2025-12-01, 18:17
Medlem
Någon som vet vilka som blev gripna eller sitter häktade?
Citera
2025-12-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Någon har redan länkat Expressens utförliga reportage:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/inifran-polisens--stora-spelrazzia-/

Ändå fortsätter de blinda speltorskarna bagatellisera den grova penningtvätt som sker i lokalen, försvara den
narkotikaförsäljning och människohandel som sker i lokalen.

Det här sträcker sig till Kina med matchfix, de i lokalen är kända penningtvättmaskiner osv.
Ja, det verkar onekligen vara svårt för vissa att förstå vad de faktiskt är en del av.

Man kan inte sitta i en lokal som är genomdränkt av penningtvätt, matchfixning och organiserad kriminalitet och samtidigt låtsas som om man bara ”spelar lite kort”.

Alla pengar som rullar där är bränsle till den kriminalitet som resten av landet får leva med sprängningar, rekrytering av minderåriga, människohandel och knark.

Men det är väl enklare att blunda och kalla det ”bagateller” än att inse sin egen roll i ekosystemet.

Att många av dem som var där kommer att stå som vittnen i FUPen istället för som misstänkta visar hur svårt det är att bevisa ansvar inte om deras oskuld.

Personligen tycker jag absolut att man ska ställas till svars när man medverkar i att hålla den här typen av verksamhet vid liv.
Citera
2025-12-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Någon som vet vilka som blev gripna eller sitter häktade?
Finns några antydningar några sidor bakåt, men uppenbarligen är Södertälje nätverket djupt involverade.
Citera
2025-12-01, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snellman40
För er som är lite mer insatta. Vad är poängen med att gå på en illegal pokerklubb kontra en legal verksamhet?
På den illegala kan du lira med dina drogpengar?
Citera
2025-12-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Snälla nån, nu spårar du ur fullständigt.

Ingen har blivit ”lurad” in i lokalen och alla vet exakt vilken typ av verksamhet Krukan är.

Europol och flera nationella polismyndigheter gör inte samordnade tillslag för att de har lite långtråkigt den nivån på analys får du stå för själv.

Allt blir inte plötsligt oskyldigt och rumsrent för att du absolut vill tro det.

När en FUP väl landar får vi svart på vitt vilka som var där, och då slipper vi de här fantasierna som du envisas med att köra i loop.

Tills dess kan du försöka hålla kvar fötterna på jorden och släppa martyrkomplexet. Det överlever inte kontakt med verkligheten ändå.

Har aldrig varit där själv. Lutar åt att du har rätt inser jag nu. Så ja du vinner kungen. Sedan är det du som fantiserar om martyrkomplex - din åsna.
Citera
2025-12-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Har aldrig varit där själv. Lutar åt att du har rätt inser jag nu. Så ja du vinner kungen. Sedan är det du som fantiserar om martyrkomplex - din åsna.
Bra att du backar, det märktes att du inte hade koll redan från början.

Och när du landar på ”åsna” visar du mest att du är färdig med argument redan nu.

Kom tillbaka när du har något mer än utbrott att bjuda på.
Citera
2025-12-01, 18:53
Medlem
SmartSkalles avatar
Enda sättet att stävja babbekriminaliteten är att skicka tillbaks dom till sina inavlade pedofilländer permanent.
Senast redigerad av SmartSkalle 2025-12-01 kl. 18:59.
Citera
2025-12-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Bra att du backar, det märktes att du inte hade koll redan från början.

Och när du landar på ”åsna” visar du mest att du är färdig med argument redan nu.

Kom tillbaka när du har något mer än utbrott att bjuda på.

Du är en sån som när man ger lillfingret så.... Eller vad?

Kolla här - det är fortfarande löjligt övervåld från polisen. Bara inte så mkt att det är nåt att gnälla om. Med tanke på att folk inte ens borde gått dit från början.

Mina argument är valida så du överdriver kraftigt själv när du påstår motsatsen. Men absolut kan jag se att folk inte borde gå dit alls. Sedan behöver man fortfarande inte gripa dessa kriminella just där och hota massa oskyldiga med elchocker och vapen (dessa personer är inte ens misstänkta för brott).

Men ja i stort sätt backar jag och det finns inget att gnälla om nej.
Citera
2025-12-01, 19:25
Medlem
Citat:
Kolla här - det är fortfarande löjligt övervåld från polisen. Bara inte så mkt att det är nåt att gnälla om. Med tanke på att folk inte ens borde gått dit från början.

Efter vad jag hört idag så var det samma sak i Staffanstorp förra året. Väldigt våldsamt där också. Fast det var mycket mindre folk där.
Citera
2025-12-01, 19:30
Medlem
Maulcas avatar
Black deal or not deal... Så klart det finns svartklubbar för spel det gör det på de flesta orter i Sverige, någonstans måste svarta pengar bli vita och kunna användas. Hur jävla svårt ska det va?
Citera
2025-12-01, 19:30
Medlem
Citat:
Du är en sån som när man ger lillfingret så.... Eller vad?

Mina argument är valida så du överdriver kraftigt själv när du påstår motsatsen. Men absolut kan jag se att folk inte borde gå dit alls. Sedan behöver man fortfarande inte gripa dessa kriminella just där och hota massa oskyldiga med elchocker och vapen (dessa personer är inte ens misstänkta för brott).

Men ja i stort sätt backar jag och det finns inget att gnälla om nej.
Du backar, men försöker ändå låtsas som att du ”vann” nånting .

Det är lite gulligt hur du klamrar dig fast vid dina ”valida argument” när de redan ligger i bitar .

Vi lämnar det där, du har gjort tillräckligt tydligt hur långt din analys räcker
Citera
2025-12-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Efter vad jag hört idag så var det samma sak i Staffanstorp förra året. Väldigt våldsamt där också. Fast det var mycket mindre folk där.

Ska ha varit samma i Göteborg på nån klubb som heter Sharks för ett tag sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in