2025-11-24, 22:29
Medlem
Kirobas avatar
En viss insikt i Diamyd Discordgrupp börjar skönjas. Ett par eviga Baissare börjar ifrågasättas.

När tänker Discordgruppen granska sin admin och hur nuvarande Discordgrupp kom till?

Här några citat från admin milan.

"milan — 2024-02-07 14:45
Jag tyckte inte det var någon mening med att han var kvar då han uppenbarligen inte ville vara här."

"milan — 2024-02-12 17:14
Det är samma ödmjuka människa som var inne tidigare fast med nytt namn."

"milan — 2024-02-12 18:11
Det går absolut att höja säkerheten i inställningarna. Men det är lämpligast om det blir vid en specifik tidpunkt så att alla är informerade, lätt hänt att man trillar ut och måste starta om Discord appen."

"milan — 2024-02-13 10:46
Verkar bli en uppdatering angående säkerhet. Har ruttnat på det här trollet som även verkar ha något mot zeze(mod på Cereno). Gissningsvis som är det den gamle godingen Läderläppen aka kiroba aka massa andra namn."

(Den gruppens admin respekterar inte Flashbacks regel:
1.06. Användarnas anonymitet
https://www.flashback.org/regler
Däremot har de upprepade gånger åberopat den hos Flashbacks moderatorer)

"milan — 2024-02-13 10:49
Så nu höjer jag säkerheten, inget märkvärdigt annat än att man måste ha ett verifierat telefonnummer på sitt Discord konto
Nu är det gjort."

"milan — 2024-02-13 14:12
Det är på ditt Discord konto som du behöver ett registrerat telefonnummer. Och eftersom du lyckas skriva så har du redan det. Så om du inte vill få massa samtal rekommenderar jag att du tar bort ditt inlägg, men det är valfritt"

Vem är denna admin som aldrig deltar i faktadiskussioner, tolererar och uppmuntrar negativa inlägg men omedelbart bannar skribenter som riskerar att ifrågasätta Discordens nytta som sluten sekt. En sluten sekt belyser inte en investering genom att rikta sig till tillfälliga läsare utan förkunskap.
Vad var admin ute efter när säkerhetsnivån höjdes? Javisst ja telefonsamtal nattetid och geolokalisering med hjälp av telefonnumret.

I vilket fall som helst har Discordgruppen förlorat 18 månaders informationstid för sitt aktieinnehavs värdering, genom tillströmning av nya aktieägare.
De satte även sin investerings behov av kapital via FöreträdesEmissioner på spel. Genom den låga teckningsgraden utökades antalet aktier "onödigt" mycket.

I fråga om TO5 har Discordgruppen enats om att TO5 bör säljas.
Senast redigerad av Kiroba 2025-11-24 kl. 22:38.
Citera
2025-11-26, 10:04
Medlem
Faktakunnigs avatar
Från dagens Placera forum (ett underutnyttjat forum med få inlägg om DMYD)

”Pekå
En sak som har förändrats mycket sedan i våras är detta aktieforum. Förr fanns en skara med starka lojalister och stämningen på forumet var ofta påtagligt positiv. Gav hela denna kärntrupp upp sina innehav och hoppade av i förtid kan man undra? Då infinner sig följdfrågan varför det blev så.”
https://forum.placera.se/inlagg/43a06a3b-4bfd-4faa-b4e2-62dc29e80817

Faktakunnig dvs. jag fick kontot inaktiverat, utan att det blev ifrågasatt av andra.

Om någon annan DMYD lojal Placera skribent tar upp Placera AB:s inaktiverings filosofi aktivitet så välkomnar jag det.
Jodå har försökt några gånger att få kontakt med InterAktiv säkerhet i Varberg och även förra ansvariga utgivaren Anders Lundborg men de återkommer inte.

DMYD aktieägare föredrar av för mig outgrundliga orsaker de stängda grupperna framför de öppna forumen (numera endast Flashback i Sverige, då Börssnack nyligen lagt ned sitt betalforum som i princip var ett slutet forum)
Citera
2025-11-26, 13:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Haussandet är i det närmaste monumentalt på gränsen till enfaldigt på aktieforum, håller man inte med haussarna så blir man lätt persona non grata.

Diamyd stiger aningen idag till 9,50kr men befinner sig i en fallande trend.

-Och nej, jag har inte läst på.
Citera
2025-11-26, 16:39
Medlem
Faktakunnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Håller med dig Haussning – Bassning är ytterligheterna som ofta är diametralt skrivande i förhållande till bolagets framtid.

Okunnigt tyckande gång på gång utan blekaste aning om det är dammsugare eller skördetröskor som bolaget säljer eller utvecklar är närmast pinsamt.

Placeras forum måste hålla före detta sparekonomen Claes Hembergs rykte intakt.
Han skrev mycket 2011 om att Diamyd omedelbart skulle lägga ned sin verksamhet och dela ut sin kassa till aktieägarna. Inget av de skriverierna går att finna längre.
Senast redigerad av Faktakunnig 2025-11-26 kl. 16:43.
Citera
2025-11-29, 05:32
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Haussandet är i det närmaste monumentalt på gränsen till enfaldigt på aktieforum, håller man inte med haussarna så blir man lätt persona non grata.

Diamyd stiger aningen idag till 9,50kr men befinner sig i en fallande trend.

Men faktabögen här ovan blev inte utslängd pga baissning utan pga av att han blev hotfull då hans ”fakta” blev ifrågasatt. Tror han lever på någon institution. Var förresten undertecknad som anmälde hans dravel.
Citera
2025-11-29, 05:36
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakunnig
Faktakunnig dvs. jag fick kontot inaktiverat, utan att det blev ifrågasatt av andra.

Kanske för att du skrev 50 självgoda inlägg varje dag så andra tyckte det var skönt att du försvann.
Citera
2025-12-29, 19:24
Medlem
NiccoJs avatar
Idag steg aktien pga beslut från FDA.
Kiroba och Faktabögen är så pålästa att de visste detta för ett halvår sedan🤔
Citera
2026-01-04, 18:38
Medlem
Varför är inte Diamyds Aktiekurs högre med tanke på avläsning mars 2026, eftersom dom inte stött på patrull under studien.
Tror inte investerare på detta bolag eller vad beror det på.
Jag bara undrar.
Citera
2026-01-04, 21:35
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comduc
Varför är inte Diamyds Aktiekurs högre med tanke på avläsning mars 2026, eftersom dom inte stött på patrull under studien.
Jag bara undrar.
De flesta har väl blivit påtvingade att köpa mer i ständiga emissioner.
Citera
2026-01-09, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comduc
Jag bara undrar.

Jag gissar på dom som tog i emissionen i våras inte va så långsiktiga som man gav sken om.

Får se om kursen börjar lyfta ju närmare avläsningen man kommer
Citera
2026-01-09, 13:13
Medlem
Faktakunnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragnyk
Jag gissar på dom som tog i emissionen i våras inte va så långsiktiga som man gav sken om.

Får se om kursen börjar lyfta ju närmare avläsningen man kommer
Det du gissar är emissionsförsäljningar utgår jag från att det är algoritmhandel som cirkulerar aktier mellan egna konton.
Ingen vettig ägare lägger stora öppna säljorders långt över minimigränsen för dold order (10 000€). Öppna köporders är en annan sak. Stora öppna säljorders läggs medvetet som bromsklossar, som ofta försvinner spårlöst
Sett på 1 månads sikt hade försäljningar av emissionsaktier varit en bra affär?
Sett på den korta tidsperioden efter emissionen?
Vad är nästa triggers? Är de inräknade i dagens värdering?
Jag och Diamyds ledning delar med största sannolikhet åsikt om varför inga fonder släpps in eller avtal tecknas. Det är ett styrkebesked - ingen svaghet eller dålig marknadsföring från Diamyds sida.

5 minuter tog det innan ett meningslöst inlägg postades för att peta ned DMYD inlägget.
Senast redigerad av Faktakunnig 2026-01-09 kl. 13:28.
Citera
2026-01-09, 14:56
Medlem
Faktakunnigs avatar
33 915 aktier ligger ute till salu för 12,20 Normalt sett tas en sådan post bort eller säljs i ett block.
Sker ett blockköp kan det mycket väl vara algoritmhandeln som köper sin egen säljorder. Algoritmhandeln tillåts göra en handel som privatperson får höga sanktionsavgifter för. Troligen har algoritmhandeln även konton hos flera mäklare, vilket närmast omöjliggör för mäklarna att se handel med sig själv.

Där tog det endast sekunder för "nonseninlägget" att postas ovanpå Diamydinlägget
(FB) SAAB B - SAAB B
Senast redigerad av Faktakunnig 2026-01-09 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in