2025-11-29, 02:17
Medlem
Hej! Jag behöver hjälp, jag har panik!! Jag ska lämna ett övervakat urinprov på måndag eftersom jag fick ett krampanfall i skolan här om dagen (är 18, går tredje året på gymnasiet), efter att jag tagit tramadol, så att jag fick åka ambulans från skolan. Jag är temporärt avstängd/sjukskriven och får inte komma tillbaka till skolan förrän jag lämnar ett negativt övervakat drogtest vilket är fair enough. Grejen är att jag har gått till Beroendecentrum i 2 års tid och ALLTID haft SJUKT svårt att lämna urinprov övervakat. Och då menar jag så svårt att det aldrig ens gått en enda gång. De har alltid kompromissat med mig och låtit mig gå in ensam och då har det ändå funkat hyfsat efter många om och med. Men nu denna gång går det inte att få det på något annat sätt än att det ska vara ett övervakat urinprov. Inget annat.

Så jag behöver tips, asså sjuka tips på hur jag kan klara av det här urinprovet, och klara av att kissa. Och nej, säg inte ”ha på vattenkranen” eller ”drick massa koffein/te innan” eller ”föreställ dig ett vattenfall” eller ”blunda och andas” eller ”räkna baklänges från 100” eller ”drick massa vatten och kissa inte på hela dagen”. För jag har provat ALLT och jag menar det verkligen. Det är fortfarande helt jävla omöjligt och jag får panik på mig själv för jag vill verkligen tillbaks till skolan då jag missar alldeles för mycket. Och jag vet att det från första början var fel att ta tram i skolan, jag vet, men gjort är gjort och jag behöver bara hjälp med hur jag kan klara det här urinprovet! Asså jag menar kom med ALLA era tips!! Era mest sjuka tips!! Jag kan göra vad som helst!! Tack!
2025-11-29, 03:07
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Hej! Jag behöver hjälp, jag har panik!! Jag ska lämna ett övervakat urinprov på måndag eftersom jag fick ett krampanfall i skolan här om dagen (är 18, går tredje året på gymnasiet), efter att jag tagit tramadol, så att jag fick åka ambulans från skolan. Jag är temporärt avstängd/sjukskriven och får inte komma tillbaka till skolan förrän jag lämnar ett negativt övervakat drogtest vilket är fair enough. Grejen är att jag har gått till Beroendecentrum i 2 års tid och ALLTID haft SJUKT svårt att lämna urinprov övervakat. Och då menar jag så svårt att det aldrig ens gått en enda gång. De har alltid kompromissat med mig och låtit mig gå in ensam och då har det ändå funkat hyfsat efter många om och med. Men nu denna gång går det inte att få det på något annat sätt än att det ska vara ett övervakat urinprov. Inget annat.

Så jag behöver tips, asså sjuka tips på hur jag kan klara av det här urinprovet, och klara av att kissa. Och nej, säg inte ”ha på vattenkranen” eller ”drick massa koffein/te innan” eller ”föreställ dig ett vattenfall” eller ”blunda och andas” eller ”räkna baklänges från 100” eller ”drick massa vatten och kissa inte på hela dagen”. För jag har provat ALLT och jag menar det verkligen. Det är fortfarande helt jävla omöjligt och jag får panik på mig själv för jag vill verkligen tillbaks till skolan då jag missar alldeles för mycket. Och jag vet att det från första början var fel att ta tram i skolan, jag vet, men gjort är gjort och jag behöver bara hjälp med hur jag kan klara det här urinprovet! Asså jag menar kom med ALLA era tips!! Era mest sjuka tips!! Jag kan göra vad som helst!! Tack!

Ja du det låter tufft. Det sitter väl i huvudet och funkar säkert så att desto mer du försöker pissa desto svårare blir det. Det enda jag kan tänka är att du berättar precis hur det ligger till. Kan de inte kroppsvisitera dig först och sedan skicka in dig i ett bås där du kan vara ensam och får ta lite tid på dig. Du lär ju inte kunna manipulera provet om du inte har något med dig som gör det möjligt. Så rent spontant tänker jag att det måste gå att lösa på något vis. Även de provansvarige måste väl vara människor som helst ser att allt funkar så bra som möjligt.
2025-11-29, 03:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Du har ingen äldre som liksom kan ge dig en tablett med Furosemid. Får du en sådan lär det rinna av dig vare sig du vill eller ej. Det är en extremt vanlig förekommande tablett bland äldre sk vätskedrivande av recept men det är ju inga droger. Så det är inte som någon ger dig knark.

I övrigt för tips:
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4tskedrivande_medel

Öl är det. Kaffe inte. Lite märkligt eftersom man tror ju just kaffe ska driva på blåsan mera. Sedan just öl är väl kanske mindre bra om det gäller övervakat pissprov och du kommer där ölfylle.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-11-29 kl. 03:50.
2025-11-29, 04:05
Medlem
katr00pzzs avatar
Skulle säga att du bara får förvarna dem att det kommer ta sin tid och sedan stå där med ballen i näven så lång tid det nu tar.. Se dock till att ta sista pinken innan mötet så lång tid innan du bara kan, majoriteten brukar pissa typ två/tre gånger om dagen, bara att hålla det inne ifall det kommer tidigare än förväntat. Låvar dig att efter 30-40min så kommer du pinka ifall du går in i rummet pissnödig och du står redo. Det kommer att hända!
2025-11-29, 04:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag blir helt otroligt kissnödig på energidrycker. Använder de sockerfria.
2025-11-29, 05:02
Medlem
rotfrukts avatar
Första tipset är att avdramatisera det, säg som det är helt enkelt. Du har jätte svårt att kissa framför folk och det kommer ta tid. Men du tänker stå där tills du lyckas hur lång tid den än tar.

När du väl står där och ska kissa. Slappna av, tänk inte så mycket. Sjuksköterskan bryr sig varken om hur den ser ut eller hur lång tid det tar. De har varit med om detta innan.

Det bästa tipset är, se till att vara kissnödig. Kissa inte under dagen och drick mycket vatten, måttliga mängder, för mycket vatten gör testet underkänt.

Lycka till!
/ En som har svårt att kissa framför sköterska
2025-11-29, 05:25
Medlem
Sereenas avatar
Hörlurar med bra musik så det blir lättare att koppla bort att det är folk närvarande och slappna av.
2025-11-29, 06:49
Medlem
Hur gjorde du i oktober. Då skulle du också lämna prov. Och då hade du tydligen fyra substanser i kroppen.
2025-11-29, 07:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111

Det finns ju löskuk med tillhörande behållare man kan köpa. Vet ej hur de funkar men du kan ju fylla den kuken med ditt piss om det nu är rent ochså mjölkar man väl ut det på nåt sätt. Eller kanske finns pump och en liten knapp under pungen,vad vet jag.
2025-11-29, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Det finns ju löskuk med tillhörande behållare man kan köpa. Vet ej hur de funkar men du kan ju fylla den kuken med ditt piss om det nu är rent ochså mjölkar man väl ut det på nåt sätt. Eller kanske finns pump och en liten knapp under pungen,vad vet jag.

TS är kvinna. Löskuk fungerar nog inte så bra.
2025-11-29, 07:15
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
TS är kvinna. Löskuk fungerar nog inte så bra.

Haha okej ja då är nog lättast att säga att hon identifierar sig som kukbärare.
2025-11-29, 07:20
Medlem
Ta lite tram innan så slappnar du av.

Nämen, bulka vätska i god tid innan så att kroppen har balans eller lite överskott. Och toppa med en eller två lättöl (obs lättöl) sista timmen. Kroppens receptorer detekterar alkohol och säger till systemet att dumpa giftet, men det är inte mer gift än att du forfarande är nykter.

Efter det är det bara ditt inres mindgames som avgör; hur mycket vill din kropp hitta sin balans - vs - hur feg är du för att nån tittar på dina "privates"?

Edit: Såg just när jag postat att du var kvinna, så jag ändrade könsbenämningen till nåt mer neutralt.
Senast redigerad av Tosstenpoposten 2025-11-29 kl. 07:26.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in