Har inte kollat igenom hela tråden men om du redan har bestämt dig att testa cannabis som medicin sä känner jag till en bra sida där du kan handla utan att vara orolig för att handla av gatubarn bl.a. Det är THCa så det är lagligt att
just köpa utan någon oro från farbror blå. Det är bara höra av dig.
Det är svårt att säga om det är något just för dig. Är inte i en position för att rekommendera eller inte rekommendera cannabis, det är ingen här. Jag vet att det som kan hända är att det fungerar mer som en förstärkare för hur du redan mår. Att röka när du är låg kan göra hela saken värre, antingen när du är berusad eller efteråt. Det kan vara allt från försämrad depression till att bilda ett beroende till cannabis. Därför är det viktigt att bibehålla en bra rutin där jag skulle säga att du kanske röker 1-2 gånger per vecka. Med det sagt så kan det ju också få dig komma ihåg de ”livskänslorna” som är lätt bortglömd under depressiva perioder.
Det jag kan intyga med är att det har hjälpt mig komma överens med vissa saker och inse vad jag vill att mitt liv ska vara men det kom inte utan problem med relationer, polis, familj mm. Det är verkligen ingen mirakeldrog. Det krävs att man försöker leva sunt liv där du försöker förbättra dig själv psykiskt och fysiskt. Det går inte att bara sitta i soffan i sin sunkiga lägenhet, suga på en weed-vape och tro att man ska komma fram till någon typ av insikt som får livet att få sin glöda igen. Hoppas det löser sig för dig