2025-11-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ja du det låter tufft. Det sitter väl i huvudet och funkar säkert så att desto mer du försöker pissa desto svårare blir det. Det enda jag kan tänka är att du berättar precis hur det ligger till. Kan de inte kroppsvisitera dig först och sedan skicka in dig i ett bås där du kan vara ensam och får ta lite tid på dig. Du lär ju inte kunna manipulera provet om du inte har något med dig som gör det möjligt. Så rent spontant tänker jag att det måste gå att lösa på något vis. Även de provansvarige måste väl vara människor som helst ser att allt funkar så bra som möjligt.
Ja asså jag tänker samma som du! Men jag har bett om att få visiteras och gå in själv, men dom är fast beslutna om att proverna ska ske övervakade. Jag har till och med varit i kontakt med chefen för Beroendecentrum, som svarade med ett kallt ”Ska du gå här hos oss så ska du lämna övervakade urinprover”. Och tro mig, det blir inte så lockande att gå hos de när se säger så, men nu så MÅSTE jag, för att få komma tillbaka till skolan!
2025-11-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Ta lite tram innan så slappnar du av.

Nämen, bulka vätska i god tid innan så att kroppen har balans eller lite överskott. Och toppa med en eller två lättöl (obs lättöl) sista timmen. Kroppens receptorer detekterar alkohol och säger till systemet att dumpa giftet, men det är inte mer gift än att du forfarande är nykter.

Efter det är det bara ditt inres mindgames som avgör; hur mycket vill din kropp hitta sin balans - vs - hur feg är du för att nån tittar på dina "privates"?

Edit: Såg just när jag postat att du var kvinna, så jag ändrade könsbenämningen till nåt mer neutralt.
Tack! Ja asså tänkte att jag kunde ta lite tram innan men då lär jag ju bli positiv på provet, plus att tram gör det typ svårare för mig att kissa. Tror du det funkar om man tar typ 2 shots vodka innan? Liksom jag blir inte full eller ens lullig av det alls men jag får iaf alkohol i kroppen?
2025-11-29, 10:46
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Hej! Jag behöver hjälp, jag har panik!! Jag ska lämna ett övervakat urinprov på måndag eftersom jag fick ett krampanfall i skolan här om dagen (är 18, går tredje året på gymnasiet), efter att jag tagit tramadol, så att jag fick åka ambulans från skolan. Jag är temporärt avstängd/sjukskriven och får inte komma tillbaka till skolan förrän jag lämnar ett negativt övervakat drogtest vilket är fair enough. Grejen är att jag har gått till Beroendecentrum i 2 års tid och ALLTID haft SJUKT svårt att lämna urinprov övervakat. Och då menar jag så svårt att det aldrig ens gått en enda gång. De har alltid kompromissat med mig och låtit mig gå in ensam och då har det ändå funkat hyfsat efter många om och med. Men nu denna gång går det inte att få det på något annat sätt än att det ska vara ett övervakat urinprov. Inget annat.

Så jag behöver tips, asså sjuka tips på hur jag kan klara av det här urinprovet, och klara av att kissa. Och nej, säg inte ”ha på vattenkranen” eller ”drick massa koffein/te innan” eller ”föreställ dig ett vattenfall” eller ”blunda och andas” eller ”räkna baklänges från 100” eller ”drick massa vatten och kissa inte på hela dagen”. För jag har provat ALLT och jag menar det verkligen. Det är fortfarande helt jävla omöjligt och jag får panik på mig själv för jag vill verkligen tillbaks till skolan då jag missar alldeles för mycket. Och jag vet att det från första början var fel att ta tram i skolan, jag vet, men gjort är gjort och jag behöver bara hjälp med hur jag kan klara det här urinprovet! Asså jag menar kom med ALLA era tips!! Era mest sjuka tips!! Jag kan göra vad som helst!! Tack!

Du kan inte övertala dom att ta salivprov istället? Det gjorde jag och det fungerade bra.
2025-11-29, 10:49
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Drogakuten
/Moderator
2025-11-29, 10:53
Medlem
Citat:
Tack! Ja asså tänkte att jag kunde ta lite tram innan men då lär jag ju bli positiv på provet, plus att tram gör det typ svårare för mig att kissa. Tror du det funkar om man tar typ 2 shots vodka innan? Liksom jag blir inte full eller ens lullig av det alls men jag får iaf alkohol i kroppen?
Mmm det med tram var ju alltså ett skämt, eftersom det är därför du blir testad...

Alkoholen är bara för att njurarna blir triggade för att producera mer urin, inte för att du ska bli mer bekväm i hjärnan. Därav lättöl = lite alkohol och mycket vätska.
Men visst en hutt vodka och mycket vatten är samma.

2cl per timme förbränner kroppen. Do the math, så du inte torskar på alko istället. Dom lär testa på allt när dom ändå har dig.
2025-11-29, 11:59
Medlem
Mailmanss avatar
Att säga att du inte kan kissa även om du druckit sjukt mycket innan kan inte stämma. Antingen har du druckit för lite eller så har du fel på blåsan och bör uppsöka läkare.

Förklara problemet och säg att du vill ta saliv eller blodprov

Edit: ser att du pratar om att dricka sprit eller ta tram för att klara av detta. Du verkar inte riktigt fattat grejen.. du behöver komma ur ditt missbruk inte djupare in i det.
Varför bryr du dig ens om resultatet om du ändå vill fortsätta förstöra ditt liv
Senast redigerad av Mailmans 2025-11-29 kl. 12:02.
2025-11-29, 12:09
Medlem
-charliesheens avatar
Hur jävla gay är du i psyket egentligen, om detta nu stämmer.
OnT: Jag brukade ibland gå på toaletten först själv och kissa lite grann, för att det sen skulle vara lättare att börja kissa igen. Funkade OK.
2025-11-29, 12:14
Medlem
Varför kan de inte ta blodprov istället?

Man kan väl vägra bevakande urinprov?

Har aldrig förstått vitsen med detta idiotiska och förnedrande förfarande. Det borde väl gå att lösa genom att visitera personen noga innan urinprovet och bevakning utanför dörren.

Fattar inte hur de tror att det skulle gå att fuska eller laborera med provet då...
2025-11-29, 12:25
Medlem
Citat:

du har ju haft ett krampanfall, reflekterar du inget alls över det till att börja med istället för att fortsätta använda drogen? det kanske är offtopic men jag råder dig att lägga ner allt och fokusera på hälsan och sista året i skolan!!! man kan dö av ett anfall. ta hand om dig
2025-11-29, 13:00
Medlem
glockenreins avatar
Vad är det som känns jobbigt med att pinka när folk ser? Är det för att du inte vill visa upp chorizon kanske du kan stå vänd med ryggen mot övervakaren?
2025-11-29, 13:17
Medlem
Citat:
Hej! Jag behöver hjälp, jag har panik!! Jag ska lämna ett övervakat urinprov på måndag eftersom jag fick ett krampanfall i skolan här om dagen (är 18, går tredje året på gymnasiet), efter att jag tagit tramadol, så att jag fick åka ambulans från skolan. Jag är temporärt avstängd/sjukskriven och får inte komma tillbaka till skolan förrän jag lämnar ett negativt övervakat drogtest vilket är fair enough. Grejen är att jag har gått till Beroendecentrum i 2 års tid och ALLTID haft SJUKT svårt att lämna urinprov övervakat. Och då menar jag så svårt att det aldrig ens gått en enda gång. De har alltid kompromissat med mig och låtit mig gå in ensam och då har det ändå funkat hyfsat efter många om och med. Men nu denna gång går det inte att få det på något annat sätt än att det ska vara ett övervakat urinprov. Inget annat.

Så jag behöver tips, asså sjuka tips på hur jag kan klara av det här urinprovet, och klara av att kissa. Och nej, säg inte ”ha på vattenkranen” eller ”drick massa koffein/te innan” eller ”föreställ dig ett vattenfall” eller ”blunda och andas” eller ”räkna baklänges från 100” eller ”drick massa vatten och kissa inte på hela dagen”. För jag har provat ALLT och jag menar det verkligen. Det är fortfarande helt jävla omöjligt och jag får panik på mig själv för jag vill verkligen tillbaks till skolan då jag missar alldeles för mycket. Och jag vet att det från första början var fel att ta tram i skolan, jag vet, men gjort är gjort och jag behöver bara hjälp med hur jag kan klara det här urinprovet! Asså jag menar kom med ALLA era tips!! Era mest sjuka tips!! Jag kan göra vad som helst!! Tack!
Många tjejer kissar på sig när de skrattar våldsamt. Så du kanske kan scrolla humor på mobilen?
2025-11-29, 13:26
Medlem
Anktalares avatar
Citat:

Hade samma problem som du. Lösningen är salivprov istället, bara be om det. Sen vet jag inte om det de letar efter går med det, annars är det bara att be om blodprov.

Jag fick det efter ett misslyckat provtagningsförsök där sjuksköterskan avbröt det hela pga att inget hände. Utanför mottagningen höll jag på att kissa på mog sen. En psykologisk spärr...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in