2025-12-02, 10:23
Medlem
Jobbar själv på socialförvaltningen vet hur viktigt det är med all dokumentation allt skrivs ned vilket jävla lögnaktigt as han borde åtalas för falsk tillvitelse och förtal hoppas nån anmäler fanskapet och mobbar hans barn de ska lida nu hela familjen
Citera
2025-12-02, 10:28
Medlem
S.Jorgens avatar
Han är väldigt pengastyrd.
Joakim var tidig med att använda YouTube för egen vinning och lyckades klura ut formeln på hur just han skulle kunna mjölka.
Som andra redan skrivit så finns pengarna i det personliga, att hänga ut både sig själv och sin familj. Integriteten mot betalning.

Känner inte honom men känner till typen. De aggressionsproblemen han tydligen haft som ung växer man inte ifrån. Jag tror han fortfarande brottas med det och när kameran är avstängd är det en annan Joakim som visar sig.
Tror han är väldigt pervers, aggressiv och långsint.
Senast redigerad av S.Jorgen 2025-12-02 kl. 10:48.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Oerhört komiskt om man tror att hans imperium ska falla pga detta
Familjen pundare krigar mot ett åttaårigt barn och hans upplevelser.
Det enda misstaget han gjort är att säga att det står i hans papper när det i själva verket finns i hans huvud.
Vart har jag skrivit att hans imperium ska falla?
Jocke är inte 8 år. Han är 40 år.
Han är en 40 åring som i 8 år ljugit om att han har bevis för sin barndom. Det är inget "misstag" att ljuga flera flera flera gånger om att man har bevis så folk ska tro ens historia.

Ditt hat mot familjen förblindar dig så du inte kan se sanningen dokumentären försöker visa dig.

Kan du säga "ja Jocke ljög när han sa att allt han berättade om sin uppväxt stod i hans papper"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det som det pratas om i dokumentären och som Jocke blir utfrågad kring är att han tidigare explicit skrivit i boken och sagt i flera tv program att ALLA bevis till hans historier i boken finns i hans socpapper, som nu inte verkar stämma

När han i slutet av första avsnittet får frågan om detta av Bo-Göran kring att Jocke sagt att bevisen finns men att Bo-Göran inte kunde hitta något så blir det lite konstiga bortföklaringar från Jocke om att det är som att fråga om en sko är blå eller brun eller något

Har inte sett avsnittet, men har B-G alltså fått tag på Jockes soc.papper, hur?
Och intervjuas fosterfamiljen?
Citera
2025-12-02, 10:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moko21
Det vore toppen om ni kunde gå in på SVT:s Instagramkonto och visa lite stöd där, eftersom många av hans hjärntvättade följare just nu går hårt åt dokumentären

Även på deras FB. Intressant antal fejkprofiler, bl a en Alex Andra som spammar länken till "Varje sida räknas" som svar på varje negativ kommentar.
Citera
2025-12-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Jobbar själv på socialförvaltningen vet hur viktigt det är med all dokumentation allt skrivs ned vilket jävla lögnaktigt as han borde åtalas för falsk tillvitelse och förtal hoppas nån anmäler fanskapet och mobbar hans barn de ska lida nu hela familjen
Han har 6000 sidor dokumentation, men inte ett ord som backar hans grova påståenden om Annika. Han ”fick tillbaka” dessa ”minnen” när han läste om dom i sina papper har han sagt. I vad läste han om dom? Allt är en stor lögn.

Lämna familjen utanför.
Citera
2025-12-02, 10:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag tror inte på svt's dokumentär, det luktar avundssjuka lång väg, publik service tål inte framgångsrika män som går sina egna vägar, Jocke är en så kallad "self-made man", och det sticker i deras ögon.

Sedan tror jag att "dokumentären" manipulerar Jockes gamla blog. Visst att han kunde vara lite fräck på den tiden, men inte en chans att han skulle ha skrivit om negerrunk som SVT påstår. Så rasistiskt och äckligt tror jag inte Jocke någonsin skulle uttrycka sig!

Sedan undrar jag om det verkligen stämmer att han nästan dagligen besökte familjen som vuxen när de bodde grannar, varför skulle han ha gjort det med tanke på hur han upplevde sig behandlad av dem, framförallt sin mamma då? Doesn't make sense.

Känns som "dokumentären" HATET vill misskreditera Jocke, snarare än att leverera någon slags sanning. Vill dock säga att jag sympatiserar med mamma Annika ändå, man märker att hon är vänligt sinnad (när hon inte är påverkad av tabletter).

Det är ju bevisat att Jan Myrdals böcker om sin dåliga uppväxt inte är sanna. Böcker som varit en stor del av hans framgång som författare. Likaså vet vi att Jan Guillou har skarvat med sanningen i ”Ondskan”, boken om hans uppväxt.

Eller Jesu Alcalá, svenska Amnesty-ordföranden, som påstod att han kom från spanska överklass och var släkt meden en ena och den andra. Viket inte var sent.

Eller Jean-Claude Arnault som påstod att han studerade i Paris 1969 och var djupt involverad i studentrevolten, viket gjorde att han var tvungen att fly till Sverige. Inte ett ord av det är sant. Han har inte alls några högre studier. Han är en vanlig elektriker.

Så det är inget nytt i Sverige. Eller i utlandet. Till och med Oprah blev lurad och tog med en bok i sin bokklubb av en författare som ljugit ihop sitt liv, dvs James Frey med boken ” A million little pieces”.

https://abcnews.go.com/Entertainment/Business/story?id=1543929

Laura Ingalls aom skrev “Lilla huset på prärien” hävdade att varje ord i böckerna var sanna. Hennes dotter kallade alla som ifrågasatte det för lögnare. Men Laura var inte helt ärlig och utelämnade bevisligen det som inte passade in i hennes bild av sin barndom.

https://www.ttbook.org/interview/little-lie-big-woods

”Rundning with scissors” av Augusten Burroughs är en storsäljande berättelse om en pojkes barndom i en annan familj än sin biologiska. En extrem familj. Enligt honom en sann historia. Men familjen protesterade och stämde homom. Och han gjorde upp med dem utanför domstolen. Vilket i mina ögon säger att allt nog inte var sant.

Citat:
In 2005, the family of Dr. Rodolph H. Turcotte (1919–2000) of Massachusetts filed suit against Burroughs and his publisher, alleging defamation of character and invasion of privacy. They stated that they were the basis for the Finch family portrayed in the book but that Burroughs had fabricated or exaggerated various descriptions of their activities.[5][6]

The case was later settled with Sony Pictures Entertainment in October 2006, prior to the release of the film adaptation.[7] Burroughs and his publisher.

https://en.wikipedia.org/wiki/Running_with_Scissors_(memoir)

Sen har vi ju vi Rachel Dolezal som låtsades vara svart hela sitt liv vuxna liv. Och sångerskan Buffy Saunt Marie som sen 70-talet låtsats vara kanadensisk urinvånare adopterad till USA, men som visade sig vara amerikan med italienskt ursprung. Och inte adopterad. Samt inte att förglömma Alec Balswins fru som påstår sig ha vuxit upp i Spanien och därför bryter på spanska. Viket också är en lögn. Hon växte upp i USA med engelsktalande föräldrar som inte alls hade en spansk bakgrund.

Ja, listan kan göras lång på de som hittat på saker om sitt liv för att få fördelar. Och som blivit trodde. Och när sanningen ifrågasatts alltid haft anhöngare som stått på deras sidan och vägrat tro på fakta.

Man säljer mer på att en tragisk eller överdriven barndom. Och på att skuldbelägga andra istället för att ta ansvar för sitt eget agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Populärt och lönsamt att skriva om sin "dåliga" barndom.
J Lundell
U Lundell
J Guilou
A Schulman
J Myrdal

Guillou och Myrdal var de första jag tänkte på.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2025-12-02 kl. 10:40.
Citera
2025-12-02, 10:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han har 6000 sidor dokumentation, men inte ett ord som backar hans grova påståenden om Annika. Han ”fick tillbaka” dessa ”minnen” när han läste om dom i sina papper har han sagt. I vad läste han om dom? Allt är en stor lögn.

Lämna familjen utanför.

Varifrån kommer det fetade? Finns det något uttalande om det någonstans, med länk?
Jag misstror det inte, jag skulle bara vilja visa det svart på vitt för andra.

Vet du antal sidor han lade ut i "Varje sida räknas"?
Citera
2025-12-02, 10:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Nej, vi hoppas att hans barn lämnas ifred. De har inte gjort något.

Däremot bra att hans mamma äntligen får upprättelse och att man också pekar på hur okritiskt media låtit han bedriva häxjakten på sin mamma.
Citera
2025-12-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi hoppas att hans barn lämnas ifred. De har inte gjort något.

Däremot bra att hans mamma äntligen får upprättelse och att man också pekar på hur okritiskt media låtit han bedriva häxjakten på sin mamma.

Alex Schulman ljuger också sökt i systemet jobbar på soc finns inte skit om han eller bröder inte en enda anteckning om denna så hemska mamma
Citera
2025-12-02, 10:43
Medlem
Kundalinis avatar
Ja, vi lever i en tid där det går alldeles utmärkt att göra karriär på att vara psykiskt störd / sjuk.
Citera
2025-12-02, 10:45
Medlem
Det är så pinsamt att se hur långt han går för att smutskasta sin egen mamma bara för att rädda sitt varumärke. Diagnoser och vård i unga år kan förklara mycket, men inte detta.

Snacka om att sälja ut den sista personen han borde ha hängt ut. Bo-Göran gör ett bra jobb – och jag tror fler än jag väntar på nästa del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in