2017-12-18, 19:54
  #73
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopRunning
Bunpar en gammal tråd.

Vet någon hur det ser ut med pokerturneringar på Krukan under denna vecka? På deras FB ser jag bara turneringsschema för förra veckan, men då de verkar ha liknande schema varje vecka antar jag att någonting händer ikväll.

Om inte, vet ni någonstans jag kan lira en turnering ikväll på något annat ställe än Cosmopol?

Tack på förhand.

Ligger uppe schema nu för denna vecka.
Citera
2018-01-23, 18:13
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Bara fullring. Det brukar finnas bord efter kl 20-21 iaf tror jag, när folk börjar åka ur turneringen. 10/10 och 20/20 texas är väl vanligast, sen finns även detsamma i PLO och Dealers choise tror jag.

10/10 TX har inte spelats på länge- man får gå till CC lr Oden för det. Edit: Såg att du postade det 2010...
Citera
2018-01-24, 17:42
  #75
Bannlyst
Hur olagligt är det att spela på krukan?

WELL, vad jag uppfattat det som så är krukan en svartklubb Korrekt? Den har funnits i väldigt många år, Adressen står på google och i stort sätt alla är välkomna,

Polisen har varit där några gånger men inget händer?

Jag ska dit i helgen igen, Och spela. Hur gör man med pengarna man vinner? Eftersom det är en svartklubb blir all vinst svart inkomst eller hur? Man kan alltså inte gå till en bank och säga att man vann på en pokertunering?

Ska inte spela för små pengar, Utan 50.000+

Vet om att så stora spelare är väldigt sällan där, Men har bestämt träff med en kille där så det kommer bli av . Mvh
Citera
2018-01-25, 11:36
  #76
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
WELL, vad jag uppfattat det som så är krukan en svartklubb Korrekt? Den har funnits i väldigt många år, Adressen står på google och i stort sätt alla är välkomna,

Polisen har varit där några gånger men inget händer?

Jag ska dit i helgen igen, Och spela. Hur gör man med pengarna man vinner? Eftersom det är en svartklubb blir all vinst svart inkomst eller hur? Man kan alltså inte gå till en bank och säga att man vann på en pokertunering?

Ska inte spela för små pengar, Utan 50.000+

Vet om att så stora spelare är väldigt sällan där, Men har bestämt träff med en kille där så det kommer bli av . Mvh

Tidigare var det skatt på vinster på pokerklubbar som Krukan, vet inte om det ändrats med förändringen 2015. Enklast är väl att kontakta skatteverket och fråga.
Citera
2018-01-25, 11:40
  #77
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tidigare var det skatt på vinster på pokerklubbar som Krukan, vet inte om det ändrats med förändringen 2015. Enklast är väl att kontakta skatteverket och fråga.

Ja jag får göra det, För har gått in på Banken för något år sedan med pokervinster från CC, Och då frågade dom var pengarna kom ifrån. Och jag satte in många olika summor under kort tid, Så fick mitt konto spärrat av Forex, Och då var det pengar jag tagit ut tidigare och sen satt in. Så jag tror jag har ögonen på mig. Därför jag är nyfiken.
Citera
2018-03-15, 10:21
  #78
Medlem
Är micke norinder fortfarande delägare?
Citera
2018-03-15, 19:56
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Är micke norinder fortfarande delägare?


Nvm såg nu att han sålt sin del
Citera
2025-05-30, 18:32
  #80
Medlem
Bumpar denna tråd då jag undrar hur det är på Krukan nu förtiden? Någon som varit där på länge, är det nån cashgame action nu under sommaren?
Citera
2025-11-29, 02:55
  #81
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Bumpar denna tråd då jag undrar hur det är på Krukan nu förtiden? Någon som varit där på länge, är det nån cashgame action nu under sommaren?


"Sent på fredagskvällen började drönarna surra ovanför Södermalm.

Nere på marken slog polisen till mot den illegala spelklubben ”Krukan"



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rjbeza/polisrazzia-mot-krukan-tillslag-mot-svartspel-i-stockholm
Citera
2025-11-29, 06:13
  #82
Avslutad
Ökända illegala pokerklubben ”Krukan”
Stort antal uniformerade poliser slog till mot den illegala spelklubben
”Krukan” på Södermalm i Stockholm, där ett åttiotal personer fanns
inne i lokalen, gick ett stort antal beväpnade poliser in på klubben och
skrek till personerna som spelade i lokalen att sätta händerna på huvudet.

Misstänker polisen att det pågår illegal spelverksamhet och annan ekonomisk brottslighet.

– Den här insatsen är en del av en utredning som fokuserar specifikt på
illegal spelverksamhet och olika former av penningtvätt, säger Rickard Holz
Svensk polis slår till, sida vid sida, med experter från Europol.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/har-slar-polisen-till-mot--illegala-pokerklubben-krukan/


Var ett tag sen man satt sin fot där, få se nu om några kända namn dyker upp
Citera
2025-11-29, 11:05
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Nere på marken slog polisen till mot den illegala spelklubben ”Krukan"[/i]


"På sådana platser finns det dels kriminella men också vanliga människor som tycker om att spela eller har ett spelboende, säger Gunnar Appelgren."

Jag är en "vanlig" som älskar poker och avskyr hur detta ädla skicklighetsspel felaktigt klassas som lotteri i spellagstiftningen. Och Krukan är enda stället i Stockholm där man kan spela tävlingspoker i en fin miljö, så vitt jag vet. Men om gamla Krukan har hamnat i klorna på org krim är det förstås bra med en razzia. (Har inte varit där på länge.)
__________________
Senast redigerad av Jaqk 2025-11-29 kl. 11:08.
Citera
2025-11-29, 18:57
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
"På sådana platser finns det dels kriminella men också vanliga människor som tycker om att spela eller har ett spelboende, säger Gunnar Appelgren."

Jag är en "vanlig" som älskar poker och avskyr hur detta ädla skicklighetsspel felaktigt klassas som lotteri i spellagstiftningen. Och Krukan är enda stället i Stockholm där man kan spela tävlingspoker i en fin miljö, så vitt jag vet. Men om gamla Krukan har hamnat i klorna på org krim är det förstås bra med en razzia. (Har inte varit där på länge.)

Organiserad brottslighet på krukan ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in