2025-12-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Njae, han har ju själv skapat en inläst film där han påstår att hela dokumentationen är med, den ligger på hans egen kanal - "Varje sida räknas"
Varje sida räknades tills idag. Nu är det hans minne 🤣
Citera
2025-12-02, 09:15
Medlem
oskhimselfs avatar
Är detta slutet för Jocke tro?
Citera
2025-12-02, 09:16
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har väl blivit en ganska bra människa och familjefar? Eller?
Hans bror verkar däremot vara en riktig nolla.

Bra familjefar som tjänar pengar på att sälja ut sina barns integritet? Det är poddar om diagnoser bakom betalvägg och filmade utbrott som drar in annonspengar.

Jag tror det kan komma en bok från hans barn när de vuxit upp. Om hur det är att vara ett barn som ska leverera content och klick.
Citera
2025-12-02, 09:18
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Dokumentären - i slutet när Joakim ifrågasätts lite så ljuger han ju flera gånger och säger att de finns i papprena? Så dumt av han, när det kan bevisas. Och de som är bra är att bo göran inte alls ifrågasätter ett barns trauma som Joakim vill de ska se ut. Utan ifrågasätter att han säger att de finns stöd i dokumenten när det inte gör det. Jag är helt klart team Annika. Och folk som trott hon varit utan tänder för hon är missbrukare kan också se att hon har tänder här. TEAM ANNIKA ❤️❤️❤️
Der syns att hon numer har löständer...jämför med gamla bilder. Pappa Berg ser ut som han har "tjackkäke"
Citera
2025-12-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskhimself
Är detta slutet för Jocke tro?

Läs kommentarerna på SVTs inlägg om serien. Jocke har så hängivna fans, han kommer inte bli cancelled vad han än gör.

Min personliga åsikt är att den här dokumentären (iallafall första avsnittet) är intressant och lyfter en spännande synvinkel - att endast en sida av historien har fått ta plats i media. B-G pratade om det på morgonstudion i morse. Dokumentären är större än bara Jocke, det är väl hela fenomenet över hur man lyfter upp enskilda individers historier i media som han vill lyfta.
Citera
2025-12-02, 09:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vem är Joakim Lundell och varför ska hela svenska folket bry sig om hans familjetjafs?
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-hatet

OK, jag borde säkert ha gjort lite research själv innan jag frågade.
Så nu har jag gjort det.

Joakim Lundell och hans silikonbubbla Jonna Lundell har någon sorts YouTube-kanal.
https://www.youtube.com/@JockeJonna/videos

I dom två senaste videosarna så
  1. reagerar Jocke och Jonna på sina egna videosar i en och en halv timme
  2. hänger Jocke och Jonna ut sina egna småungar i tjugo minuter

Case closed.

Nu ska jag göra något vettigare.
Det ska bli spännande att se hur färgen på min nymålade vägg torkar.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2025-12-02 kl. 09:25.
Citera
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag tror inte på svt's dokumentär, det luktar avundssjuka lång väg, publik service tål inte framgångsrika män som går sina egna vägar, Jocke är en så kallad "self-made man", och det sticker i deras ögon.

Sedan tror jag att "dokumentären" manipulerar Jockes gamla blog. Visst att han kunde vara lite fräck på den tiden, men inte en chans att han skulle ha skrivit om negerrunk som SVT påstår. Så rasistiskt och äckligt tror jag inte Jocke någonsin skulle uttrycka sig!

Sedan undrar jag om det verkligen stämmer att han nästan dagligen besökte familjen som vuxen när de bodde grannar, varför skulle han ha gjort det med tanke på hur han upplevde sig behandlad av dem, framförallt sin mamma då? Doesn't make sense.

Känns som "dokumentären" HATET vill misskreditera Jocke, snarare än att leverera någon slags sanning. Vill dock säga att jag sympatiserar med mamma Annika ändå, man märker att hon är vänligt sinnad (när hon inte är påverkad av tabletter).
Varför skulle Svt ljuga om det när de kollat igenom papperen? Någon annan kan göra samma sak och visar det sig då att Svt ljugit lär det ju bli ett jävla liv. Jag vet inte om Jocke ljuger men jag vet ju att det förekommer fabricerade barndomsminnen.

En del människor har insett att det går att tjäna pengar och bli berömda genom att berätta den här typen av fabricerade historier och saknar de filter eller samvete så tar de kanske chansen att tjäna sig en hacka?

Han vore inte den förste isåfall.
Citera
Medlem
Så jockes försvar precis i slutet är att "man kan gå in och kolla pappren men att man då främjar en förövare" så han vill så klart inte att någon ska börja rota i vad som faktiskt är sant
Citera
2025-12-02, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Att SVT valt att göra en dokumentär om detta är helt sjukt.

Inte sjukt i detta läge när JL gjort delar av sin karriär på senare tid med detta som grund. Att det granskas är precis det som bör göras.
Citera
2025-12-02, 09:27
Medlem
vemedinmas avatar
Ställer mig frågande till vad producenten har för syfte i detta?! Släpps väldigt lägligt i samband med Chrippas rättegång...
Citera
2025-12-02, 09:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Bra familjefar som tjänar pengar på att sälja ut sina barns integritet? Det är poddar om diagnoser bakom betalvägg och filmade utbrott som drar in annonspengar.

Jag tror det kan komma en bok från hans barn när de vuxit upp. Om hur det är att vara ett barn som ska leverera content och klick.

Ja kanske det. Jag menade snarare att det är bra att han inte blev kriminell eller knarkare.
Citera
2025-12-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ställer mig frågande till vad producenten har för syfte i detta?! Släpps väldigt lägligt i samband med Chrippas rättegång...

Bo Göran säger i första avsnittet att han fick upp ögonen för det hela när Chrippa berättade i någon youtube video att Jockeboi ljugit om hela sin uppväxt och att han då ville börja granska vad som faktiskt stämmer och inte, dokumentären har inget med chrippas skattebrott att göra eller att dokumentären på något sätt skulle kunna rentvå chrippa då det handlar om något helt annat, dokumentären handlar om Jockeboi och hans hat och bråk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in