Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Nu var ju mitt inlägg mest ämnat åt att belysa att det handlar om nya omständigheter/uppgifter. Men jag får väl svara dig ändå:
Nu är fallet gammalt och jag har inga detaljkunskaper, så rätta mig gärna om jag har fel. Men ett skott har ju träffat offrets höft och borde då inte gjort någon större åverkan på sängen. Vi har sedan två skott som skjutits i huvudet på offret och rimligen heller inte påverkat sängens beskaffenhet nämnvärt. Kvar finns då två potentiella skott enligt Aftonbladets uppgifter. Frågan är då om dessa två skott(hål) i praktiken kan utgöra en sådan "tesil" där blodet fullkomligt rinner ut? Betänk också att det kulorna och sedan blodet skall tränga igenom är kuddar/täcke, sängkläder, madrasser och själva sängstommen. Som sagt jag vet inte mer än någon annan, men det kan nog inte bara avfärdas?
Först och främst så handlar ju inte diskussionen om huruvida "HON skjutit tre eller fem skott" som du skriver, utan snarare om vem som skjutit de två andra skotten när det angetts att hon bara skjutit tre.
Men hur som helst: Om Sara Svensson har angett TRE skott, åklagaren har åtalat henne för TRE skott och rätten satt tilltro till hennes berättelse och dömt henne för TRE skott - så spelar det ju såklart roll om man upptäcker FEM skott, för då visar det ju att någon annan måste ha skjutit!? Då är ju Hovrättens dom felaktig, eftersom Hovrätten utgått från att Sara Svenssons uppgifter om tre skott stämmer.
Såg inslaget på 200 sekunder. Där visas autentiska bilder på den aktuella sängen. Man ser tydligt att det finns ett antal skotthål i sängmadrassen i huvudhöjd.
Sedan sköts hon väl med en 38a revolver. Sannolikt med helmantlade kulor. Dessa kulor torde med lätthet gå rakt genom huvudet och genom en resårmadrass på det korta avståndet.
Har hon hävdat att det skjutits tre skott och det visar sig ha varit fem. Då är inte min slutsats att det måste varit någon annan som skjutit två, utan mest sannolikt betyder det att hon misstagit sig och faktiskt skjutit fem. Kanske vill hon inte framställa sig som en kallhamrad mördare som tömmer hela trumman, utan hon vill framstå som rädd, osäker och svag?