Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Du propagerar fortfarande för att ca 0 kolhydrater är normalt.
Normalt är ett ganska irrelevant begrepp. Det är normalt i vissa samhällen att konsumera enorma mängder alkohol.
Perfekta hälsomarkörer, hur man än vill mäta dem, kan uppnås med kolhydratkonsumtion 0, från födsel tills man ligger i graven. Det finns absolut ingenting essentielt för människan i kolhydratföda. Det är avfall/trash. Undantaget är vid svälttider.
Då har vi inte ens börjat diskutera de negativa konsekvenserna av olika kolhydratföda och vegetabilier vilket kan bli en oändligt lång lista i sig. Det kan man dock starta en helt ny tråd om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Du har inte presenterat några som helst bevis för det.
Flertalet indicier finns i tråden men beroende vad du menar med bevis. I princip alla studier som existerar om kost/dieter och homo sapiens är associativa och saknar kausala bevis. Därför är det i princip omöjligt att för vare sig dig eller mig att presentera bevis för något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Det finns absolut inga bevis för att människor vid någon punkt i vår historia medvetet har valt bort kolhydrater på det sätt ni köttskallar påstår.
På vilket "sätt" påstår vi det? Du får förtydliga dig lite. Det är som att diskutera med en alkoholist eftersom du är otydlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Du har inte heller fastställt NÄR detta köttätande ägde rum tidsmässigt.
Så jag måste utbilda dig? Suck... Din okunskap blir mitt ansvar? Du kan väl läsa på lite själv eller är det för ansträngande för gymbro?
Sedan behöver du en kurs i styckeindelning också. Dina inlägg är jobbiga att läsa och kallas för "trasig kam" pga strukturen. Man kan tro att du är en somalier som nyss avlutat en SFI kurs.
Bart Kay anger 4.5 miljoner år sedan men den vanligaste studien bekräftar att köttkonsumtion blev mer reguljärt 2.6 från etiopiska utgrävningar.
Citat:
The earliest evidence of human meat consumption dates back to around 2.6 million years ago, linked to the Oldowan tool culture. Archaeological sites like Gona in Ethiopia and the Hadar region provide examples of cut marks on animal bones, indicating that early hominins, such as Australopithecus or early members of the genus Homo, were using stone tools to butcher meat.
Citat:
One notable study analyzed the isotopes from the bones of early hominins from sites like Koobi Fora in Kenya and suggests that by around 1.5 million years ago, Homo erectus had an important meat component in their diet. This isotopic evidence supports the idea that the consumption of meat played a crucial role in their nutrition and evolution, including brain development.
Homo sapiens förfäder antas vara Homo heidelbergensis och Homo naledi.
Kött, kött, fisk och kött....
Citat:
Homo heidelbergensis: Isotope studies indicate that Homo heidelbergensis likely had a varied diet that included a significant amount of meat. Analysis of nitrogen isotopes (δ15N) from fossil remains suggests that they were higher up in the food chain, indicating a diet that included substantial terrestrial animal protein. For example, some remains from Europe show evidence of meat consumption consistent with hunting large game. These isotopic investigations support the idea that Homo heidelbergensis was an effective hunter and scavenger.
För Nailedi saknas bevis i samma utsträckning.
Citat:
The dietary habits of Homo naledi are less well understood due to the limited availability of direct isotopic data.
Du diskuterade tidigare om shimpanser tidigare som vid mer sentida forskning äter betydligt mer kött än man tidigare trott. Dom jagar andra apor, de praktiserar kannibalism och rapporteras numera äta mänskliga spädbarn i närliggande människobyar.
Citat:
Du är förmodligen en jävla dvärg som aldrig rör på sog för det skulle bli oerhört dyrt för mig att enbart äta rått jävla kött.
187cm så en liten bit över medel om det nu är relevant. Tränar mindre idag än för 10 år sedan.
Citat:
Jag köpte för övrigt all jävla entrecote som fanns tillgänglig i den här orten som har ca 20 000 pers här om dan.
jag ska då äta ca 9,3 kg kött om dan
Jag skulle alltså typ behöva köpa allt kött jag kan få tag på.
Helt jävla orimligt.
Det är såklart dyrare med kvalitativ näringsrik mat än med slavmat. Allt annat vore konstigt. Det går dock att få i sig mängder med kvalitékött utan att spendera en förmögenhet. Att köpa enorma mängder entrecote är såklart inte optimalt i ett budgetsammanhang. I det fallet skulle jag satsa på en andel inälvsmat och sedan något mer basalt med en bra fett-protein ratio som hel kyckling tex.