2025-11-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Kommer den där Mauritz Altikardes, ordförande för Svenska Pokerförbundet avgå nu, hans uttalanden efter razzian var ju uppenbart förminskande av den organiserade borttslighetens intäktsströmmar och enbart kritik mot Polisen. Sorgligt att se.

Åklagare: Pokerklubben omsatte minst 230 miljoner

https://www.dn.se/direkt/2025-11-30/aklagare-pokerklubben-omsatte-minst-230-miljoner/

Man undrar ju vilka Mauritz Altikardes har kopplingar till.

Mauritz är för pokern och inget annat.
Krukan har varit bredvid polisstationen i 20år varför har dom inte agerat tidigare?

Sedan varför agera när många är på pokerresa i Spanien.
Känns som polisen ville ha uppmärksamhet man kunde gjort detta en tisdag när det är mindre folk i lokalen.
Citera
2025-11-30, 18:06
Medlem
Ni speltorskar har verkligen knypplat ihop den största offerkoftan i historien.
Citera
2025-11-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyy86
Oden är ändå laglig och öppen. Ända stället som har licens.
Han som driver oden är grymt trevlig.

Nej, han är kriminell.
Citera
2025-11-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Nej, han är kriminell.

Jaså är han vad gör han som är kriminalit?

Han har ju spellinces
Citera
2025-11-30, 19:15
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Varför ska du göra det? Är du svagbegåvad?

Nej. Är inte svagbegåvad. Det är väl bra att arbetsgivarna får veta vilket bös det är som de har som anställda.
Citera
2025-11-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är poliser. Behöver de en anledning att leka tuffa och dra sina pickadoller? Detta älskade de säkert. Att beordra alla inkl. spelarna att lägga sig på marken. Sedan om det nu inte var en Al Capone spelklubb där det liksom inte heller skulle vara så att någon var så dum att de bråkade med polisen är en annan femma.

Man väljer att bli polis just för saker som detta! Att kunna visa makt.

I själva polishandboken kommer det ju vara motiverat. Även om ingen risk finns gäller det att chocka. Ta bort lilla minsta sak till att det kommer bli tjafs. I förlängningen riskerar ju dock förtroendet för polisen att minska. Dessa spelare som pissade ner sig kommer säkert inte tycka att polisen är så bra...

Har varit med om en kvinnlig polis som är kusin som utövade just detta mot mig själv för att jag påpekat att en släkting behöver trappa ner på alkoholen i alla välmening (inte i något bråk). Fick mig att vänligt men bestämt ta avstånd från hela släkten faktiskt. Många år sedan. Just för att denna kusin använde sin "makt" som polis för att begå ett sinnessjukt övergrepp på mig baserat på ingenting. Jag spelade även in det men polisen la locket på och vägrade ta emot anmälan flera gånger om och bara skrattade bort det. Sedan när de väl tog anmälan lades det ner utan att någon ens hörde mig om bevisningen.

Så ja.... Jag förstår vad du menar.
Citera
2025-11-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Varför ska du göra det? Är du svagbegåvad?

Ja han är svagbegåvad.
Folk som helt okritiskt köper exakt det som står i media är enbart tröttsamma…
Citera
2025-11-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Kan du garantera att dem är obeväpnade?
Är ju ändå en stor verksamhet för gängkriminella och där det finns pengar finns det narkotika och där det finns narkotika finns det vapen.
Man får ta det säkra före det osäkra helt enkelt.

Rent påhitt. Man kan bara gå dit och be dom stänga och gå hem. Att storma in med dragna vapen utan att det föreligger en hotsituation är verkligen inte okej.
Citera
2025-11-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyy86
Jaså är han vad gör han som är kriminalit?

Han har ju spellinces

Oden har spellicens för att anordna pokerTURNERINGAR.
Anordnar du endast turneringar på en pokerklubb i Stockholm så går du back från dag ett och stänger troligtvis igen efter någon månad.
Så varför finns Oden kvar? Jo, för att dem också likt Krukan anordnar CASHGAMES, och det har Oden inte licens för (tveksam om man ens kan få licens för cashgame-spel)...
Citera
2025-11-30, 19:46
Medlem
Rent påhitt. Man kan bara gå dit och be dom stänga och gå hem. Att storma in med dragna vapen utan att det föreligger en hotsituation är verkligen inte okej.

Och nej krukan är ingen stor verksamhet. Det är en liten pokerklubb för amatörer. Inga stora pengar, har inget med narkotika att göra och har inget med våld att göra.

Man kan gripa dessa kriminella närsomhelst man behöver inte storma in där med dragna vapen.
Citera
2025-11-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är ju ATG o svenska spel som är de kriminella aktörerna. De sysslar med systematisk stöld. Varför ska folk inte få umgås o spela i ett så kallat fritt land. Dubbelmoral!
ATG och Svenska spel för väl exakt samma sak som krukan, erbjuder spel. Varför skulle just de vara de kriminella aktörerna?
Citera
2025-11-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Ja ha ha ,, hemlig?! Konstigt är att inte polisen hälsat på där tidigare! Polisstationen ligger 200 m bort,,,
De har hälsat på tidigare, senast för fem år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in