2025-12-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Det som är svårt är att hitta mandeln i gröten, vad är den stora hemligheten. Superteknologin. Vad man vill dölja. Kontakt med andra världar?

Ett litet axplock av vad det är man vill dölja:

- Medvetandet går vidare efter detta liv.

- Vårt universum (och andra dimensioner) är fyllda med utomjordisk intelligens.

- Det existerar en kosmisk hierarki (som människor och de utomjordiska intelligenserna är en del av). (Mänskligheten befinner sig i princip på botten och står endast över djurriket i nämnda hierarki)

- Bland de utomjordiska intelligenserna kan man hitta fientliga, goda och neutrala NHI:s.

- Därtill kan tilläggas att gudar existerar (med ett litet g) som inverkar på mänskligheten (de står högt upp i hierarkin men inte överst). I gnostiska texter kallas de för arkonter (eng. archons). De är inte nödvändigtvis goda.

- Pyramidtexterna i kombination med Sed-festival vittnar om att pyramiderna egentligen var maskiner som syftade till att "kungen/faraon" upphöjdes till att bli en av gudarna.

- Såvitt avser utomjordingar så går vissa av dem bland oss.

- Helvetet existerar, himlen likaså.
Citera
2025-12-01, 22:25
Medlem
Ställ följande fråga till Grok och ChatGPT:

Citat:
Om du tar hänsyn till Pyramidtexterna och Sed-festival - vad tror du att pyramiderna var för något då?
Citera
2025-12-01, 22:28
Avslutad
Citat:
Jag tror att det hela är en blandning av både äkta vara (något exotiskt främmande, väldigt hemligt) och en massa psyops i en fin gedigen soppa. Det som är svårt är att hitta mandeln i gröten, vad är den stora hemligheten. Superteknologin. Vad man vill dölja. Kontakt med andra världar? Hålla hårt i narrativet för mänsklighetens ursprung och historia?

Jag finner det svårt att tro att allt material som framkommit sedan 80 ish år tillbaka, från vitt skilda delar av världen, från vitt skilda individer allt från CIA-sponsrade whistleblowers till fattiga bonden på vischan, eller en klass med skolbarn i Zimbabwe - är en och samma pågående psyop. Skalan av en sån psyop är i så fall lika spektakulär som om vi helt enkelt bara inte är ensamma i universum.

vetingeteller har du funderat på hur din psyop-tes står sig från fall till fall, om du applicerar den på varenda ufo-händelse som uppmärksammats sedan det började fram tills idag? Fungerar din tes lika vattentätt hela vägen tycker du? Som ett konkret exempel lyfter jag fram Varghina-incidenten. Den i Sydamerika som James Fox gjort en djupdykning i, släppt en dokumentär (Moment of contact), och strax släpper en uppföljare med ännu mer information från förstahandsvittnen. Är det fallet också en del i den stora psyopen för att dölja egen hemlig teknologi? Eller vad tror du allmänt om det fallet? Enligt dokumentären kom USA och hämtade "objektet" i smyg, som i det fallet var en ickemänsklig levande varelse. Om det nu är sant.

Sen att CIA mycket riktigt har använt ufo-temat som täckmantel för coverup tidigare, som du använder som ditt starkaste argument för din tes, hur många gånger kan dom återanvända den livlinan egentligen?

Själv tror jag det finns ett korn av sanning bakom allt, något stort som skulle påverka hela världen, som tex ET-kontakt. På gott eller ont. Frågan är hur långt någon har kommit med sin reverse-engineering. Vi vet ju inte om man kommit någonvart, har egna rymdskepp med warpdrive, eller fortfarande står och stampar för man inte fattar någonting. Psyops tror jag görs för att förvilla och distrahera från vad som verkligen är sant, men jag tror inte det bara gäller nästa Stealth Bomber eller sin senaste drönare. Jag är benägen att luta tillbaka på Bob Lazar som mer och mer verkar ha sagt ett och annat som stämmer. Inte minst sa han i en intervju att en av farkosterna han studerade kom från en arkeologisk utgrävning och var extremt gammalt. Ger lite perspektiv på fenomenet om det nu skulle vara så.

Vi lever i ett litet ögonblick men försöker förstå oss på något som tycks ha spår långt långt bakåt i tiden. Det finns nog dom som vet idag, och dom håller hårt på den sanningen. Vilket är anledningen till att fler och fler har tröttnat på hemlighetsmakeriet och därmed blir visselblåsare... känns naturligt och där står iaf jag i nuläget i frågan.

Redigering tillägg: Kanske väntar man på att de gamla rävarna som styrt det hela i skuggan ska bli gamla och dö. För om sanningen kommer till ytan skulle dessa herrar åtalas för hårda förbrytelser med hårda straff. Nu gick väl han Dick Cheeny bort nyligen. Fler från Majesic 12 kanske är på sista versen med och det börjar bli läge för disclosure... Harald Malmgren gick ju med bort och gav en liten "dödsbädds-bekännelse light". Om nu inte han med psyopsr oss, det vore ju hardcore som fan att ljuga för världen det sista man gör. Vem vet.

Jag tror du missförstår min poäng lite. Jag säger inte att allt är psyop, bara att mycket av det som pushas idag, och framförallt via Pentagon, Rubio och Age of Disclosure, uppenbart följer ett militärt narrativ. Det betyder inte att varje enskild händelse de senaste 80 åren måste vara del av samma grej.

Självklart finns det fall som inte går att stoppa in i ”military tech”-kategorin. Varginha är ett sånt. Ariel School ett annat. Dom är svårare att placera och jag har aldrig hävdat att just dom skulle vara samma psyop som det vi ser nu. Poängen är bara att man inte kan dra slutsatsen att det finns ET-kontakt för att en del äldre case inte passar Pentagon-modellen.

Psyop förklarar vissa fenomen, framförallt det moderna narrativet som pushas nu, men det betyder inte att allt historiskt material automatiskt blir en del av samma projekt. Allt behöver inte hänga ihop, och det är där folk gör fel. Man bygger ett enda stort paket där allt från 50-talet till Age of Disclosure ska vara samma agenda, vilket inte är logiskt åt något håll.

Så nej, jag lägger inte Varginha i samma låda som Pentagon, jag säger bara att det vi ser nu är en psyop och att folk som vill tro gärna klumpar ihop allt till ett och samma pussel. Det är helt onödigt. Vissa saker kan vara genuina missförstånd, vissa rena psyops, vissa kanske något helt tredje. Det är just därför jag inte köper idén om ett sammanhängande ET-narrativ.

Och dessutom, om man nu ska lägga ihop allt, så är det bara att jämföra vittnesbeskrivningar. Varginha-varelsen ser helt annorlunda ut än det whistleblowers som Grusch, Corbell och resten beskriver. De två narrativen går inte ens ihop med varandra. Antingen har någon fel eller så skulle himlen behöva vara full av helt olika arter som av någon anledning aldrig fastnar på en enda skarp mobilbild år 2025.

Det är min poäng.
Citera
2025-12-01, 23:29
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Jag tror du missförstår min poäng lite. Jag säger inte att allt är psyop, bara att mycket av det som pushas idag, och framförallt via Pentagon, Rubio och Age of Disclosure, uppenbart följer ett militärt narrativ. Det betyder inte att varje enskild händelse de senaste 80 åren måste vara del av samma grej.

Självklart finns det fall som inte går att stoppa in i ”military tech”-kategorin. Varginha är ett sånt. Ariel School ett annat. Dom är svårare att placera och jag har aldrig hävdat att just dom skulle vara samma psyop som det vi ser nu. Poängen är bara att man inte kan dra slutsatsen att det finns ET-kontakt för att en del äldre case inte passar Pentagon-modellen.

Psyop förklarar vissa fenomen, framförallt det moderna narrativet som pushas nu, men det betyder inte att allt historiskt material automatiskt blir en del av samma projekt. Allt behöver inte hänga ihop, och det är där folk gör fel. Man bygger ett enda stort paket där allt från 50-talet till Age of Disclosure ska vara samma agenda, vilket inte är logiskt åt något håll.

Så nej, jag lägger inte Varginha i samma låda som Pentagon, jag säger bara att det vi ser nu är en psyop och att folk som vill tro gärna klumpar ihop allt till ett och samma pussel. Det är helt onödigt. Vissa saker kan vara genuina missförstånd, vissa rena psyops, vissa kanske något helt tredje. Det är just därför jag inte köper idén om ett sammanhängande ET-narrativ.

Och dessutom, om man nu ska lägga ihop allt, så är det bara att jämföra vittnesbeskrivningar. Varginha-varelsen ser helt annorlunda ut än det whistleblowers som Grusch, Corbell och resten beskriver. De två narrativen går inte ens ihop med varandra. Antingen har någon fel eller så skulle himlen behöva vara full av helt olika arter som av någon anledning aldrig fastnar på en enda skarp mobilbild år 2025.

Det är min poäng.

Håller med, mestadels. Men då håller jag en dörr öppen för vad denna dokumentär berättar och vilket dess syfte är, här, nu i vår tid. Jag tror inte bara det är en coverup, att alla 34 medverkande har samma agenda. CIA har troligen varit med och rört om i grytan, men det gör ju bara ingen kan veta vad som sägs i den som är sant eller falskt. Kanske är "allting" sant, men själva narrativet att en NHI är ett hot och ondsinta mot oss, kanske är psyopen i sin helhet? Som herr Elizondo fortsätter hävda. Ett hot är "imminent". Hot för vem? Hot från vad? Hot mot oss små vanliga, eller hotar det honom själv och hela hans deep state maktstruktur?

Eller så finns det en enda bekräftad varelse, tex Varghina, men resten är påhitt och rökridåer som även matats ut i popkultur och filmatisering, för att dölja den enda äkta. Vem vet!

Nää jag kommer ingenstans riktigt det är för många frågor och möjligheter uppe i luften samtidigt. Får hoppas det fortsätter så här och att dokumentären ger ringar på vattnet. Peppar peppar.
Senast redigerad av brutenbrygga 2025-12-01 kl. 23:31.
Citera
2025-12-01, 23:36
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
Ett litet axplock av vad det är man vill dölja:

- Medvetandet går vidare efter detta liv.

- Vårt universum (och andra dimensioner) är fyllda med utomjordisk intelligens.

- Det existerar en kosmisk hierarki (som människor och de utomjordiska intelligenserna är en del av). (Mänskligheten befinner sig i princip på botten och står endast över djurriket i nämnda hierarki)

- Bland de utomjordiska intelligenserna kan man hitta fientliga, goda och neutrala NHI:s.

- Därtill kan tilläggas att gudar existerar (med ett litet g) som inverkar på mänskligheten (de står högt upp i hierarkin men inte överst). I gnostiska texter kallas de för arkonter (eng. archons). De är inte nödvändigtvis goda.

- Pyramidtexterna i kombination med Sed-festival vittnar om att pyramiderna egentligen var maskiner som syftade till att "kungen/faraon" upphöjdes till att bli en av gudarna.

- Såvitt avser utomjordingar så går vissa av dem bland oss.

- Helvetet existerar, himlen likaså.

Många intressanta ämnen och frågor är det. Om bara en eller två skulle vara verklighet förstår man hur svårt det kanske är för tex en president att lansera detta till folket/världen. Man kanske ska vara lite ödmjuk ändå mot varför vi ej fått veta mer. Ännu.
Citera
2025-12-01, 23:46
Medlem
Citat:
Många intressanta ämnen och frågor är det. Om bara en eller två skulle vara verklighet förstår man hur svårt det kanske är för tex en president att lansera detta till folket/världen. Man kanske ska vara lite ödmjuk ändå mot varför vi ej fått veta mer. Ännu.

Finns dock högt uppsatta människor (Karl Nell) som vittnar om det jag just har sagt:

https://youtu.be/aa9Xx5wI8Rw

Upp till var och en att bedöma trovärdigheten (och tillförlitligheten), I guess.
Senast redigerad av Utredaren2021 2025-12-01 kl. 23:50.
Citera
2025-12-02, 00:30
Medlem
Ge ChatGPT följande uppgift:
Citat:
Kan du rita en bild på hur arkonter är beskrivna inom gnosticismen.
Citera
2025-12-02, 02:41
Avslutad
Citat:
Håller med, mestadels. Men då håller jag en dörr öppen för vad denna dokumentär berättar och vilket dess syfte är, här, nu i vår tid. Jag tror inte bara det är en coverup, att alla 34 medverkande har samma agenda. CIA har troligen varit med och rört om i grytan, men det gör ju bara ingen kan veta vad som sägs i den som är sant eller falskt. Kanske är "allting" sant, men själva narrativet att en NHI är ett hot och ondsinta mot oss, kanske är psyopen i sin helhet? Som herr Elizondo fortsätter hävda. Ett hot är "imminent". Hot för vem? Hot från vad? Hot mot oss små vanliga, eller hotar det honom själv och hela hans deep state maktstruktur?

Eller så finns det en enda bekräftad varelse, tex Varghina, men resten är påhitt och rökridåer som även matats ut i popkultur och filmatisering, för att dölja den enda äkta. Vem vet!

Nää jag kommer ingenstans riktigt det är för många frågor och möjligheter uppe i luften samtidigt. Får hoppas det fortsätter så här och att dokumentären ger ringar på vattnet. Peppar peppar.

Det fetade.
Exakt det som är målet med en psyop. Hoppas det blir lite tydligare nu.
Citera
2025-12-02, 03:13
Medlem
theUFOsummoners avatar
Längre inslag i FoxNews och Bret Baier om effekterna av AoD, med bland annat Karl Nell, Tim Gallaudet och Mark Kelly (Senator, tidigare Astronaut):

Mark Kelly hävdar att han inte sett något.
När bevisen blir uppenbara kommer alla dessa personer kunna säga att de var under strikt NDA att ljuga?

FOXNEWS – "They call it a Government Cover-Up"
https://x.com/UAPReportingCnt/status/1995647007638401404?s=20
Citera
2025-12-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Längre inslag i FoxNews och Bret Baier om effekterna av AoD, med bland annat Karl Nell, Tim Gallaudet och Mark Kelly (Senator, tidigare Astronaut):

FOXNEWS – "They call it a Government Cover-Up"
https://x.com/UAPReportingCnt/status/1995647007638401404?s=20

Rätt roligt hur den djupa staten ansåg att vissa presidenter var svagbegåvade vilket var anledningen till att hemligheten inte heller röjdes för dem.
Citera
2025-12-02, 13:59
Medlem
Obs. Jag har inte sett filmen ännu.

Innan den kom ut minns jag hur folk snackade som om ”nu händer det, nu vaknar världen”.

Det har väl gått typ en vecka sen filmen droppade? Än så länge ser jag noll livstecken i media. Inte ens en gäspning.

Ska se filmen när jag orkar..
Senast redigerad av Chillgren 2025-12-02 kl. 14:02.
Citera
2025-12-02, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Obs. Jag har inte sett filmen ännu.

Innan den kom ut minns jag hur folk snackade som om ”nu händer det, nu vaknar världen”.

Det har väl gått typ en vecka sen filmen droppade? Än så länge ser jag noll livstecken i media. Inte ens en gäspning.

Ska se filmen när jag orkar..

Folk har nått ett nytt medvetande och källkritik, framförallt när CIA och liknande aktörer är inblandade.
Vi flesta är ju uppväxta med att dom äldre alltid sagt att man skall ta allt dom säger med en nypa salt och säger dom en sak så menar dom oftast något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in