2025-11-27, 12:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Pokrovsk är redan officiellt befriat av Ryssland.
Jaha, jag trodde du menade i verkligheten
Citera
2025-11-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det här är ju mot bakgrund att det enda scenariot för en snabb fred är ukrainsk kapitulation, givet att kreml inte vill kompromissa.

Ett snabbt tillbakadragande av rysk trupp till de internationellt erkända gränserna skulle vara en snabb fred som alla kan acceptera. Gör ryssen det så tror jag att de skulle få stort gehör för att förhandla om hur de ska betala skadestånd och gradvist få lättade sanktioner.

Snabb fred kräver att kreml slutar vara delulu och spela som om de satt på starka kort

Det minsta man kunde förvänta sig av en svensk minister är väl ändå att hon skulle säga något i stil med:
”Det vore underbart om dödandet äntligen tog slut så snabbt de bara går”..
Citera
2025-11-27, 12:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Det finns ingenting som tyder på det. Ondskans imperium har ju visat sig vara totalt inkompetenta när det kommer till krigsföring, det finns inget som tyder på att det hade förändras tills nästa sommar. Ett mer sannolikt scenario är att det blir palatskupp och putin dinglar i en stolpe lagomt tills nästa sommar. Det här kriget är 2000-talets största fjasko där rysslands ekonomi dräneras och deras medborgare slaktas, ingen vill ha kriget utom putin.

Tror inte ens den ryska militären vill ha kriget längre. Dom blir av med vapen och materiel i en masse. Dom skickar tusentals outbildade rekryter till slakt. Jag tror dom fått nog, snart kanske dom macheter mot Kreml istället som Prigge gjorde.
Citera
2025-11-27, 12:48
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Om du menar ondskans imperium med Nato och krigshetsande EU så håller jag med.

Pokrovsk är redan officiellt befriat av Ryssland.

Ja enligt Rysk bajs propaganda!

Men inte enligt verkligheten!

Ni måste vakna upp vatniks!
Citera
2025-11-27, 12:50
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det minsta man kunde förvänta sig av en svensk minister är väl ändå att hon skulle säga något i stil med:

Ja bara för ryssen att dra sig hemåt omgående!

Bara gört!
Citera
2025-11-27, 12:52
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Förstår att det är ditt jobb att måla ut väst som krigshetsande, men om det inte framgått så är det totalt genomskådat. De enda som köper den storytellingen är redan grundlurade telegramswebbtv-kärringar.

Naturligtvis uttalar hon sig i förhållande till rådande läge, det finns ingen anledning för en politiker utanför V/MP att göra fredis-uttalanden av den typen. Det är en stark indikator på att man i bästa fall är nyttig idiot och i värsta fall landsförrädare.
Citera
2025-11-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Förstår att det är ditt jobb att måla ut väst som krigshetsande, men om det inte framgått så är det totalt genomskådat. De enda som köper den storytellingen är redan grundlurade telegramswebbtv-kärringar.

Naturligtvis uttalar hon sig i förhållande till rådande läge, det finns ingen anledning för en politiker utanför V/MP att göra fredis-uttalanden av den typen. Det är en stark indikator på att man i bästa fall är nyttig idiot och i värsta fall landsförrädare.

Vadå ”måla ut”? Jag behöver inte måla ut någonting … Sveriges egen utrikesminister sa rakt ut att en snabb fred inte är bra.
Det är inte jag som hittar på det, det är hon som sa det.

Om någon borde förklara sig så är det politikerna.. de vill fortsätta sätta Ukrainarnas liv för att skydda sig själva.
Citera
2025-11-27, 13:24
Medlem
https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3m6me65ncvu26

Ryssland öppnar för (ännu mer) utvecklingsstörda att värvas som kanonmat.
Citera
2025-11-27, 13:26
Medlem
Citat:

Nu är det ytterst få människor som tycker att dödandet ska ta slut så snabbt som det bara går om det medför oacceptabla konsekvenser. Den stora majoriteten av världens folk är beredda att offra sina liv för vad de anser rätt; hellre dö i kamp för friheten än att leva sitt liv som slav har varit nästan alla människors motto sedan urminnes tider. Även ryssarna lever faktiskt efter det, även om just de behöver någon som talar om för dem vad de ska slåss för.
Citera
2025-11-27, 13:26
Avslutad
Citat:
Vadå ”måla ut”? Jag behöver inte måla ut någonting … Sveriges egen utrikesminister sa rakt ut att en snabb fred inte är bra.
Det är inte jag som hittar på det, det är hon som sa det.

Om någon borde förklara sig så är det politikerna.. de vill fortsätta sätta Ukrainarnas liv för att skydda sig själva.
Sanningen är att europeiska politiker älskar alla konflikter där ryssar dödas gratis.
Jag tror du vet detta.
Citera
2025-11-27, 13:27
Medlem
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3m6mdkzklss2k

Ryska soldater kliver bokstavligen på sina kamraters lik under sina fruktlösa försök till anfall till fots mot ukrainska linjer, dessutom under drlnaranfall. Over the top 110 år efter Somme.
Citera
2025-11-27, 13:28
Medlem
https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3m6mcd4wmpn2h

Europa och Nato talar om att agera resolut när det gäller Rysslands hybridkrigföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in