2025-11-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du får gärna ha åsikten att hon provocerade fram brottet men nu är det ju inte så lagen ser på det.

Länka gärna till något av de åtskilliga exempel som finns där en kvinna blivit påkommen med att falskanmäla en våldtäkt och där motivet visat sig vara endast ekonomiskt.

Har du ingen länk så kan vi släppa detta.

Det är sunt jävla bondförnuft att det är så även om dem inte erkänner att det är ekonomi som är motivet, jag har åtskilliga exempel på falskanmälare alla har ekonomi som motiv finns nämligen inget annat rimligt motiv till varför man gör en falskanmälan
Citera
2025-11-27, 14:17
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag la märke till att kvinnan uppger att hon "frös" under akten/övergreppet. Även Renne Flodh använde samma uttryck mot Micke Leijnegard, att hon "frös" vid pussen.
Vad innebär det att man "frös" blir man stel som en pinne eller helt viljelös, eller vad?

Frös = stannade upp, stel, blev chockad, rädd,
Citera
2025-11-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och att hon numera också har en känd son. :-)
Han har varit känd sedan han var en liten påg. Han gjorde debut i tv i julkalendern Trolltider som endast 4 år.

Citat:
Jag la märke till att kvinnan uppger att hon "frös" under akten/övergreppet. Även Renne Flodh använde samma uttryck mot Micke Leijnegard, att hon "frös" vid pussen.
Vad innebär det att man "frös" blir man stel som en pinne eller helt viljelös, eller vad?
Det är det ord alla numera använder för att slippa behöva förklara varför de inget gjorde. Innan detta blev standard var det ingen som sa så utan då kämpade de istället emot, alltså de som verkligen blev våldtagna. Att det är en direktöversättning från engelska är inte svårt att förstå och då betyder det att man pausar sitt agerande.
Citera
2025-11-27, 15:05
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Frös = stannade upp, stel, blev chockad, rädd,
Men om man träffar en kvinna på krogen som man hånglar med och som sen följer med en hem, och där fortsätter man att vara intima. Hur ska man kunna veta om kvinnan helt plötsligt "frös" det blir ju omöjligt.
Jag har varit i en del situationer där kvinnan inte har varit särskilt aktiv under sexet. Ska jag då förstå att hon kanske har "frusit".
Citera
2025-11-27, 15:08
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han har varit känd sedan han var en liten påg. Han gjorde debut i tv i julkalendern Trolltider som endast 4 år.

Det är det ord alla numera använder för att slippa behöva förklara varför de inget gjorde. Innan detta blev standard var det ingen som sa så utan då kämpade de istället emot, alltså de som verkligen blev våldtagna. Att det är en direktöversättning från engelska är inte svårt att förstå och då betyder det att man pausar sitt agerande.
Det påminner lite om "De apatiska barnen". Konstigt att rätten tar fasta på ett sånt begrepp.
Citera
2025-11-27, 15:22
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Men om man träffar en kvinna på krogen som man hånglar med och som sen följer med en hem, och där fortsätter man att vara intima. Hur ska man kunna veta om kvinnan helt plötsligt "frös" det blir ju omöjligt.
Jag har varit i en del situationer där kvinnan inte har varit särskilt aktiv under sexet. Ska jag då förstå att hon kanske har "frusit".
Att kvinnan inte varit mer aktiv beror mer på att du är kass i sängen

Men för att svara på din fråga. Att "frysa" kommer av engelskans frozen fright. Du kan bli handlingsförlamad. Kroppen blir som förstelnad eller paralyserad. Du kan inte prata eller skrika och det är svårt att förstå vad det är som händer.
Citera
2025-11-27, 15:36
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Att kvinnan inte varit mer aktiv beror mer på att du är kass i sängen

Men för att svara på din fråga. Att "frysa" kommer av engelskans frozen fright. Du kan bli handlingsförlamad. Kroppen blir som förstelnad eller paralyserad. Du kan inte prata eller skrika och det är svårt att förstå vad det är som händer.
Okej, jag får bjuda på den poängen.

Men frågan kvarstår. Hur ska man veta när/om nån har "frusit". Man är ju mitt uppe i nåt som man tror är helt okej. Får inte riktigt ihop det.
Citera
2025-11-27, 16:50
Medlem
Citat:
Okej, jag får bjuda på den poängen.

Men frågan kvarstår. Hur ska man veta när/om nån har "frusit". Man är ju mitt uppe i nåt som man tror är helt okej. Får inte riktigt ihop det.

Det vet man ej det är enligt vårt rättssystem upp till kvinnan i efterhand att avgöra om det är våldtäkt oavsett vad hon ville när det väl hände
Citera
2025-11-27, 17:07
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det vet man ej det är enligt vårt rättssystem upp till kvinnan i efterhand att avgöra om det är våldtäkt oavsett vad hon ville när det väl hände
Allt tyder på att du har 100% rätt. Tragiskt och hemskt var vi har hamnat.
Citera
2025-11-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nu överdriver du och generaliserar kraftigt.
Citera
2025-11-27, 17:54
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Visst händer det, men då är det ofta någon underliggande orsak som gör att kvinnan falskanmäler.
Kan fyllångest räknas som underliggande orsak.
Citera
2025-11-27, 18:14
Medlem
Citat:
Kan fyllångest räknas som underliggande orsak.
Jag har svårt och tro det. Det är ju en ganska stor process att anmäla någon för våldtäkt. Du måste ju va en fullfjädrad kallhamrad lögnare för att klara av att ljuga så. I det aktuella fallet är jag fullständigt övertygad att här skedde det en våldtäkt till 100%, åtminstone enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in