2025-11-26, 22:16
Medlem
Vad kommer att hända efter detta tror ni?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JOWXeJ/skottlossning-utanfor-vita-huset

"Två soldater har skjutits till döds utanför Vita huset.

Den misstänkte gärningsmannen har gripits.

”Odjuret kommer att få betala ett högt pris”, skriver Donald Trump på Truth Social."
Senast redigerad av TordNyman 2025-11-26 kl. 22:20.
Citera
2025-11-26, 22:16
Moderator
Ancistruss avatar
Vill ni diskutera brottet som sådant får ni göra det här: (FB) Två soldater skjutna till döds (?) nära Vita Huset, Washington DC (2025-11-26) Men vill ni diskutera de eventuella politiska följderna detta kan få går det bra i denna tråd.

/Mod
Citera
2025-11-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
(FB) Två soldater skjutna till döds nära Vita Huset, Washington DC (2025-11-26)
Jo men denna ligger i ett Politik:USA
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman

"Två soldater har skjutits till döds utanför Vita huset.

Den misstänkte gärningsmannen har gripits.

”Odjuret kommer att få betala ett högt pris”, skriver Donald Trump på Truth Social."
Ja som vanligt. Det blir domstol som får avgöra om den misstänkte gärningsmannen är skyldig och om så är fallet blir det nog fängelse.

Vad hade du hoppats på?
Citera
Medlem
Citat:

Det har daltats allt för länge med protestanterna.

Förhoppningsvis kommer Nationalgardet och Border patrol förstå att det är allvar nu och börja skjuta tillbaka. Inte med gummikulor utan med hett bly.

Hoppas svenska polisen lär sig nåt.
Citera
2025-11-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Det har daltats allt för länge med protestanterna.

Förhoppningsvis kommer Nationalgardet och Border patrol förstå att det är allvar nu och börja skjuta tillbaka. Inte med gummikulor utan med hett bly.

Hoppas svenska polisen lär sig nåt.
Ja jag är inne på samma linje, men i detta fallet så som jag förstår så var det ett bakhåll och 10-15 skott som avlossades.
Citera
2025-11-26, 22:47
Medlem
DaEzzs avatar
Enligt FOX så har VP dvs J.D Vance redan anordnat en bönestund med utvalda militärer och chefen för FBI Kash Patel är ute och kommenterar och antyder runt motivbilder, precis som med skjutningen av Charlie Kirk dvs som sedan visade sig vara bullshit men då var skadan redan skedd.

Det stinker False Flag av det här, då det är precis sånt som Trump vill ha för att kunna flytta gränserna mot repression och undantagstillstånd ännu mer.
Citera
2025-11-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ja jag är inne på samma linje, men i detta fallet så som jag förstår så var det ett bakhåll och 10-15 skott som avlossades.

Lite dåligt med info än så länge. Men mördaren har väl blivit peppad av de 6 kongressledamöterna som vill att soldater och andra federalt anställda ska börja vägra lyda order. Men vi får se. Kommer väl upp i dagarna vad som egentligen hände.
Citera
2025-11-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt FOX så har VP dvs J.D Vance redan anordnat en bönestund med utvalda militärer och chefen för FBI Kash Patel är ute och kommenterar och antyder runt motivbilder, precis som med skjutningen av Charlie Kirk dvs som sedan visade sig vara bullshit men då var skadan redan skedd.

Det stinker False Flag av det här, då det är precis sånt som Trump vill ha för att kunna flytta gränserna mot repression och undantagstillstånd ännu mer.

Så ingen, inte ens Kirk, har blivit mördad?
Citera
2025-11-26, 23:04
Medlem
Citat:

Men nu är du troligen ute och cyklar, detta är ju vänstern som gjort detta, MEN jag förstår din konspirationsteori
Citera
2025-11-26, 23:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Så ingen, inte ens Kirk, har blivit mördad?

Läs vad jag skrev igen? Vet du inte vad "False Flag" betyder?

Skjutningen har inträffat, det är ingen som förnekar det - titta nu på vilka som försöker dra nytta av den och hur snabbt och samordnat det sker.
Citera
2025-11-26, 23:10
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev igen? Vet du inte vad "False Flag" betyder?

Skjutningen har inträffat, det är ingen som förnekar det - titta nu på vilka som försöker dra nytta av den och hur snabbt och samordnat det sker.

Dra nytta? Man vill väl sätta dit den skyldige? Eller menar du att CIA mördat dem bara för att sen skylla på demokraterna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in