2025-12-02, 15:51
Medlem
Nej, inga SD väljare bryr sig om vad Expo skriver eller hur Expo trixar med data heller för den delen. Det räcker oftast med det de upplever och ser omkring sig för att få dem att fatta beslut om vilket parti de ska rösaa på.
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
Citera
2025-12-02, 15:52
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Med andra ord ett folkutbyte. Varför förnekar du detta?
Nej, folkutbyte inkluderar inte "de slutar frivilligt föda barn". Folkutbyte förutsätter mord, våld eller tvång, precis som "etnisk rensning".
Citera
2025-12-02, 15:54
Medlem
Jo självklart blir det så att svenska folket byts ut när det föds allt färre svenskar och man importerar miljontals utlänningar istället. Det är ju bara korkade vänstermänniskor som inte kan inse att det är så folkutbytet genomförs.
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, folkutbyte inkluderar inte "de slutar frivilligt föda barn". Folkutbyte förutsätter mord, våld eller tvång, precis som "etnisk rensning".
Citera
2025-12-02, 15:54
Medlem
Citat:
Så vem ska ta hand om dig när du blir gammal tänkte du?

Jag har hellre möjligtvis ingen hjälp när jag är gammal än att se landet i skicket det är i nu och hur det kommer bli ännu värre i framtiden. Det är ett extremt lågt pris att betala.
Citera
2025-12-02, 15:58
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Där var någon tidigare i tråden som hade siffror ifrån någon stans om hur befolknings fördelningen var i olika städer, svenskar kontra invandrare!
Det var ca 50-50 +- något i ganska många städer som det såg ut nu!
Hitta den och läs.
Folk är väl ändå inte "utbytta" om hälften är kvar. Malmö har 51% svenskar, Södertälje 40%, Botkyrka 36%. Alla tre de mest ökända invandrarstäderna. Så alltså tre städer i Sverige med ca hälften invandrare eller mer.

21% i Danderyd är invandrare. Antagligen från Finland Norge USA Tyskland osv. Jag har aldrig någonsin sett invandrarproblem i Danderyd.
Citera
2025-12-02, 16:01
Medlem
Citat:
Folk är väl ändå inte "utbytta" om hälften är kvar. Malmö har 51% svenskar, Södertälje 40%, Botkyrka 36%. Alla tre de mest ökända invandrarstäderna. Så alltså tre städer i Sverige med ca hälften invandrare eller mer.

Du är verkligen en person som bara lever i nuet och totalt skiter i hur framtiden ser ut eller hur? Fattar du inte hur dessa ställen kommer att se ut om 50 år? Ser du inte mönstret?
Citera
Medlem
De allra flesta som vällt in här jobbar inte med äldrevård. Sedan kan vi givetvis hyra in personal från utlandet utan rätt att stanna här för gott som kan arbeta med äldre och som sedan återvänder hem. Det skulle verkligen inte vara några problem alls. Då skulle vi dessutom kunna hyra in kvinnor till det. Och slippa våldtäktsmän i vården.
Citat:
Så vem ska ta hand om dig när du blir gammal tänkte du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Absolut, och jag är helt övertygad om att det även går att lösa födelsetalen genom vettiga insatser. Hela problemet ligger ju bara i att ingen ens har försökt utan man har bara startat massinvandringen och folkutbytet.

Nu VET jag ju också att detta är medvetet gjort av ett gäng människor som vill oss väldigt illa, men även om man bortser från det så måste ju man ifrågasätta som en vanlig Svensson om detta verkligen är rimligt att det ska sluta på det här sättet för våra kommande generationer, för deras framtid ser ju inte speciellt ljus ut milt talat.

Jag hoppas du har rätt men jag är tyvärr pessimistisk.

Ungern har försökt. De har väl i princip gjort allt det som vettiga människor önskar att vi hade gjort i Sverige. Men det har inte fungerat.

Citat:
During the migrant crisis of 2015, Hungary, alongside other Eastern European states, made it clear that it was not interested in migration as a possible solution to its demographic issues. Instead, the country intensified its campaign to boost birth rates at home. New mothers are exempt from taxes from the birth of their first child until their 30th birthday, and mothers of four children or more gain a lifelong tax exemption. Families are also offered housing support, childcare allowance, and discounts for all kinds of products a family might need. The government’s goal is to increase the fertility rate to the replacement level of 2,1 children per woman in 2030 – higher than the rate in any European country as of 2024. So, to the big question: is it working?

To answer the question let’s look at two metrics: the fertility rate and the number of births per year. The fertility rate measures the number of births per woman in childbearing age, typically 15-44 years old. The number of births on the other hand simply measures how many children were born in a particular year. In the first ten years of Fidesz’s rule (2010-2020), the fertility rate in Hungary increased from 1,25 to 1,56 per woman. The number has since fallen again, reaching 1,39 in 2024. In the early 2020s, Hungary saw its highest fertility rate since the mid-1990s, indicating that government policies might have pushed the number of births upwards. However, this is only half the story – the number of births in Hungary has flatlined at between 85,000 and 90,000 per year, reaching a new record low of 78,000 in 2024.

https://www.debatmagazine.nl/can-government-policy-reverse-population-decline-the-case-of-hungary/

Så problemet ser ut att vara extremt svårt att lösa. Kanske omöjligt.

Men då är det ju bara att gilla läget och acceptera att befolkningen minskar. Vad annars kan man göra?

Att ge bort landet till andra är ju ingen lösning på något.
Citera
2025-12-02, 16:02
Medlem
Citat:
Absolut, och jag är helt övertygad om att det även går att lösa födelsetalen genom vettiga insatser. Hela problemet ligger ju bara i att ingen ens har försökt utan man har bara startat massinvandringen och folkutbytet.

Nu VET jag ju också att detta är medvetet gjort av ett gäng människor som vill oss väldigt illa, men även om man bortser från det så måste ju man ifrågasätta som en vanlig Svensson om detta verkligen är rimligt att det ska sluta på det här sättet för våra kommande generationer, för deras framtid ser ju inte speciellt ljus ut milt talat.

Vad ska man göra då?
Ska man börja skjuta ihjäl politiker eller hur ska man få till en förändring?
Citera
2025-12-02, 16:02
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Jag har hellre möjligtvis ingen hjälp när jag är gammal än att se landet i skicket det är i nu och hur det kommer bli ännu värre i framtiden. Det är ett extremt lågt pris att betala.
Själv tar jag gärna en finsk sjuksköterska istället för att ligga ensam som du kommer att göra.
Citera
2025-12-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jo självklart blir det så att svenska folket byts ut när det föds allt färre svenskar och man importerar miljontals utlänningar istället. Det är ju bara korkade vänstermänniskor som inte kan inse att det är så folkutbytet genomförs.

De erkänner till och med att det sker. Och tycker att det är bra. Det är bara ordet "Folkutbyte" de inte gillar.

De har gjort det till sin grej att tjafsa om ord, för att slippa diskutera verkligheten.
Citera
2025-12-02, 16:04
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Så konspirationen sträcker sig nu till de 7M helsvenskarna som lurats att inte få barn. OK. Berätta hur det gick till när du lurades att inte få barn. Du kan omöjligt tänka om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in