2025-11-29, 22:29
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De har förstås haft bra kontinuerliga underrättelser som gjort att de velat hålla lokalen öppen.

Någon informant som var nära att åka dit så de var tvungna att ingripa i all hast?

För detta talar att de gjorde razzian så spektakulär. Sända en signal, alltså en riktig rökridå. Så mycket polisteater döljer något.

Jag tror som du. Tänk vilka uppgifter en mullvad på Krukan skulle kunna förse polisen med. De vet allt nu. Vilka som ofta viker sig för 3-bet, vilka som spelar löst/passivt och vilka som slow-rollar.
Citera
2025-11-29, 22:32
Medlem
Citat:
De har förstås haft bra kontinuerliga underrättelser som gjort att de velat hålla lokalen öppen.

Någon informant som var nära att åka dit så de var tvungna att ingripa i all hast?

För detta talar att de gjorde razzian så spektakulär. Sända en signal, alltså en riktig rökridå. Så mycket polisteater döljer något.

Låta folk tvätta miljoner varje vecka i 20 års tid för att samla tillräckliga bevis innan tillslag?
Missförstod jag något?
Varje kväll gissar jag att det i snitt rör sig om cirka 500K-1 miljon i inbetalningar. Ibland något mindre. Ibland betydligt mer.

Vad menar du med en informant som var nära att åka dit?
Citera
2025-11-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Helt fel det du skriver nu. Det är hög risk för beväpnade personer i denna lokal och polisen måste gå in stenhårt fullt beväpnade.

Kriminella invandrare med stora summor kontanter bär ofta vapen eller har vapen i sin närhet.

Tragiskt med folk som bara sitter och kastar ur sig massa trams och påhitt.

Sånt här är ju nackdelen med Flashback men hoppas folk kan läsa mellan raderna.

(För övrigt de personer som är ”farliga” på dessa klubbar behöver inte ha några vapen på sig)
Citera
2025-11-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det går såklart inte. Folk är idioter och uttalar sig vilt om saker dom inte kan någonting om. Välkommen till internet, typ.

Beväpnade personer i en källarlokal ständigt full med folk i centrala stockholm 100 meter från polisstationen? Tillåt mig tvivla. Hade varit ett extremt effektivt sätt för att åka dit på grovt vapenbrott.

Är väl så enkelt att om du har tex 50000 från svart jobb eller bankrån så går du till en spelklubb och när du 5 dagar senare eventuellt får en fråga kan du säga att pengarna kommer från en spelvinst.

En förenklad förklaring
Citera
2025-11-29, 23:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Låta folk tvätta miljoner varje vecka i 20 års tid för att samla tillräckliga bevis innan tillslag?
Missförstod jag något?
Varje kväll gissar jag att det i snitt rör sig om cirka 500K-1 miljon i inbetalningar. Ibland något mindre. Ibland betydligt mer.

Vad menar du med en informant som var nära att åka dit?
Informationen som gått att få har alltså varit mera värd än så. Bara få veta vem som känner vem kan vara värdefull för polisen.

Men nu gick det av någon anledning inte att få mer information, dags för avslut. Och någon satt i klistret och behövde ges ett alibi. Alibi inte mot polisen, utan mot någon annan.
Citera
2025-11-29, 23:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Jag tror som du. Tänk vilka uppgifter en mullvad på Krukan skulle kunna förse polisen med. De vet allt nu. Vilka som ofta viker sig för 3-bet, vilka som spelar löst/passivt och vilka som slow-rollar.
Vem som känner vem är inte kattskit...
Citera
2025-11-29, 23:14
Medlem
Citat:
Informationen som gått att få har alltså varit mera värd än så. Bara få veta vem som känner vem kan vara värdefull för polisen.

Men nu gick det av någon anledning inte att få mer information, dags för avslut. Och någon satt i klistret och behövde ges ett alibi. Alibi inte mot polisen, utan mot någon annan.

Ja det är möjligt scenario men om de vill komma åt Svenssons och eventuell penningtvätt så borde de slagit till redan för 10 år sedan.

Sällan man ens låter 1-2 knarktransporter genomföras innan gripande (även om det är olika saker)

Ska bli intressant vart detta leder och slutar
Citera
2025-11-29, 23:40
Medlem
TheMajors avatar
Citat:
Tragiskt med folk som bara sitter och kastar ur sig massa trams och påhitt.

Sånt här är ju nackdelen med Flashback men hoppas folk kan läsa mellan raderna.

(För övrigt de personer som är ”farliga” på dessa klubbar behöver inte ha några vapen på sig)

Så varför tror du själv fullt beväpnad polis rusar in med dragna vapen? Om inte de Previs som nämnts i tråden, hade kopplingar till grov organiserad brottslighet med god tillgång av vapen.
Citera
2025-11-29, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Nej det är noll risk för beväpnade personer i denna lokal, jag talar av egen erfarenhet då jag varit där ett femtiotal gånger. Klientelet består av vanliga medborgare som gillar att spela poker. Många är där nån gång ibland, vissa varje kväll. Det är aldrig hotfullt, det dricks viss alkohol men är sällan stökigt. De som beter sig oskönt blir tillsagda/utslängda.

Du vet verkligen ingenting så sluta uttala dig. Polisen i Sverige är inkompetenta, något som fastställts i otaliga rapporter, böcker, artiklar osv.

Riktar automatvapen i ansiktet på folk pinsamt
Citera
2025-11-29, 23:50
Medlem
Citat:
Är väl så enkelt att om du har tex 50000 från svart jobb eller bankrån så går du till en spelklubb och när du 5 dagar senare eventuellt får en fråga kan du säga att pengarna kommer från en spelvinst.

En förenklad förklaring

Med din totalt efterblivna förklaring, varför ens gå till en svartklubb överhuvudtaget? Du kan ju säga att du varit där ändå?
Eller säga att du spelat ett homegame med rika vänner och vunnit 50k? Vad har detta med just ”svartklubben” att göra menar du?

Det sker ingen penningtvätt på pokerklubbarna runt om i Sverige, så lägg ner den diskussionen.
Citera
2025-11-29, 23:58
Medlem
DonLatinos avatar
Jag förstår inte varför så många pratar ur sin röv här.

Tungt gängkriminella med hotbild vistas inte på öppna restauranger eller lokaler för att spela poker. Vad fan tror ni själva? Detta sker givetvis bakom stängda dörrar. Dumma jävla pajaser. Sluta rättfärdiga polisens beteende mot vanliga svenssons. Detta är inte okej någonstans och var inte ett koordinerat tillslag, vad jag hört från folk som var på plats.
Citera
2025-11-30, 00:00
Medlem
Det e väl högst rimligt att anta att hela aktionen hade med penningtvätt, match fixing och gängkriminalitet i Södertälje att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in