dokumentation osv nu för tiden.

Men vill gärna ha en sammanfattning om någon vettig person orkar som kolla.
Citera
2025-12-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Kommer inte ens kolla på den där smutsiga dokumentären. Varför ska jag ge den där människan tid att titta när de misskreditera ett barns upplevelse. Nej tack.

Jag vet hur medicinska journaler funkar också och det är vårdgivarens upplevelse som skrivs. Så jag vet att journaler inte alltid styrker och speciellt inte journaler från 90 talet. Det har blivit bättre med dokumentation osv nu för tiden.

Bra den är säkert skit ändå, för den handlar om en tråkig idiot till människa. Luta dig istället tillbaka och se på barnet/mannen som fightas mot sig själv och sina egna lögner i affekt nu istället.
Citera
2025-12-02, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi

Sammanfattning: JL har gett sken av att allt styrks av journalerna, och det stämmer inte. Stories om nålar, elchocker och hängsnaror.
Citera
2025-12-02, 17:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Sömntabletter??
Nu är nog du experten ute och cyklar.
Du som vet och kan allt.
Borde väl ha koll på att det är smärtstillande det har pratats om
Nej, Jocke gick igår eller förrgår ut i ett inlägg och sa sömntabletter och räknade upp två preparat med benzo som bl a används på det sättet + ngt otydligt jag inte hörde .. Enligt honom var det sömntabletter och åt man dem men inte gick och sov så drabbas man av total minnesförlust.
Jag äter liknande och känner inte igen vad han säger .. men så sa han.
Och eftersom Jocke sagt det så är nog mina upplevelser fel - och kan förklaras med total minnesförlust.

Hans mamma säger smärtstillande - men Jocke hävdade sömn -- och Jocke har alltid rätt.

Skämt å sido .. det var Jocke som hävdade sömntablett.
Citera
2025-12-02, 17:58
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Flyktrisk. Ganska rimligt ändå?

Varför skulle han häktas på fredag och inte innan det? Finns flyktrisk oavsett. Ellerhur?
Citera
2025-12-02, 18:00
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Under Jackes inlägg på Instagram, är det flera som undrar varför han sa en sak hos Nemo och en annan i dokumentären, angående Annikas missbruk. Givetvis duckar han dessa frågor. En lika stor fjant som Christofer.

Han blockerar alla som ifrågasätter det
Citera
2025-12-02, 18:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
”Farmor” säger att Jocke var orolig och ingen kunde lugna honom, när hon och maken kom till Tomas och Annika, den dagen Joakim kördes till psyk. Det bevisar ju inte att inte Annika sa till Jocke att hon hade leukemi och att han därför var orolig, när de kom.

Hela familjen är ju helt körda i huvudet och pratar bort sig själva.
Jocke säger att mamman sa att honom att hon hade leukemi, Jocke blev upprörd, mamman gick direkt till telefon och ringde psyk och gick sen och sa att Jocke skulle iväg.
Jockes historia går inte ihop med farmors historia eftersom farmorn säger att hon var där när de ringde psyk. Det Jocke säger kan inte ha hänt om farmorn talar sanning.
Citera
2025-12-02, 18:02
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Han blockerar alla som ifrågasätter det
Fast Jacke har hela tiden satt att missbruket hos mamman kom när de var äldre. Jacke har aldrig sagt att mamman hade ett missbruk när Jocke bodde hemma.
Citera
2025-12-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Hade du kollat dokumentären hade du vetat att det inte handlar om att misskreditera något barns upplevelse.
Sluta bli manipulerad av Jocke

Ursäkta mig! Det var tydligt ifrågasättande av ett barns upplevelse och känslor.
Citera
2025-12-02, 18:11
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Sammanfattning: JL har gett sken av att allt styrks av journalerna, och det stämmer inte. Stories om nålar, elchocker och hängsnaror.
Precis. Uttryck som 'ingen rök utan eld' och att 'misskreditera ett barns upplevelse' är det mest sinnesslöa responsen jag kan tänka mig. Denna berättelsen är onekligen en stor del av hans kändisskap och det ekar onekligen tomt i alla former av 'neutrala' journaler och kommunala arkiv.

Jag tror inte att han räknade med att journalerna skulle dammas av i arkiven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in