2025-11-27, 21:06
Medlem
jtds avatar
du förstår fan ingenting bonnejävel personer som blir nekade är inte berättigade sitt bistånd

säg istället att du inte kan vara kompis med en politiker ?? med den logiken vad fan tänker folk med .. kan du vara kompis med någon som jobbar på socialtjänsten, arbetsförmedlingen, på biblioteket (( om du blir nekad låne kort?? )) busschaufför om han är sen ibland ???????
Citera
2025-11-27, 22:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Hur hade ni ställt er till att vara vän med någon som jobbar som handläggare på FK. För mig hade det varit omöjligt. En människa som nekar svårt sjuka barn och vuxna ersättning och assistans är ingen god och snäll människa.
Ska det vara allt till alla menar du? Inga kriterier behöver uppfyllas, det är bara att kräva så får man…

Självklart ska svårt sjuka få sjukpenning mm. Där har vi märklig praxis ibland!
Citera
2025-11-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Nu är det ju ett regelverk dom följer å inte individuellt beslut .
så e det dom har ett regelverk att följa
Citera
2025-11-28, 16:11
Medlem
Citat:
Hur hade ni ställt er till att vara vän med någon som jobbar som handläggare på FK. För mig hade det varit omöjligt. En människa som nekar svårt sjuka barn och vuxna ersättning och assistans är ingen god och snäll människa.

Är du helt blåst?

Handläggarna följer regelverk vad som gäller för när man har rätt till ersättning eller inte

Misstänker att du försökt myglat till dig pengar men inte fått några och är en bitter jävel pga det
Citera
2025-11-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Såhär brukar jag göra med personer som behandlar människor illa:

Hade jag fått ut något av personen, till exempel att vi har kul ihop, så hade vi kunnat ha en vänskap. Men jag hade inte varit vän med denne "på allvar”. Dvs jag hade inte öppnat upp mig och varit särskilt privat med personen. Så hade det gått till, och jag hade samtidigt hållit mina åsikter om hur rutten personen är för mig själv. Och därtill njutit lite av hur personen går runt med en felaktig självbild och tror att folk tycker om denne mer än dom faktiskt gör, woops.

Ni handläggare på myndigheter som använder er empatiförmåga på ett friskt sätt behöver inte ta åt er. Men ni verkar vara få, måste jag säga. Ni har så nära till hands att missbruka er makt och så många av er (majoriteten?) verkar bara inte kunna låta bli det.

En handläggare som godkänner utbetalningar till någon som inte är berättigad till det kommer att åka dit för tjänstefel, och då hade samma personer som gnäller över maktmissbruk gnällt över slöseri med skattemedel och återinföra tjänstemannaansvar (som redan finns,)
Senast redigerad av Baheera 2025-11-28 kl. 16:19.
Citera
2025-11-28, 16:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
En handläggare som godkänner utbetalningar till någon som inte är berättigad till det kommer att åka dit för tjänstefel, och då hade samma person som gnäller över maktmissbruk gnällt över slöseri med skattemedel och återinföra tjänstemanna ansvar (som redan finns,)

Systemet är upplagt så att det oftast blir fall med gråzoner, där det är handläggarens subjektiva åsikt som avgör beslutet. Där ligger problemet.
Citera
2025-11-28, 16:25
Medlem
Citat:
Om reglerna är omänskliga ska man följa dom då. Lägervakterna under kriget följde bara reglerna. Det håller inte att resonera så.

Haha....hur fan kan du göra en så korkad jämförelse?

Går ju inte ta dig på allvar för 5 öre.
Citera
2025-11-28, 16:26
Medlem
Citat:
Systemet är upplagt så att det oftast blir fall med gråzoner, där det är handläggarens subjektiva åsikt som avgör beslutet. Där ligger problemet.
Och vad har du för belägg för att "system är upplagt så det oftast blir gråzoner"?
Citera
2025-11-28, 16:38
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Och vad har du för belägg för att "system är upplagt så det oftast blir gråzoner"?

Vad menar du med belägg? Förstår du inte vad en gråzon betyder? Vad har du själv för belägg för att "systemet är upplagt så det inte blir några gråzoner"?
Citera
2025-11-28, 17:35
Medlem
Citat:
Vad menar du med belägg? Förstår du inte vad en gråzon betyder? Vad har du själv för belägg för att "systemet är upplagt så det inte blir några gråzoner"?

Du påstår saker som du bara drar rätt är röven, då får du ju även vara beredd att redovisa var du fått den infon ifrån.

Jag frågade inte vad en gråzon var, utan varifrån du fått för dig att i princip alla beslut är i en gråzon. Vilket är rent trams, de allra flesta fall hanteras inom regelverk och handlar om ren handläggning utan några funderingar överhuvudtaget. Antingen får man pengar eller så får man inte
Citera
2025-11-28, 17:41
Medlem
Citat:

Betyder din kritik av FK att de påstått att din IF inte räcker gör att blind förtidspensionär?

För då har du nog en poäng för ovanlighetens skull.
Citera
2025-11-28, 17:44
Medlem
Facades avatar
Citat:
Har ingen kontakt med dom, men man läser ju ofta om hur FK nekar svårt sjuka barn assistans och drar in stöd åt sjuka människor. En god människa beter sig inte så.

Och man läser också om hur Flashback är full av rasister.
Så hur kan någon vara kompis med dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in