2025-11-28, 07:59
Avslutad
Jag tror att vi står för den svåraste generationsklyftan någonsin om vi ens pratar samma språk.

Influencerkulturen är helt oförståeligt för mig men det verkar helt normalt och jag kan inte förstår varför.
För det första att ens tro sig så intressant, för det andra att så många har en följarskara som ser värde i reklam och sminkvideos. Helt ofattbart att den självbilden accepteras.

Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig.

DET ÄR INTE NORMALT BETEENDE, SKÄMS

Har ni noterat något skamlöst beteende som tycks normalt?
Citera
2025-11-28, 08:03
Medlem
Dem virtuella rekryteringsassistenten Hubert.

Kvinnor som tycker de får säga och göra vad som helst, men säger att män inte får göra samma.

Män som inte har nån kvinna att ligga med är incel och hatar kvinor.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-28 kl. 08:12.
Citera
2025-11-28, 08:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abahati
Jag tror att vi står för den svåraste generationsklyftan någonsin om vi ens pratar samma språk.

Influencerkulturen är helt oförståeligt för mig men det verkar helt normalt och jag kan inte förstår varför.
För det första att ens tro sig så intressant, för det andra att så många har en följarskara som ser värde i reklam och sminkvideos. Helt ofattbart att den självbilden accepteras.

Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig.

DET ÄR INTE NORMALT BETEENDE, SKÄMS

Har ni noterat något skamlöst beteende som tycks normalt?

(Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig)

Jag som inte har hängt med i utvecklingen tydligen,
Vad eller hur menar du?
Citera
2025-11-28, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
(Jag ser hur någon, utan att skämmas, kollar på en karta för att se var flickvän och vänner befinner sig)

Jag som inte har hängt med i utvecklingen tydligen,
Vad eller hur menar du?

Jag kanske är omodern men det är en funktion ingen behöver. Konstant kontrollbehov är inte sunt beteende
Citera
2025-11-28, 08:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Lite nyfiken bara, hur gammal är du då?
Citera
2025-11-28, 08:31
Medlem
Kombinationen att kvinnor inte behöver män vare sig biologiskt, ekonomiskt och socialt samt att det ideologiska gapet mellan könen gör att det inte ser ljust ut för parbildning. Men det kanske inte är enbart negativt för kvinnor.
Citera
2025-11-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kombinationen att kvinnor inte behöver män vare sig biologiskt, ekonomiskt och socialt samt att det ideologiska gapet mellan könen gör att det inte ser ljust ut för parbildning. Men det kanske inte är enbart negativt för kvinnor.

Jag tror inte att vi måste vara par idag. Man kan t ex vara särbo och träffas när man vill ligga.
Kvinnor tröttnar ändå på mannen efter att man flyttat ihop, och vill träffa andra.
Citera
2025-11-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tror inte att vi måste vara par idag. Man kan t ex vara särbo och träffas när man vill ligga.
Kvinnor tröttnar ändå på mannen efter att man flyttat ihop, och vill träffa andra.
Japp.

Det är inget som säger att traditionell parbildning är det enda sättet att leva. Life finds a way. Behövs fler bostäder bara.
Citera
2025-11-28, 08:38
Medlem
Citat:
Japp.

Det är inget som säger att traditionell parbildning är det enda sättet att leva. Life finds a way. Behövs fler bostäder bara.

Ja, idag är det många som ifrågasätter om monogami verkligen är det enda sättet att leva på? Många känner att det inte är det. Man kände säkert så förr också, ville ligga med andra, men då var tiderna annorlunda.
Citera
2025-11-28, 08:39
Medlem
Citat:
Japp.

Det har funnits bra bostäder som hade funkat än, om man inte hade hyrt ut till Migrationsverket.
Citera
2025-11-28, 08:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Folk har inte längre vänner.

Influencers är ersättning för vänner man inte har.

Inte svårare än så.

Men du kan aldrig få en diskussion om kulturen du befinner dig i. En fisk kan inte diskutera vatten för en fisk ser inte vattnet.

Och jo. Familjen är det enda sättet för människor att leva. Det är grundförutsättningen till framgången för tex europeer och asiater, medans afrika aldrig lyckas.
Där fick vi ett utmärkt exempel på varför folk inte förstår vattnet runt omkring oss.
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-11-28 kl. 08:46.
Citera
2025-11-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Folk har inte längre vänner.

Influencers är ersättning för vänner man inte har.

Inte svårare än så.

Många streamare på Twitch och Youtube har diagnoser. Jag tycker flera av dom är roliga och smarta, och de är uppskattade av många. Det skapar en social samvaro även om det är på nätet.
Det är det nya normala.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in