2025-12-01, 15:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad menar du med detalj orientering? Det tolkar jag som specialintressen vilket även kallas savantasyndrom.

Dom andra avvikelserna som du talar om, sensoriska och sociala kan definitivt komma från dålig uppfostran ofta ja.

Menar du att det är omöjligt att få sensoriska och sociala avvikelser från en dålig uppfostran?

Ja, självklart får man inte sensoriska avvikelser av uppfostran. Uppfostran leder inte till att du går omkring med ett häftstift i foten du inte märkt, eller att du tar av dig inpå mässingen om vintern. Inte heller gör uppfostran att du som barn håller för öronen för att kunna tänka.

Och nej, jag tror inte att man kan bli uppfostrad som min autistiska kompis på 7 år, att behandla folk som levande möbler, att inte interagera med dem, aldrig le mot dem, aldrig ta ögonkontakt, aldrig leka med dem.
Citera
2025-12-01, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
I USA. Varför händer det inte lika ofta i Sverige? Därför att vi inte HAR några vaccin mellan 18 månader och 5 år. Autism brukar visa sig vid 3-4 års ålder och sammanfaller väl vid den stora hjärnomorganisationen som är en fas i denna ålder då hjärnan rensas. Massor av synapser tas bort och myeliniseringen tar fart.

Efter denna period brukar barnet även glömma sin tidigare barndom, det är därför man inte har många minnen innan 4 år.

Ett barn som har autism kan visa detta redan som bebis, men symptomen är ofta för svaga för att förstås när det händer. Däremot så har ett autistisk och ett normalt barn inte exakt samma rensning, vilket leder till att det autistiska barnet "blir" autistiskt" i eller efter denna period.

De barn som hastigt blir annorlunda kan bli det av inflammation i hjärnan, mässling eller halsfluss kan ligga till grund.
Som sagt, jag tycker inte det är särskilt konstigt att man misstänker att vaccin kan orsaka autism.
Om du är av en annan uppfattning så får vi enas om att vara oense.
Citera
2025-12-01, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Eftersom det är så många som berättar om att deras barn blev totalt förändrade efter vaccineringen.
88% av ASD-diagnoserna utgör regressiv autism. Dvs, något händer som gör att barnen i fråga går tillbaka i utvecklingen.
- Gener?

- Miljöpåverkan?
Falsk dikotomi.

Självklart så finns det en genetisk komponent där vissa barn är avsevärt mer känsliga för vissa typer av miljöpåverkan, där barnvacciner statistiskt utgör den i särklass största.

Även olika typer av komorbiditeter måste naturligtvis vägas in.
Citera
2025-12-01, 16:12
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, självklart får man inte sensoriska avvikelser av uppfostran. Uppfostran leder inte till att du går omkring med ett häftstift i foten du inte märkt, eller att du tar av dig inpå mässingen om vintern. Inte heller gör uppfostran att du som barn håller för öronen för att kunna tänka.

Och nej, jag tror inte att man kan bli uppfostrad som min autistiska kompis på 7 år, att behandla folk som levande möbler, att inte interagera med dem, aldrig le mot dem, aldrig ta ögonkontakt, aldrig leka med dem.
Såhär ser jag det. De med mer lätt autism har det på grund av dålig uppfostran. De du pratar om med mer grov autism fast utan savant syndrom beror det mer på hjärnskador från vaccin i kombination med dålig uppfostran.

Så jag håller med dig i dina slutsatser men jag tar det ett steg längre i analysen.

Men du talar om mer grov autism när jag talar om mer lätt autism.

Sen kan grov och lätt överlappa i symtom beskrivningen eller.hur? Eftersom det är just ett spektrum.
Citera
2025-12-01, 16:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Såhär ser jag det. De med mer lätt autism har det på grund av dålig uppfostran. De du pratar om med mer grov autism fast utan savant syndrom beror det mer på hjärnskador från vaccin i kombination med dålig uppfostran.

Så jag håller med dig i dina slutsatser men jag tar det ett steg längre i analysen.

Men du talar om mer grov autism när jag talar om mer lätt autism.

Så du tror alltså inte att grav autism lärs in?

Hur lär man sig mild autism? Hur får man sina specifika intressen som man inte vill släppa? Hur börjar man fokusera på detaljer och missar helheten? Hur kommer det sig att man mekaniskt får lära in sociala regler och försöka spela normal fast andra gör det automatiskt?
Citera
2025-12-01, 16:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Som sagt, jag tycker inte det är särskilt konstigt att man misstänker att vaccin kan orsaka autism.
Om du är av en annan uppfattning så får vi enas om att vara oense.

Visst, du får tro på det. Jag visade bara på varför det är mer ovanligt i Sverige att tro att autismen sammanfaller med vaccin för att vi inte vaccinerar i den åldern då det börjar märkas.

Men OM du skulle vilja ta till sig mitt fakta och ändå tro som du gör, kan du ju hävda att det farligaste är att vaccinera medan hjärnan genomgår sin stora omstrukturering när barnet är 2-3 år.
Citera
2025-12-01, 16:21
Medlem
Finns det något vaccin som är godkänt av er antivaxxers? Polio-vaccin? Är det okej? Eller ska ni bota det med D-vitamin och kolodialt silver? Om något vaccin är okej då kan väl "WEF" och "Bill Gates" stoppa in "giftet" i det vaccinet lika väl som i de vacciner ni inte gillar?

"Tänkte inte på det"?
Citera
2025-12-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Inte nog med det. Läkemedelsbolagen har tvärtom ett incitament/intresse av att vaccinerna genererar kroniska sjukdomar som i sin tur skapar nya marknader för nya typer av 'mediciner' och nya miljardrullningar i en självförstärkande iatrogenisk vinstmaskin.

Biologisk kolonialism.
Vaccinationsschemat har dessutom lagts upp på ett sätt som, medvetet eller omedvetet (jag tror medvetet), gör det svårare att upptäcka samband mellan vacciner och t.ex. autism... barnen är helt enkelt för små för att visa autistiska drag ännu.

1️⃣ Vaccintillverkarna har total avsaknad av ekonomiskt ansvar för biverkningar.
2️⃣ Vaccintillverkarna vill som börsnoterade företag naturligtvis öka vaccinationsgraden hela tiden.
3️⃣ Myndigheter både godkänner, äger och marknadsför vaccinerna!!

Vad kan gå fel?!? 🙈🙉🙊
Citera
2025-12-01, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Finns det något vaccin som är godkänt av er antivaxxers?
Jag är ingen "anti-vaxxer", men nej, inte ett enda ett av de vacciner som ingår i västvärldens länders olika barnvaccinprogram har testats för säkerhet i placebokontrollerade kliniska fas 3-studier innan godkännande.

Inte ett enda ett av dem.

Citat:
Polio-vaccin? Är det okej?
Över 90% av dagens poliofall världen över är orsakade av poliovacciner.

Så, nej.

Citat:
Eller ska ni bota det med D-vitamin och kolodialt silver?
Nja, bättre då att sluta med massvaccineringarna, vilka ju står för mer än 90% av alla poliofall världen över.

Börja där.

Btw, exakt noll individer avled av polio 2024. Antalet döda från D-vitaminbrist och andra bristsjukdomar världen över däremot, ligger i storleksordningen hundratals miljoner årligen.

Men nu är det ju knappast folkhälsan som driver Bill Gates och övriga psykopat-miljardärers filantropiska iver.

Eller hur.

Citat:
Om något vaccin är okej då kan väl "WEF" och "Bill Gates" stoppa in "giftet" i det vaccinet lika väl som i de vacciner ni inte gillar?
Vilket "giftet"?

Citat:
"Tänkte inte på det"?
Hoppas du tänker lite bättre nu?
Citera
2025-12-01, 17:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Skatterna i fråga adderas till priset för respektive vaccin = det är köparna av respektive vaccin som står för fiolerna.

Inte vaccin-tillverkarna.

Jösses - men ja det är ju självklart - precis lika självklart som konsumenterna skulle fått betala högre priser för vaccinerna för att bekosta försäkringar och skadestånd om det hade gått att stämma vaccintillverkarna. Eller samma sak som när företag in betalar moms i Sverige -det tas ur på kunderna.. Vad skulle alternativet vara menar du. Var skulle pengarna komma ifrån om inte från konsumenterna??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-12-01 kl. 18:07.
Citera
2025-12-01, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jösses - men ja det är ju självklart - precis lika självklart som konsumenterna skulle fått betala högre priser för vaccinerna för att bekosta försäkringar och skadestånd om det hade gått att stämma vaccintillverkarna. Vad skulle alternativet vara menar du. Var skulle pengarna komma ifrån om inte från konsumenterna??

Till er andra.

Pengarna som går till National Vaccine Injury Compensation Program och som därpå betalas ut som skadestånd till vaccin-offer kommer från en särskild avgift som adderas till priset på respektive vaccin.

Vaccin-maffian står därmed för exakt noll av de monetära kostnader deras vacciner orsakar i form av behandling, skadestånd, etc.

Den kostnaden står föräldrarna och skattebetalarna för.

Regulatory capture.
Citera
2025-12-01, 18:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Pengarna som går till National Vaccine Injury Compensation Program och som därpå betalas ut som skadestånd till vaccin-offer kommer från en särskild avgift som adderas till priset på respektive vaccin.

Vaccin-maffian står därmed för exakt noll av de monetära kostnader deras vacciner orsakar i form av behandling, skadestånd, etc.

Den kostnaden står föräldrarna och skattebetalarna för.

Regulatory capture.

Så du hade inget svar på frågan du fick, du gjorde ingen reflektion på inlägget du besvarade, utan istället fortsätter du säga samma självklara sak igen… var tror du företag tar pengar till försäkringar och skadestånd, skatter och moms, löner, vinster och hyra ifrån om inte från slutkonsumenterna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in