2025-11-26, 19:35
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Hon va väl en TV4 favvo vill jag minnas.
Lite snäll för ögat oxå.

Fast jag jag har ändrat min åsikt angående Åsa , Alexandra var ju hennes syster varför skulle hon avliva sin syster ?Det låter långsökt
Citera
2025-11-26, 19:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Tycker du det skulle vara rimligt? Först avrättar man offret med två skott i huvudet, men för att vara säker på att hon är död så sätter man ett skott i ööh höften?

Du kan ju vända på det. Du ska skjuta en person som ligger och sover. Varför skulle du skjuta första skottet i höften? Varför ens skjuta i höften i över huvudtaget?
Som jag ser det var Sara Svensson inte någon van mördare. Hon var säkert oerhört rädd och nervös. Agerade säkert inte helt rationellt i alla delar. Jag ser ärligt talat inget jättekonstigt med de "bevis" och "udda" skottvinklar etc som de ser. Bara för att hon säger att hon stod på ett visst sätt och utredningen pekar på att skotten avfyrades på kortare håll eller annan vinkel så betyder det inte att hon är oskyldig.
Citera
2025-11-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Fast jag jag har ändrat min åsikt angående Åsa , Alexandra var ju hennes syster varför skulle hon avliva sin syster ?Det låter långsökt
Du skrev nog till fel.
Citera
2025-11-26, 19:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det gör det väl även på en död kropp?

Inte om de är skjutna i huvudet och har förlorat massa blod och hjärtat slutat slå. Då finns det ingen cirkulation i kroppen.
Citera
2025-11-26, 19:40
Medlem
Svaret på frågan är förstås "nej". Men efter att man har lyckats så tvivel i ett antal andra äldre rättsfall där åklagarna lagt ner undersökningarna av ren rutin och de tidigare dömda fått enorma skadestånd så ter det sig ganska förståndigt att i alla fall försöka få till en resning.

Och med tanke på att det rör sig om en kvinna dessutom så är nog risken stor att det blir frisläppande och en fet check som plåster på såren.

Tvi!
Citera
2025-11-26, 19:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Ljuddämpare. Använde hon på revolvern.

Du har inte läst fuppen eller hur?

Jo och i den så provskjuter de revolvern i det aktuella sovrummet och gör en decibelmätning.
Citera
2025-11-26, 19:41
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Inte om de är skjutna i huvudet och har förlorat massa blod och hjärtat slutat slå. Då finns det ingen cirkulation i kroppen.

Men det finns blod i kroppen,prova att skära i ett dött djur får du se, har sett jägare ta ur djur det är en blodig historia
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Varför skjuter man ett lik i höften?

Antaglingen siktar hon mitt på kroppen och träffar höften.
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Dessutom hade hon alibi. Hon var utomlands.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du kan ju vända på det. Du ska skjuta en person som ligger och sover. Varför skulle du skjuta första skottet i höften? Varför ens skjuta i höften i över huvudtaget?
Som jag ser det var Sara Svensson inte någon van mördare. Hon var säkert oerhört rädd och nervös. Agerade säkert inte helt rationellt i alla delar. Jag ser ärligt talat inget jättekonstigt med de "bevis" och "udda" skottvinklar etc som de ser. Bara för att hon säger att hon stod på ett visst sätt och utredningen pekar på att skotten avfyrades på kortare håll eller annan vinkel så betyder det inte att hon är oskyldig.

Det är precis så man gör enligt skolboken. Man sätter ett säkert skott i kroppen på lite avstånd för att undvika överraskningar och sen går man fram och avrättar personen.
Citera
2025-11-26, 19:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Men det finns blod i kroppen,prova att skära i ett dött djur får du se, har sett jägare ta ur djur det är en blodig historia

Ja men det rinner inte ut blod om inget hjärta pumpar ut det och du redan förlorat litervis genom huvudet. Sen skrev jag ju att jag sett bilderna. Inget blod.
Citera
2025-11-26, 19:45
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men det rinner inte ut blod om inget hjärta pumpar ut det och du redan förlorat litervis genom huvudet. Sen skrev jag ju att jag sett bilderna. Inget blod.

Har hon dött på annat sätt än att blivit skjuten då menar du? Fattar ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in