2025-12-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Problemet är att du inte förstår vad det handlar om. Föreställ dig att den dåliga trippen är en terrorist som kommer mot dig med ett vapen och du tänker "oj vad jobbigt det här är, nu tar jag den här tabletten så jag sover bort det jobbiga". Allt de här du sopar under mattan blir substansen som du är skapad av. Du blir skit, bokstavligen.

Tja Melange, vad är grejen med att du alltid måste vara en nedlåtande besserwisser så fort du öppnar munnen? Både cannabis och psykedelia ska väl ha en avsvällande effekt på egot, eller?

Nu är jag är inte heller nån anhängare av att döda trippar med benzo. Bättre att börja med mindre doser istället, tills man känner sig trygg med att gå högre.

Fast det är väl inte direkt din devis om jag kommer ihåg rätt? Du brukar väl förespråka heroiska doser även för nybörjare, va?

Jag har totalt överseende med din besserwissrighet och onyanserade åsikter i andra sammanhang. Men för en karaktär som verkar vilja utge sig för att vara en ambassadör för psykedelisk och/eller cannabisterapi, så tycker jag att din attityd är lika oklädsam som dina oansvariga råd och åsikter.

Men jag kanske har missuppfattat dig. Du kanske bara går igång på att vara allmänt dryg och jobbig?
Senast redigerad av busy-signal 2025-12-01 kl. 13:35.
Citera
2025-12-01, 13:43
Medlem
Citat:
Jo. Om det bara är ditt ego så löser du bara det genom att släppa taget. Om det inte är ditt ego så är det trauma. Det finns inget alternativ tre.

Äh vafan Melange, nu är du väl ändå ironisk med flit?

Blir ju helknäppt när en besserwisser predikar tvärsäkert om egoupplösning.
Citera
2025-12-01, 13:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Äh vafan Melange, nu är du väl ändå ironisk med flit?

Blir ju helknäppt när en besserwisser predikar tvärsäkert om egoupplösning.

Hur tror du det fungerar då, att du kan avbryta en tripp permanent och sen trippa vidare på en annan tripp? Nej. Det är alltid samma tripp, nästa fortsätter där den föregående avslutade.
Citera
2025-12-01, 14:45
Medlem
Citat:
Hur tror du det fungerar då, att du kan avbryta en tripp permanent och sen trippa vidare på en annan tripp? Nej. Det är alltid samma tripp, nästa fortsätter där den föregående avslutade.
Tror alla upplever psykadeliska annorlunda, för varje svamptrip, syra trip är unikt i sig och brukar vara en olika resa varje gång för mig
Citera
2025-12-01, 15:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Tror alla upplever psykadeliska annorlunda, för varje svamptrip, syra trip är unikt i sig och brukar vara en olika resa varje gång för mig

Men det är inte så. Du har bara en hjärna.
Citera
2025-12-01, 15:29
Medlem
Citat:

Som sagt, jag tror inte heller på att avbryta trippar med benzo. Bättre att inte trippa hårdare än man tål.
Citera
2025-12-01, 15:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Som sagt, jag tror inte heller på att avbryta trippar med benzo. Bättre att inte trippa hårdare än man tål.

Jag skrev inte att du ska ta heroiska doser, jag skrev att du ska undvika låg till mellandoser. Tittar du på psykedelisk terapi med LSD ex så brukar de ligga runt 250ug vilket är betydligt mer än de där typiska tripparna de brukar sälja på gatan.
Citera
2025-12-01, 15:58
Medlem
Citat:
Men det är inte så. Du har bara en hjärna.
🥱🙄
Citera
2025-12-01, 16:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
🥱🙄

Använder du olika hjärnor varje tripp?
Citera
2025-12-01, 18:22
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att du ska ta heroiska doser, jag skrev att du ska undvika låg till mellandoser. Tittar du på psykedelisk terapi med LSD ex så brukar de ligga runt 250ug vilket är betydligt mer än de där typiska tripparna de brukar sälja på gatan.

Men om man skall köra solo så skadar det knappast att ta en lågdos och ett par mellisar innan man bestämmer sig om man vill åka hela vägen ut i yttre rymden.
Citera
2025-12-01, 18:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men om man skall köra solo så skadar det knappast att ta en lågdos och ett par mellisar innan man bestämmer sig om man vill åka hela vägen ut i yttre rymden.

Jo det är precis det det gör, för på en låg dos så ger du ditt ego möjlighet att kämpa emot. Och på en låg dos så kommer du kunna ringa till både sjukan och polisen, och du kommer också förstå hur man hoppar ut genom fönstret och gör andra dumheter. Gå runt på stan och bråka eller vad fan som helst. Det är saker du inte kommer vara kapabel att göra om du tar en högre dos. Helt omöjligt att ringa 112 om du inte har access till långtidsminnet.
Citera
2025-12-05, 15:36
Medlem
Det kanske vore bra om du kunde ha någon med dig när du trippar, så slipper myndigheter bli inkopplade?

Jag förstår att alla människor är olika och att man hanterar känslor på olika sätt, men i min värld skulle jag verkligen avråda en människa att peta i sig större doser psilocybin om personen i fråga inte ens klarar av en större dos hasch i magen utan att ringa efter ambulans.

Tex, Jag vet med mig själv att jag kan ha svårt att fokusera och släppa taget när jag trippar på både LSD och Psilocybin vilket gör att tripparna kan bli obehagliga. Därför petar jag inte i mig mer än vad jag vet att jag klarar av, och dessutom skulle jag aldrig vara så korkad att jag går över mitt eget förstånd och "provar" en högre dos i min ensamhet.
Hade jag också haft med mig vetskapen att det hänt minst två gånger tidigare att jag ballat ur och ringt ambulansen, då skulle jag vara högst efterbliven om jag drev mig själv till samma sak en tredje gång.

Någon skrev
Citat:
Du respekterade varken dig själv eller svampen, vilket nästintill garanterade att det skulle gå åt helvete.
vilket jag tycker summerar det ganska bra.
Senast redigerad av Dinidiot 2025-12-05 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in