Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-29, 11:45
Medlem
448s avatar
Så är det , animaliskt protein är dyrt o kolhydrater o margarin billigt

Hälsa är en klassfråga
Citera
2025-11-29, 15:02
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Så är det , animaliskt protein är dyrt o kolhydrater o margarin billigt

Hälsa är en klassfråga

Margarin är frågan om det kan placeras i kategorin mat öht. Folk stoppar det i munnen iof.

Men man kan komma billigt undan som karnevor om man gör lite research. Sen är även det absolut sämsta köttet du kan hitta på marknaden alltid ett bättre val än valfri kolhydratkost.

Alltid, för evigt och undantagslöst.
Citera
2025-11-29, 16:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Margarin är frågan om det kan placeras i kategorin mat öht. Folk stoppar det i munnen iof.

Men man kan komma billigt undan som karnevor om man gör lite research. Sen är även det absolut sämsta köttet du kan hitta på marknaden alltid ett bättre val än valfri kolhydratkost.

Alltid, för evigt och undantagslöst.

Många wt lägger pengar på alkohol o tjack.

Dom är uppväxta o lever på snabbmakaroner o falukorv dränkta i margarin plus ketchup

Nära fan noll proteiner , dom är ju inte vackra innuti eller utanpå dessvärre.
Citera
2025-12-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Om du nådde upp till den genomsnittlige gym bron skulle ditt intellekt ta en kvantum hopp framåt.
Jag har redan förklarat att benskörheten inte bevisar det du tror och även det här tramset om hjärnstorlek är bara en teori som är contested och inte alls bevisad.
Vi använder din metod och klistrat in vad ai har att säga om saken.
Det finns inte direkt heller några bevis på att större hjärnor fungerar bättre än andra.

*The link between the agricultural revolution and smaller brains is a contested theory, with some researchers suggesting that the shift to complex societies led to a decrease in brain size due to a reliance on collective intelligence and shared knowledge. However, other research questions the timing and extent of this brain size reduction, with some studies suggesting that brain size has been remarkably stable over long periods or that the perceived shrinkage may be due to methodological issues. Proposed explanations often link smaller brains to factors like increased reliance on collective knowledge and the decline of individual cognitive demands in structured societies.

Man skulle också kunna spekulera i att det evolutionära trycket var oerhört mycket högre på stenåldern vi har betydligt färre manliga förfäder än kvinnliga.
Förr fick ett fåtal män para sig med många honor och man fick förmodligen försvara den rätten med konstant våld och man kunde inte vara på topp särskilt länge.
Så att ha en stark fysik var förmodligen nödvändigt för att kunna föra sina gener vidare.
Det här tilltalar mig iofs eftersom jag är över en och nittio och väger ca 100kg va.
det är förmodligen snarare bristen på evolutionärt tryck som gör att folk är könsförvirrade hens som äter löjlig mat.

Förövrigt så påvisar modern forskning att minskning av hjärnstorlek påbörjades 50 000 år sedan.

Sedan kom ju då Yamnaya folket för 5000 år sedan som var storväxta boskapskötare som konsumerade mycket mjölkprodukter förutom kött och de åt definitivt grönsaker bär och nötter och mjöd.

Är det inte dags att börja läsa på lite själv? Jag och de andra vill inte diskutera vad du hittar på din chatgtp. Det är slöseri av vår tid. Om du inte läser böcker vad forskare säger så kan du ju börja med det. Jag har tex läst en bok på 200 sidor om tex Keto. Och du tar små stycken och drar dem bara ur sitt sammanhang. Om du hade läst en bok hade du förstått vad vi snackar om och du hade kunnat bidra till en vettig diskussion.

Jag tycker dina inlägg bara visar hur korkad en människa blir som inte behärskar källor och internet. Jag ser det hela tiden. Du är verkligen inte ensam.
Citera
2025-12-02, 15:50
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Är det inte dags att börja läsa på lite själv? Jag och de andra vill inte diskutera vad du hittar på din chatgtp. Det är slöseri av vår tid. Om du inte läser böcker vad forskare säger så kan du ju börja med det. Jag har tex läst en bok på 200 sidor om tex Keto. Och du tar små stycken och drar dem bara ur sitt sammanhang. Om du hade läst en bok hade du förstått vad vi snackar om!

Jag tycker dina inlägg bara visar hur korkad en människa blir som inte behärskar källor och internet. Jag ser det hela tiden. Du är verkligen inte ensam.
"läser böcker vad forskare säger"
Jag har länkat forskningsrapporter som är för svåra för dig redan.
Jag har läst näringslära och forskningsrapporter inom ämnet hela livet.
Det går inte att vinna en diskussion emot en person som dig eftersom du är för dum och arrogant för att inse att du är överbevisad flera ggr om.
Jag skiter väl förövrigt om ni mår bra eller dåligt av er diet.
Det som är störande med alla matfanatiker är er religiösa övertygelse och arrogans och extrema självgodhet oavsett om ni är carniwhatever veganer eller fruktätare.
Senast redigerad av Slackoff 2025-12-02 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in