2025-12-02, 11:55
Medlem
Krakatoas avatar
skilleras slog precis igång dokumentären på stream. Jag tycker det ska bli intressant att se hans syn på det.

https://www.youtube.com/watch?v=_DKrA_ZIiS8
Citera
2025-12-02, 11:55
Medlem
Skapar Jockiboi egna konton på instagram för att skriva lite possitiva kommentarer?
Alltid folk med 0 följare som kommenterar possitivt.

Jockiboi din pajas.
Citera
2025-12-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varifrån kommer det fetade? Finns det något uttalande om det någonstans, med länk?
Jag misstror det inte, jag skulle bara vilja visa det svart på vitt för andra.

Vet du antal sidor han lade ut i "Varje sida räknas"?
Jag kan inte minnas var. Men jag är helt säker på min sak, han har sagt det vid flera olika tillfällen, att det är blev fler än 6000 blad totalt. Det efter att han fått hem alla BUP-journaler han begärt ut. Jag reagerade då def var en sån enorm ökning från hans tidigare påstående om lite drygt 1300.

Jag sitter illa till så jag kan inte kolla upp det nu. Men det är hörda ord, inte lästa. I podden eller på familjen Lundell gissar jag.
Citera
2025-12-02, 11:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Svårt för ett barn att minnas allt när SVT kör någon ful åklagarfråga som "det står inte i dokumenten".

Högen med papper SVT-gubben bläddrar i är gigantisk!!!

Nu ifrågasätter SVT detaljer och barnets trovärdighet.

Spännande fortsättning lär det bli.

Nej men trettioåringens trovärdighet eftersom det är då han konstruerar dessa minnen för att göra boken intressant.
Citera
2025-12-02, 11:59
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Bo Kasper lägger ju inte fram några bevis utan tycks bara ogilla att Jocke tjänar pengar.

Det ska han inte heller för det är inte hans som påstår att Jockes barndom var hemsk. Däremot ska den som påstår det och har bevisbördan göra det men det kan han inte för det är lögn. Det står inget i papprena om att hans mamma tvingat honom att stoppa fingrarna i lampan, trots att han uttryckligen säger i dokumentären att det gör det men att det var för grovt att ta med i boken.
Citera
2025-12-02, 11:59
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Får känslan av att SVT vill ta heder och ära av Joakim Lundell. Han är ideologiskt inte SVT kompatibel och en stor maktfaktor för den yngre målgrupp som SVT aldrig kommer att nå.

De hade kunnat välja vilken ”me too story” som helst och punkterat den på liknande sätt.

Att Joakim är man spelar också roll. Hade det varit en kvinna som berättat om sina upplevde erfarenhet så hade det passerat och aldrig ifrågasatts.

Hoppas detta synas ut i minsta tråd och om SVT är inne på fel spår, hoppas jag gemene svensk kräver att kanalen läggs ner. Oavsett vad man tycker om Joakim i övrigt.
Citera
2025-12-02, 12:01
Medlem
Hur fan har hans skit kunnat vinna priser på guldbaggegalan och Kristallengalan, så riggat är skiten
Citera
2025-12-02, 12:05
Medlem
Allt är riggat , så fort man är inne i värmen så är man med i hela det mediala ekosystemet där man blir omhändertagen och gullad med. Dokumentärer, priser, middagar och TV-tid på flera kanaler osv.

MEN, kommer det fram som nu, att Jocke har ljugit i böckerna och i framträdanden och intervjuer, kommer det svida rejält.

Har väntat på detta, har alltid tänkt att det är något som inte stämmer med allting och nu verkar det komma fram en del...
Citera
2025-12-02, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Allt är riggat , så fort man är inne i värmen så är man med i hela det mediala ekosystemet där man blir omhändertagen och gullad med. Dokumentärer, priser, middagar och TV-tid på flera kanaler osv.

MEN, kommer det fram som nu, att Jocke har ljugit i böckerna och i framträdanden och intervjuer, kommer det svida rejält.

Har väntat på detta, har alltid tänkt att det är något som inte stämmer med allting och nu verkar det komma fram en del...

Ja en varningsklocka borde varit hur gränslöst hans beteende var i början.

Han verkar svävat iväg ordentligt när han skrev boken med att krydda till det rejält.
Citera
2025-12-02, 12:08
Medlem
kukflashs avatar
Har vetat detta från första början att Jocke är en mytoman. Han är en sjuk människa, bara att se hans tidigare alster med Kungarna av Tylösand!
Citera
2025-12-02, 12:09
Medlem
Saltkilles avatar
Jocke ska som alltid gå ut i sina kanaler i affekt när något går emot hans världsbild han kräver att alla andra ska ställa upp på. Istället borde han luta sig tillbaka och bara äga att alltihop är hans egna minnen och det finns inga övriga "bevis". Allt måste inte "bevisas" hela jävla tiden. Man har rätt till sin historia och uppfattning ändå. Precis som familjen Berg har rätt till att berätta sin historia och och sin bild av allt.

Det är liksom ok att han har dessa minnen han aldrig delat med någon i barndomen. Som aldrig hamnat på papper trots 6000 sidor utredning. Men hans mamma måste ha lika stor rätt att säga det inte stämmer om det är hennes övertygelse. Vem fan tror Jocke att han är egentligen?

Jocke pallar inte att det finns mer än en (1) historia och en (1) sanning. Det får hans autist-hjärna att smälta. Han som skulle lägga allt bakom sig efter soc-papprena. Nu är han mer insyltad och nergrävd i det förflutna än någonsin. Han borde bara inse att det förflutna är förintat, det existerar inte längre. Och ingenting kommer förändras även om han är den ende som får föra fram sin bild och sina minnen. Hade inte Jonna haft bolagen och allt ihop med honom så är jag säker på att hon hade lämnat för länge sen. Hon är ensamstående med 4 barn just nu.
Citera
2025-12-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja en varningsklocka borde varit hur gränslöst hans beteende var i början.

Han verkar svävat iväg ordentligt när han skrev boken med att krydda till det rejält.

Sanningen kommer för det mesta fram till sist... Bara för att Jocke pratar på och berättar en massa betyder det ju inte att det är sant, och även under TV intervjuerna har han ju sagt att det finns dokumenterat vilket då verkade varit en lögn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in