2025-12-02, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han kommer absolut undan hedern i behåll. Han försökte och hade tålamod.

Jag tror bara att om han satt ned foten tidigt och satt lite press på Hanna att faktiskt engagera sig i förhållandet så hade de antingen avslutat det tidigare eller så hade hon faktiskt försökt. Nu blev det inget av det och han gick runt och hoppades att allt bara skulle lösa sig. Det tror jag inte att han mådde bra av.

Han borde tagit upp det direkt med henne när de kom till Halmstad och hon stack hem till sin syster istället för att umgås med honom. Det var ett väldigt märkligt beteende som han borde reagerat på.

Det är lätt att säga utifrån och efteråt, han gjorde sitt bästa och de var filmade 24/7 nästan och allt måste ha varit överväldigande.

Jag såg dem på Updejt nu ihop och jag fattar verkligen matchen.
Märkligt nog uppfattar jag henne bara som elak i själva programmet, inte utanför.
Är det klippningen eller är det att vissa sidor bara kommer fram med intensivt filmteam och nära relation?
Hanna säger i Update att Abtin är precis hennes typ utseendemässigt.
Men att hon inte ”kände kemi”.
Men vad fan, jag fattar verkligen matchen.
Hon är hopplös och barnslig och han oerfaren av relationer och kärlek och härligt snäll och öppensinnad.
Hon hade inte ens bestick hemma och allt var en enda röra.
De hade kunnat uppleva allt för första gången tillsammans.
Det gick inte för att Hanna slog bakut och gick in i försvar och projicerade hej vilt på Abtin att han inte var genuin.
Hade hon inte haft för många obearbetade issues och varit lika mogen känslomässigt som Abtin faktiskt är hade de haft det underbart ihop.
Flera i tråden blandar ihop känslomässig mognad med att prata ”vuxet” och ha en viss inredning eller sätt att prata på.
Citera
2025-12-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Jag såg dem på Updejt nu ihop och jag fattar verkligen matchen.
Märkligt nog uppfattar jag henne bara som elak i själva programmet, inte utanför.
Är det klippningen eller är det att vissa sidor bara kommer fram med intensivt filmteam och nära relation?

Jag tror som sagt inte att hon är ond/elak, men något tillgjord (vill visa sig glad och positiv hela tiden, typisk butikstjej). Jag tror att hon inte var tillräckligt stark och välmående när de filmade (de borde ju inte tagit med henne) så hon klarade inte trycket och bröt ihop på olika sätt. När de bråkade om efterfesten var hon ett arsehole på riktigt som fick allt att handla om hur/när han hade tagit upp det, men i övrigt tror jag mycket berodde på hennes mående. Förhoppningsvis är hon starkare nu, hon såg lite mer normalviktig / frisk ut i eftersnacket.

Citat:
Hanna säger i Update att Abtin är precis hennes typ utseendemässigt.
Men att hon inte ”kände kemi”.
Hon är hopplös och barnslig och han oerfaren av relationer och kärlek och härligt snäll och öppensinnad.
Det gick inte för att Hanna slog bakut och gick in i försvar och projicerade hej vilt på Abtin att han inte var genuin.
Hade hon inte haft för många obearbetade issues
och varit lika mogen känslomässigt som Abtin faktiskt är hade de haft det underbart ihop.
Flera i tråden blandar ihop känslomässig mognad med att prata ”vuxet” och ha en viss inredning eller sätt att prata på.

Väldigt bra sammanfattat. Hanna sa ju där i eftersnacket att bagaget hade hon lämnat "långt bakom sig" (eller liknande) och att hon inte lät det påverka relationen med Abtin, men ändå kretsade allt kring det under programmet. Antingen försökte hon mildra bilden nu för att inte skrämma iväg alla män, eller så saknar hon fortfarande självinsikt.

Abtin har kanske emotionell mognad (han är snäll och grundad), men saknade mognad på andra plan (självförtroende, trygghet och mod att kunna stå för sina åsikter, livserfarenhet, perspektiv osv). I början höll han på och hävdade sig konstant sa att hon hade fått bästa mannen, hon hade sån tur som fått honom osv (på skoj) och det talar för ganska dåligt självförtroende / självkänsla. Även mobilgrejen på bröllopet var katastrof. Så han har gjort en rejäl resa!
Senast redigerad av jandals 2025-12-02 kl. 02:16.
Citera
2025-12-02, 09:51
Medlem
Citat:
Väldigt bra sammanfattat, faktiskt. Jag tror att produktionen helt enkelt var höga på sin framgång med Selma och Andreas, som ju var exakt samma koncept. Där fick man ett gulligt par med två fumliga och quirky typer. I det här fallet fick man en gaslightande ice queen och ett stackars överkört hygglo.

Man kan fundera på vad som gick fel den här gången. Det var ju inte så att Selma saknade bagage och quirks. Kanske är det så enkelt att alla chansningar inte kan gå hem.
Citera
2025-12-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag hade gift mig med Yuri. Snygg, smart och rolig.
Och då är jag ändå en hyfsat heterosexuell kvinna.
Ja, heterosexuella kvinnor brukar älska kvinnor som är smarta och roliga (otaliga heterosexuella kvinnliga kulturskribenter har ju nyligen höjt den "odejtbara" Amanda Romare till skyarna som en drömkvinna).

Tyvärr har heterosexuella män ofta andra preferenser. JÄÄÄVLA KAAARLAR...

(för ordnings skull, så är min personliga åsikt att den som tackar nej till att spoona Yuru måste vara skapt som Jonas Gardell, men jag har respekt för att man kan tycka annorlunda!)
Citera
2025-12-02, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Väldigt bra sammanfattat, faktiskt. Jag tror att produktionen helt enkelt var höga på sin framgång med Selma och Andreas, som ju var exakt samma koncept. Där fick man ett gulligt par med två fumliga och quirky typer. I det här fallet fick man en gaslightande ice queen och ett stackars överkört hygglo.

Man kan fundera på vad som gick fel den här gången. Det var ju inte så att Selma saknade bagage och quirks. Kanske är det så enkelt att alla chansningar inte kan gå hem.

Ja jag insåg det när jag såg paren ihop igen i Updejt. Kanske var inte matchningarna så tokiga detta år för liksom, Ninni verkade ju jätteskör och Nicklas fick skit från tittarna att han skulle vara lite lost (åt Abtin-hållet, naiv, snäll och oerfaren).
Men det gick hur bra som helst.
Selma var ju lite Hannig, hade man kunnat tro.
När jag såg Jannica och Dennis första avsnittet tänkte jag att detta kommer ju gå åt helvete, hur tänker "experterna" som castar några med så extremt dålig självkänsla? Det heter ju alltid att de med dålig självkänsla inte kan älska andra eller vara bra i relationer osv.
Hade det funkat bättre med en mer bestämd expert som kom in och tog tag i att reda ut deras fnurr och försvarsbeteenden?
Ärligt talat undrar jag om Jimmy sabbade allt genom att ragga på henne på parträffen, det kanske hände nåt på efterfesten, och sen hanterade hon sitt dåliga samvete genom att gå till attack istället?

Jimmy verkade märkligt intresserad av Malin på ett nytt sätt nu när hon är upptagen. Jag tycker inte de ser ut att vara en så dålig match egentligen.

Ibland är det som att det bara är så att en i paret bestämmer sig för att vägra ge det en chans i det här programmet...
Citera
2025-12-02, 11:28
Avslutad
Citat:

Förresten, jag får flashbacks till Lina Tomikas och Alex, enhetschefen av den type-castingen
Citera
2025-12-02, 11:37
Medlem
Citat:

En skillnad var att Selma trivdes med att Andreas formade sig och höll med så hon fick bestämma (hon försökte ju t.om. bestämma över den vilja han hade, kring barn). Hanna ville istället ha en man med egna åsikter / självständighet (de verkar de missat helt). Och sen var Selma ändå på en bättre plats, mer välmående / stabil (vad hon nu hade för bagage, man fick ju aldrig veta). Men snyggt plockat att de kanske utgick från att det skulle bli samma vinnande koncept
Senast redigerad av jandals 2025-12-02 kl. 11:44.
Citera
2025-12-02, 11:41
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Tyvärr har heterosexuella män ofta andra preferenser. JÄÄÄVLA KAAARLAR...
Vad har de för preferenser? Ninni?
Citera
2025-12-02, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
En skillnad var att Selma trivdes med att Andreas formade sig och höll med så hon fick bestämma (hon försökte ju t.om. bestämma över den vilja han hade, kring barn). Hanna ville istället ha en man med egna åsikter / självständighet (de verkar de missat helt). Och sen var Selma ändå på en bättre plats, mer välmående / stabil (vad hon nu hade för bagage, man fick ju aldrig veta). Men snyggt plockat att de kanske utgick från att det skulle bli samma vinnande koncept

Ja hon säger ju det, och det stämmer, men samtidigt, när Abtin då blir bestämd (på ett lugnt men bistert sätt) så börjar hon gråta och springer iväg. Flera gånger. Hon lyssnar inte när han pratar, hon gaslightar som sagt. Jag tror att hon helt enkelt inte vill ha någon riktig relation och saboterar den så att vad än den andre gör är det fel, så hon slipper mötas och skärpa sig.
Citera
2025-12-02, 12:50
Medlem
Tervulls avatar
Hanna toppar de 3 värsta kvinnorna som varit med i GVF.

Plats 1 Lina Tomika Psykopat av rang.

Plats 2 Caroline Axelsson, smutsig ofräsch och helt pantad.

Plats 3 Hanna Bergenholtz lever i neverland
Citera
2025-12-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ja hon säger ju det, och det stämmer, men samtidigt, när Abtin då blir bestämd (på ett lugnt men bistert sätt) så börjar hon gråta och springer iväg. Flera gånger. Hon lyssnar inte när han pratar, hon gaslightar som sagt. Jag tror att hon helt enkelt inte vill ha någon riktig relation och saboterar den så att vad än den andre gör är det fel, så hon slipper mötas och skärpa sig.

Ja kanske, som sagt inte helt välmående och redo för programmet (och experterna borde kunnat uppmärksamma det).

Sen har det varit väldigt tyst om barnfrågan denna säsong. Många av de par som har lyckats (Jannika-Dennis, Stina-VadHanNuHette, Ninni-Niklas, Ida-Arvid) har haft en tydlig barnlängtan. Det gör nog deltagarna mer villiga till att jobba på relationen, kompromissa och få det att funka.
Citera
2025-12-02, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hanna toppar de 3 värsta kvinnorna som varit med i GVF.

Plats 1 Lina Tomika Psykopat av rang.

Plats 2 Caroline Axelsson, smutsig ofräsch och helt pantad.

Plats 3 Hanna Bergenholtz lever i neverland

Instämmer, om det inte hade varit för ragatan Eva i nån av de första säsongerna. Mannen hon matchade med fick typ PTSD och har mått dåligt av det varje dag i flera år efteråt.
Rosanna var ganska oskön men hon bestämde sig för att hon ville ha barn och såg en potentiell framtid som lyckat influencer-GVFÖ-par så hon ändrade kurs och satte på charmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in