2025-11-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Åhnej att Carin lyckas hålla sig kvar. Vågat av sydpakten att skicka två frivilliga personer till utslagskampen.

Kunde räkna ut innan att Kevin skulle bli utröstad. Det vart en dödskalle. Skönt slippa höra hans klagande.
Kackerlackan Carin den svenska motsvarigheten till Australiens king George the cockroach.
Fast hon överlever utan alltför många strategiska alliansbyggen.
Hon bara är och överlever.
Ogillade henne länge men nu hoppas jag nästan att hon vinner.
2025-11-27, 08:55
Avstängd
Inspirit81s avatar
Nästa vecka Ania blir utröstad får duell, duellerar carin och vinner igen, har vi sett det förut?
2025-11-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Kackerlackan Carin den svenska motsvarigheten till Australiens king George the cockroach.
Fast hon överlever utan alltför många strategiska alliansbyggen.
Hon bara är och överlever.
Ogillade henne länge men nu hoppas jag nästan att hon vinner.

Riktigt roligt men hon är ju för svag för sista hinderbanan. Akink kan nog utmana, vass på eld!

Och haha, hur konstiga var inte Ania och Kevin på utslagskampen när de suckade över hur deras pakt fortsätter att försvagas. Just detta var ju verkligen ”eget fall” som Ebba åkte ut på.
2025-11-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag gillade att Anna konfronterade Diana. Hon knöt inte handen i fickan utan sa till henne vad hon tyckte om Dianas rasism mot svenskar. Tycker dessutom att Anna verkade snäll. Sen var hon urdålig tyvärr men som person verkade hon trevlig. Jakob minns jag inte.
Ja, de som den s.k. "syd-pakten" smutskastade var ju de mest vettiga människorna i Syd...
2025-11-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Fint att August inte kände bitterhet när han skulle lämna!
Ja, men synd att Agust behövde lämna... Hade varit kul att se honom tillbaka i Robinson!
2025-11-27, 09:03
Medlem
kastabollens avatar
Jag tror gränslandstävlingarna var riggade av produktionen för att skicka ut Agust. Charlie har varit klen som fan hela säsongen och Agust vunnit till höger och vänster... känns helt osannolikt att Agust skulle förlora en sådan tävling mot Charlie. Lätt för produktionen att manipulera utrustningen för att skicka ut den de vill ha bort och de var förmodligen sura på Agust efter läggmatchen. Samma med tävlingen vid sammanslagningen där de gav Rene blött fnöske.
2025-11-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Finns två stycken som jag inte vill ska vinna och det är Kevin Saritas som klagar hela tiden och pratar skit men kommer aldrig med någon plan för spelet utan verkar tro att han är på semester med dålig service.

Den andra är Akink Saleh för att hon kallar August psykopat och äcklig mm och sedan ältar och maler på om detta in absurdum och tycker att spelet är orättvist och att de andra deltagarna inte ville lägga sig för hennes skull men sedan la sig August för några andra och då var han elak psykopat mm.

En människa med offerkofta och dubbelmoral är inte en värdig vinnare enligt mig.

Mina favoriter är Matteo Pasero, Per Johnsson och Nutti.

Synd att Jacob Wandrell försvann så tidigt.
René Cautin Yanez hade också varit värdig med så mycket kunskap men han hade otur med elden.

August tog förlusten med huvudet högt, fair play!
Jag gillade också Agust, René och Jacob (synd bara att Jacob inte blev kvar, hade varit kul att se hur långt han kunde ha gått)... Av de som är kvar gillar jag bäst Per och Nutti! Matteo tycker jag dock har varit lite falsk...
2025-11-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ja, de som den s.k. "syd-pakten" smutskastade var ju de mest vettiga människorna i Syd...
Kevin var en mästare på stenkastning i glashus.
Speciellt lustigt när han anklagade Matteo för att samla på sig makt.
Det är ju det Robinson går ut på att ta makten genom att skapa starka allianser och/eller vinna tävlingar.
Men Kevin är ung och lite omogen, mammas lille gosse.
Han mognar förhoppningsvis med tiden och får självinsikt när hans mamma släpper greppet om honom.
2025-11-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Robinson dog fan lite för mig där när Agust åkte ut. 10 sekunders fördel fick han, det är ju absolut ingenting?

Akink visade hur hon är på riktigt. Hon blev så otroligt kränkt över att Agust la sig, samtidigt tyckte hon att hennes gamla lag skulle lägga sig för hennes skull på bekostnad av en annan tävlande.
Ja, även om Agust fick 10 sekunders fördel så hade Akink fördelen att typ hela hennes fot stod på plattan under foten medan Agust fötter var för stora och stack ut och benen för långa för att det skulle vara en fördelaktig tävling för honom... Lite oschysst kan jag tycka att det var två balans-tävlingar efter varandra (Agust vann ju den första)!
2025-11-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Jag tror gränslandstävlingarna var riggade av produktionen för att skicka ut Agust. Charlie har varit klen som fan hela säsongen och Agust vunnit till höger och vänster... känns helt osannolikt att Agust skulle förlora en sådan tävling mot Charlie. Lätt för produktionen att manipulera utrustningen för att skicka ut den de vill ha bort och de var förmodligen sura på Agust efter läggmatchen. Samma med tävlingen vid sammanslagningen där de gav Rene blött fnöske.
+1
"That's entertainment!" som the Jam en gång i tiden konstaterade.
2025-11-27, 09:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
skitsnack, han blev utklassad av charlie och före det fick han stryk av akink, han är inte bättre än såhär, han trodde det själv bara.

Plus några flanharar här i tråden ser honom som en alfahane de vill para sig med oxå.
2025-11-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ja, det med René var märkligt... Och han förtjänade att komma längre i Robinson! Jag tycker också att det var märkligt att de hade en ytterligare balanstävling på Gränslandet efter att Agust hade vunnit en balanstävling - med hans stora fötter och långa ben så var den andra tävlingen verkligen inte fördelaktig för honom!

När han körde mot Charlie i tredje tävlingen så kan det också ha varit att han drog för hårt åt sidorna och tog ut sig mer än vad han kanske behövde eller att han var trött från tidigare tävlingar (han var den enda som behövde tävla i alla tre tävlingar, trots vinst på den första) eller att Charlie helt enkelt är starkare i armarna, men det kan också vara som du skriver att det var riggat på något sätt!
Senast redigerad av rednaxela90 2025-11-27 kl. 09:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in