Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-02, 12:48
Avstängd
Lifestealers avatar
10 substanser blir narkotika 30 december 2025.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/11/regeringen-foreslar-narkotikaklassificering-av-tio-nya-substanser/

Citat:
Beslutet, som bygger på ett underlag från Folkhälsomyndigheten, innebär att tio substanser ska klassificeras som narkotika enligt svensk lagstiftning. Det gäller substanserna klobromazolam (fenazolam), muskimol, 7-hydroximitragynin (7-OH-mitragynin), pseudoindoxyl-mitragynin, metiodon, 1S-LSD, 1T-LSD, ADB-5Br-PINACA (ADMB-5Br-PINACA), MDMB-BUTINACA (MDMB-BINACA) samt MDMB-5Br-4en-PINACA.

Hittar ingenstans här när lagen träder i kraft, men SS skrev ett mail till mig där dom skrev att 7-oh kommer narkotikaklassas 30 december så jag antar det är då allt i citatet klassas.

Citat:
Kära kunder,

Idag meddelade regeringen att 7-OH och PSUEDO klassas som narkotika i Sverige från och med den 30 december 2025. Vi fortsätter därför försäljningen fram till och med den 22 december. En ny batch Psuedo kommer in i slutet av denna vecka eller början av nästa, och vi gör allt vi kan för att ha tillräckligt med 7-OH och Psuedo i lager ända fram till den 22 december

MVH

Scandinavian Speciosa

Ordet är fritt.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-02 kl. 13:26.
Citera
2025-12-02, 12:50
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Fan vad bra, så att nya, farligare varianter kan säljas dagen efter.
Citera
2025-12-02, 12:51
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Fan vad bra, så att nya, farligare varianter kan säljas dagen efter.

Tänkte precis samma tanke.
Citera
2025-12-02, 12:53
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Tänkte precis samma tanke.
Hörs igen nästa år när dom kriminaliserat det nya som tillkommit. Ber om ursäkt till mod i förväg ifall jag bara copy+pastear mitt första inlägg då...
Citera
2025-12-02, 12:56
Medlem
NyaHenriksss avatar
Ja inte ska man kunna ha kul utan att betala hutlösa straffskatter med Systembolaget som laglig langare…
Citera
2025-12-02, 13:32
Medlem
Angående 1s-lsd så säljs det väl redan annan lsd-analog inrikes..

Får se nästa drag från ss. Nån konstig rc-liknande substans gissar jag som är värre. Och då är 7-oh väldigt beroendeframkallande till att börja med.

Från kratom till första dödsfallen med någon rc-historia.
Citera
2025-12-02, 13:38
Medlem
Melange5738s avatar
Muskimol, där ser man Det är alltså ursprunget till vår svenska jultradition med vita och röda färger, och att ta in en 🎄julgran. Världen blir lite gråare för varje år.
Citera
2025-12-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Muskimol, där ser man Det är alltså ursprunget till vår svenska jultradition med vita och röda färger, och att ta in en 🎄julgran. Världen blir lite gråare för varje år.

Ja vad fan har den varit laglig fram till nu så fattar jag inte varför man ska ge sig på den. Den växer i skogen så det är inte direkt svårt att få tag på ändå.
Citera
2025-12-02, 14:20
Medlem
kalkryggars avatar
Det här är bra. Sen måste de utveckla ett system där de kan förbjuda mer på bredden och de måste kunna förbjuda mycket snabbare. På så vis kan de alltid klippa pundaren vad för skit han än stoppat i kroppen som vi skattebetalare sen måste bekosta behandling för.
Citera
2025-12-02, 14:49
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här är bra. Sen måste de utveckla ett system där de kan förbjuda mer på bredden och de måste kunna förbjuda mycket snabbare. På så vis kan de alltid klippa pundaren vad för skit han än stoppat i kroppen som vi skattebetalare sen måste bekosta behandling för.

Vilket fantastiskt system, för pundaren har ju så många kronor att betala alla böter med. Eller så kanske inte skattebetalarna ska behöva stå för polisens meningslösa pinnjakt som grundar sig i dålig statistik...
Citera
2025-12-02, 15:52
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har väl inte pratat om att pundaren ska ha så mycket böter?

Vem har sagt att pundaren inte behöver behandling. Jag har varit mycket tydlig med att pundaren ska ha just behandling. Men om vi stoppar det INNAN pundaren BEHÖVER behandling så slipper vi den kostnaden. Plus allt annat positivt som följer.

Som sagt, tror du att vi kan stoppa det innan pundaren behöver behandling bara för att det narkotikaklassas?
Citera
2025-12-02, 15:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Som sagt, tror du att vi kan stoppa det innan pundaren behöver behandling bara för att det narkotikaklassas?

Det behövs ju så klart mycket mer åtgärder. Detta är en åtgärd som synkas med massa andra åtgärder och så stoppas knarkis från att nå pundaren i pipan. Simpelt.

Troligen så är dock fortfarande problemet att de aldrig gör det som behövs och det blir bara trams av det i vanlig ordning. Men man måste väl ändå vara positiv när det görs något i rätt riktning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in