2025-11-29, 09:03
Medlem
Givetvis pågår ett folkutbyte. Fin statistik i all ära, men det räcker med två ögon och att man rör sig någorlunda i landet för att kunna konstatera detta.
Citera
2025-11-29, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Givetvis pågår ett folkutbyte. Fin statistik i all ära, men det räcker med två ögon och att man rör sig någorlunda i landet för att kunna konstatera detta.

Brukar du räkna olika människor när du är ute och går?

Jag menar så vi kan lita på din data?
Citera
2025-11-29, 09:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Varför svarar du inte på mina frågor för?
Tycker du det är jobbigt att svara?

Är det för att du inom dig vet att jag har rätt och av den anledningen väljer att inte svara?

Detta är vad jag skrev och du svarade på:

Citat:
Jag är den förste att skriva under på att vi har tagit emot för många personer från kulturellt avvikande länder, på för kort tid.

Men att tro att detta har något med genetik att göra, och hur en människa är från födsel, ja då är man bra korkad.

En afrikan, kines, mogoles, nepales som föds och växer upp i ett svenskt hem med svensk kultur blir precis lika svensk som du. Detta är naturligtvis oerhört självklart, liksom att jorden är rund.

Därav blir snacket om "folkutbyte" precis lika relevant som att korrekt hävda att folket i alla länder byts ut på under 100 år, och halva befolkningen byts ut på 4-5 decennier.

Det är vår kultur och sätt att leva som är viktigt. Och mycket av detta är format under de senaste 100-200 åren.

Ja, vi har problem i skolor med stök, vi har skjutningar och sprängningar. Därav första meningen i det jag skrev. Läs och kommentera resten.
Citera
2025-11-29, 09:08
Medlem
SoberZealots avatar
Får hoppas Trump terror förklarar EXPO. För något mer hatiskt emot vita får man leta efter. EXPO är själva rasister. Men emot vita går det inte att vara rasistisk emot enligt dem. Vilket är definintionen av rasism.

Jag föreslår att redaktionen suger av tobias istället för yrar på papper. Så vi vet att ni inte är höger menar jag.
Citera
2025-11-29, 09:12
Medlem
Computerzs avatar
Inget i den artikeln bestrider det faktum att den demografiska sammansättningen i Sverige har skiftat markant dom senaste decennierna. Dom har hakat upp sig på uttrycket ”Folkutbyte” vilket innehåller mer än bara just den demografiska utvecklingen. SD kanske skulle mynta ett eget begrepp som beskriver förändringen men som tar avstånd från idén att det sitter någon judisk elit och styr världen osv. Folkskiftet kanske.
Citera
2025-11-29, 09:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Alla etniska svenskar har arv från andra etniciteter. Men då av väldigt liten procent. Etniska svenskar kan hänvisa sitt dna tillbaks till islossning och yngre stenålder. Släktforskning är en utbredd hobby där många lämnar dna-prov. Det gemensamma resultatet är att uppblandning är rätt så klen.

Vad är ”väldigt liten procent”? Jag har inte gjort ett DNA-test själv men jag har flera polare som gjort det och de, som absolut räknas som ”etniska” svenskar, har typ 2% tysk, 4% italienare, 3% fransman osv i sig.

Nu vet jag inte hur tillförlitliga såna här tester är men de visar i alla fall att de vi ser som etniska svenskar oftast har massa släktingar från en rad andra länder.
Citera
2025-11-29, 09:31
Medlem
Citat:
Hur skiljer du på utlandsfödda och inlandsfödda med bara ögonen? Vad är kännetecknet?
Citera
2025-11-29, 09:31
Medlem
NordicNewsOutlets avatar
Såklart det pågår ett folkutbyte, inte bara i Sverige utan i alla vita länder.

SCB borde göra om sin statistik och gå några generationer bakåt, är de födda utomlands, så är deras barn och barnbarn också utlänningar.

Vem som helst som åker buss eller går i gallerior ser ju att långt över 50% invandrare på plats.
Citera
2025-11-29, 09:34
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag är den förste att skriva under på att vi har tagit emot för många personer från kulturellt avvikande länder, på för kort tid.

Men att tro att detta har något med genetik att göra, och hur en människa är från födsel, ja då är man bra korkad.

En afrikan, kines, mogoles, nepales som föds och växer upp i ett svenskt hem med svensk kultur blir precis lika svensk som du. Detta är naturligtvis oerhört självklart, liksom att jorden är rund.

Därav blir snacket om "folkutbyte" precis lika relevant som att korrekt hävda att folket i alla länder byts ut på under 100 år, och halva befolkningen byts ut på 4-5 decennier.

Det är vår kultur och sätt att leva som är viktigt. Och mycket av detta är format under de senaste 100-200 åren.

Att tro att befolkningar snittar lika på alla genetiska parametrar är korkat. Vi vet att det inte stämmer. Och då är genetik i någon mån en faktor till att olika befolkningar beter sig olika eftersom gener påverkar beteende. Hur stor den faktorn är kan diskuteras. Kanske liten, kanske mer än liten. Växelverkan mellan genetik och kultur är säkerligen mycket komplicerat men du avfärdar det eftersom det känns rätt. Det ligger i vår kultur att avfärda det. Det kanske rent av ligger i vår genetik att avfärda det.
Citera
2025-11-29, 09:39
Medlem
Citat:

Så är det, och alla vet det.

Jag ser ingen mening med att mata troll (från S-trollfabrik?) mer i den här tråden.

De som förnekar folkutbyte är exakt likadana som de som säger att farbror Bosse blir en kvinna om han tar på sig en kjol. De leker med ord helt enkelt.

De vet att Sveriges befolkning håller på att ändras i grunden. Men de låtsas att det inte är så/inte spelar någon roll eftersom majoriteten alltid kommer ha svenska pass eller vara födda i Sverige. Trots att de mycket väl vet att det inte har någon som helst betydelse för ämnet.

Precis som de aktivister som säger att killar i kjol är kvinnor bara man använder deras definition av ordet "kvinna", för då ingår även vissa män.

Suck. och så lägger de oftast till att alla vi som inte spelar med i deras nonsens är ointelligenta. "Ni förstår inte skillnaden på kön och genus", "forskningen säger".... osv.

I den här tråden var det ju någon som till och med grävt fram en kvinnlig holländsk forskare som skrivit mängder med avhandlingar om att invandringskritik och högeråsikter beror på dumhet.

Att mata troll i den här frågan eller att insistera på att verkligheten existerar gentemot någon som förnekar det är ganska meningslöst. Det som är skrämmande är dock att delar av den politiska makten låtsas ta tramset på allvar.
Citera
2025-11-29, 09:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Enligt SCB kommer "utlandsfödda" att öka med 4% mellan 2025 till 2070.
Vad säger du om det påståendet?

Varför ger du dig in i debatter med dåliga argument som du uppenbarligen inte funderat på själv. Låter som du repeterar något nån annan vänstermupp kläckt ur sig.

1. ”Utlandsfödda”. Det säger sig själv i namnet. Man räknar INTE med det som föds i landet.

2. Det här är hypotetiska siffror som inte har någon som helst grund. Dom har räknat på att invandringen kommer vara max 22 000 per år. Det är totala fantasi-siffror som saknar verklighetsförankring. Vi ligger alltså normalt mellan 80-130k, så varför vi plötsligt skulle ha max 22k… ja det är ingen som kan förklara i den där rapporten.

Går man på det där bör man fan förlora sin rösträtt.
Senast redigerad av Mailmans 2025-11-29 kl. 09:46.
Citera
2025-11-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför ger du dig in i debatter med dåliga argument som du uppenbarligen inte funderat på själv. Låter som du repeterar något nån annan vänstermupp kläckt ur sig.

1. ”Utlandsfödda”. Det säger sig själv i namnet. Man räknar INTE med det som föds i landet.

2. Det här är hypotetiska siffror som inte har någon som helst grund. Dom har räknat på att invandringen kommer vara max 22 000 per år. Det är totala fantasi-siffror som saknar verklighetsförankring. Vi ligger alltså normalt mellan 80-130k, så varför vi plötsligt skulle ha max 22k… ja det är ingen som kan förklara i den där rapporten.

Går man på det där bör man fan förlora sin rösträtt.
Den siffran är förklarad - 22.000 är beräknad asylinvandring.
ca 100.000 är sedan anhöriginvandring, spårbytare med flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in