2025-11-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Aron Flam är en ståuppkomiker, en pajas och clown och inte en forskare. Men du förstår inte skillnaden. Föga förvånande med forskningsrapporten jag just länkade i åtanke.

Och Emma Onraet är inte en pajas och en clown?

Eller måste man vara en intellektuell gigant som du för att inse hur fantastisk hon är och att hon har BEVISAT att de som inte tycker som du är dumma i huvudet?
Citera
2025-11-28, 20:57
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Precis, det jag inte håller med om i din beskrivning är att skyltar står på arabiska I BLAND!
Stå ta mig fan överallt tycker jag.
En bisarra utvecklingen, det om något bekräftar att dom inte har ambitionen att bli en av oss!
Dom förbereder sig för fullständigt övertagande.

Oj jag kanske har varit på "fel" (rätt) plats då som inte sett det överallt.. Men jag tror inte man förbereder, man har redan påbörjat operationen... tyvärr
Citera
2025-11-28, 21:01
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Har du något att gå på du kan redovisa?

Det kom fram när hackers läckte filer relaterade till George Soros Open Society Foundation.
I en lista fanns det några som kallades Expo foundation i Sverige var med i pengarullningen.

Finns en tråd på Flashback om du är läskunning (FB) Läcka: George Soros sponsrade Expo & andra kampanjer mot SD inför valet 2014
Citera
2025-11-28, 21:02
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det kom fram när hackers läckte filer relaterade till George Soros Open Society Foundation.
I en lista fanns det några som kallades Expo foundation i Sverige var med i pengarullningen.

Finns en tråd på Flashback om du är läskunning (FB) Läcka: George Soros sponsrade Expo & andra kampanjer mot SD inför valet 2014
Tack.
Uppskattar att du tog dig tid för mig.

Läser....
Citera
2025-11-28, 21:13
Medlem
AlanGarners avatar
Haha, nej lilla du, man måste bara förstå skillnaden mellan en pajas som säger någonting, och en forskare som BEVISAR någonting med vetenskapliga bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Och Emma Onraet är inte en pajas och en clown?

Eller måste man vara en intellektuell gigant som du för att inse hur fantastisk hon är och att hon har BEVISAT att de som inte tycker som du är dumma i huvudet?
Citera
2025-11-28, 21:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Från ChatGpt...

"Om du menar ”född utomlands eller född i Sverige med minst en utrikes född förälder” (dvs. utrikes födda + inrikes födda med 1 eller 2 utrikesfödda föräldrar), så är senaste officiella helårs-siffran jag hittar från SCB per 31 december 2024:

Utrikes födda: 2 200 238

Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 710 639

Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder: 835 417

Summa (minst en utrikes född förälder eller själv utrikes född): 3 746 294 personer, vilket motsvarar ca 35,4 % av befolkningen (av totalt 10 587 710).
Statistikmyndigheten SCB

SCB redovisar också att folkmängden vid halvårsskiftet 2025 var 10 592 700, men jag ser inte en lika tydlig “bakgrunds”-uppdelning publicerad för 2025 på samma sätt som tabellen för 31/12 2024.
Statistikmyndigheten SCB"
Men de som är födda av två inrikes födda men med utländsk bakgrund? Dvs tredje generationens invandrare. Hur räknas de? Och det måste ju vara en växande grupp.
Citera
2025-11-28, 21:23
Medlem
Citat:
Haha, nej lilla du, man måste bara förstå skillnaden mellan en pajas som säger någonting, och en forskare som BEVISAR någonting med vetenskapliga bevis.

Ok, om det gör dig lycklig att leva i tron att det är vetenskapligt bevisat att alla som är höger är dumma i huvudet, för det säger FORSKAREN Emma Onraet så kan du ju fortsätta så.

Du kommer inte bli tagen på allvar. Men det behöver inte störa dig. Forskningen säger ju att det beror på att du är så smart och vi andra är så dumma. Vi säger så.
Citera
2025-11-28, 21:32
Medlem
Fojoss avatar
Citat:

Du är efterbliven och vet inte hur vetenskap fungerar. Bevis är stöd för en tes (svagt eller starkt, i nästan alla fall svagt), man "bevisar" inte någonting, det är inte matematik.
Citera
2025-11-28, 21:39
Medlem
AlanGarners avatar
Hahaha, ja jag har presenterat forskning med ett urval på totalt n=80,000+ på att det är så. Att du är oförmögen att ta till dig en vetenskaplig undersökning visar ju på att jag har rätt. Vetenskapliga artiklar kan ivtevtas på allvar för att du är intellektuellt oförmögen att förstå dem. Ja, vi säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ok, om det gör dig lycklig att leva i tron att det är vetenskapligt bevisat att alla som är höger är dumma i huvudet, för det säger FORSKAREN Emma Onraet så kan du ju fortsätta så.

Du kommer inte bli tagen på allvar. Men det behöver inte störa dig. Forskningen säger ju att det beror på att du är så smart och vi andra är så dumma. Vi säger så.
Citera
2025-11-28, 21:41
Medlem
AlanGarners avatar
Hahaha, du är en idiot. Det är inte en matematisk rapport, det är en statistiskt säkerställd meta studie. Men det där förstår ju inte du. Tack för att du bekräftar tesen att högertroll är svagbegåvade.

Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Du är efterbliven och vet inte hur vetenskap fungerar. Bevis är stöd för en tes (svagt eller starkt, i nästan alla fall svagt), man "bevisar" inte någonting, det är inte matematik.
Citera
2025-11-28, 21:43
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Det är inte en matematisk rapport, det är en statistiskt säkerställd meta studie.

Du vet inte ens vad detta betyder, men det är inte förvånande då du är en invandrare som särskriver som en hund (sug Muhammeds kuk, tack).

P.s. för övrigt är högerlibertarianer långt över både konservativa och vänsterretards i samma studier.
Citera
2025-11-28, 22:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Angående folkutbyte, så kan man konstatera att det sker i alla länder helt naturligt. Jag vågar påstå att det inte finns något land vars folk inte bytts ut på 122 år och 164 dagar (världens äldsta person, Jeanne Calment).

Mer normalt är att tala om att halva befolkningen byts ut på år. Även kulturella fenomen förändras i motsvarande takt. Julgranen som vi nu tycker är ursvensk, kom för drygt 100 år sedan. Midsommarafton på en fredag (nu självklar) infördes 1953.
Många av våra yngre (även ursvenskar) gillar sushi, pizza och kebab (kommit senaste 20 åren). Om 30 år kommer dessa kännas lika svenska som köttbullar och makaroner (1950-tal).

Vad vill jag säga med detta:
1. Ett samhälle som sluter sig kommer bli som Japan. Totalt isolerat, ekonomi kollapsar, ingen framtidstro, självmord.
2. Däremot ska vi aldrig acceptera bakåtsträvande religioner som Islam, religiös dogmatism, kvinnoförtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in