2025-11-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/220868-intagen-hittad-dod-pa-anstalten-kumla/

det står ju inget om at han begått själmord här utan står de ska utreda om dödsfallet gått förhindra och att han klarade sucidscreening.

Det är väl inte gå ut med det var självmord.
tror inte eymen har begått självmord. känner honom sedan tidigare, han är emot sånt då han är ''troende muslim''. skulle inte förvåna mig om någon annan iscensatt då han har stora skulder till folk som även sitter på Kumla.
Citera
2025-11-25, 20:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkktuurik
jag är alltid 100 på det jag skriver. läs mina inlägg och kom tillbaka om du hittar något där jag inte haft rätt.
Nej jag tror dig du verkar ha rätt här men det här är fb, man måste ifrågasätta saker, är så många som ljuger och tjejchansar.
Citera
2025-11-25, 20:29
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
tror inte eymen har begått självmord. känner honom sedan tidigare, han är emot sånt då han är ''troende muslim''. skulle inte förvåna mig om någon annan iscensatt då han har stora skulder till folk som även sitter på Kumla.
Ja plus i öppen konflikt med gottsunda maffian.
Citera
2025-11-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Ja plus i öppen konflikt med gottsunda maffian.
Var strid har sin tid....
Citera
2025-11-25, 21:25
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:

Kudos till dig, du är en väldigt trovärdig källa både i den här tråden och även i de andra du skrivit i. Kort och koncis och svävar inte ut i massa diskussioner (vilket jag tyvärr själv gör ibland, även om det är oavsiktligt).

Men säger du att du inte tror på självmord så är jag benägen att hålla med om att det är något suspekt kring det här dödsfallet.
Citera
2025-11-25, 21:41
Medlem
Ja men det var ju bra nyheter. Lite sanering.
Kostar mindre med skattepengar om fanskapet är död
Citera
2025-11-25, 22:18
Medlem
Ja, eller suspekt och suspekt. Folk har letat efter honom i över ett år. Då pågrund av skulder men även inblandning i en rad mord samt mordförsök.
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Kudos till dig, du är en väldigt trovärdig källa både i den här tråden och även i de andra du skrivit i. Kort och koncis och svävar inte ut i massa diskussioner (vilket jag tyvärr själv gör ibland, även om det är oavsiktligt).

Men säger du att du inte tror på självmord så är jag benägen att hålla med om att det är något suspekt kring det här dödsfallet.
Citera
2025-11-25, 22:50
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ja, eller suspekt och suspekt. Folk har letat efter honom i över ett år. Då pågrund av skulder men även inblandning i en rad mord samt mordförsök.

Det jag syftade på med "suspekt" var mer att flera i tråden låst sig fast vid självmord som dödsorsak, samt på väldigt tunn grund (i mitt tycke) nästintill hävdat att KV gått ut med det som dödsorsaken.

Det kan ju mycket väl vara något annat som ligger till grund, och därav är det självklart viktigt att det utreds - oavsett vad det nu visar.
Citera
2025-11-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Det jag syftade på med "suspekt" var mer att flera i tråden låst sig fast vid självmord som dödsorsak, samt på väldigt tunn grund (i mitt tycke) nästintill hävdat att KV gått ut med det som dödsorsaken.

Det kan ju mycket väl vara något annat som ligger till grund, och därav är det självklart viktigt att det utreds - oavsett vad det nu visar.
Jag förstår inte vart folk har fått självmord ifrån
Citera
2025-11-25, 23:44
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Jag förstår inte vart folk har fått självmord ifrån

Där är vi överens. Jag kan ha missat om information tillkommit, men det enda som sades initialt var väl att man inte misstänkte brott (då från KV och polisen)?

Men det behöver ju inte alls innebära att det enda kvarstående alternativet är självmord - och dessutom kan det ju upptäckas en himla massa som gör att man kommer att misstänka brott, även om man inte gjorde det i ett första skede.
Citera
2025-11-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Ungefär som jag förstått det också, även när de ska börja slussas ut i samhället så får de bo tillsammans...

Klass tre är som ett liknande halvvägshus som man ska återanpassa sig till samhället .
Detta gäller för de som ska slussas ut...

Tror inte att rattfylleri och drogfylla får fängelse idag utan de får fotboja istället, och lämnar prover stup i ett istället...
Så gott som alla fängelser är dubbelbelagda , vissa 100 procent . Absolut inte klass 3, dem var sist med singelceller i stor utsträckning .
En singelcell kan det utpressas o sprängas för i alla klasserna idag .
Man tvingas helt enkelt bort den intagna med hot o gör det med efterföljande till den som håller i taktpinnen har cellen
Citera
2025-11-26, 07:45
Medlem
Statistiskt så är kriminella överrepresenterade, jmf med normalbefolkning, när det gäller

1 Olyckor (Dödlig)

2 Sjukdom (Dödlig)**

3 Självmord

4 Överdoser

5 Våldsam död genom yttre påverkan

Att vara gängkriminell är ungefär som ha cancer i överlevnadschanser att få ett långt liv.

Personen var 30 år, troende(?) muslim och kriminell, samt ensam i bostadsrummet

1 Olycka - Högst osannolikt. Men inte 100 procent omöjligt

2 Sjukdom - Högst osannolikt 30år Men inte 100 procent omöjligt

3 Självmord. - Osannolikt. Han var ung och religiös* Men kriminell

4 Överdos - Osannolikt - Svårt att få in på en klass 1(?) Plus vana missbrukare brukar inte överdosera.

5 Yttre våld Högst Osannolikt - Svårt att bli mördad när man är ensam i ett bostadsrum. Skulle ha upptäckts vid inlåsning. Om inte gift*** eller vårdarna var med på det men det är extremt osannolikt.

Ryktet om självmord kommer från en Islamofob i tråden. Kan vara sant eller inte

*Ett problem när det gäller statistik och självmord är att religiösa länder fuskar med den. Så risken kan vara lika hög för religiösa personer som icke.

**Han kan ha varit sjuk. Det ökar den risken

*** Klassiska är att lura personen att ta en överdos. Och väldigt svårt att bevisa. Polisens/KV utredningsvilja är ofta låg när det gäller missbrukare/kriminella. Det klassiska fallet är personen som tog livet av sig på en klass 1 genom hugga sig i magen och bröstet flera gånger (Lika många gånger som det fanns andra intagna på avdelningen), MEN det är väl över 30 år sedan.

Om jag ska gissa så tror jag fortfarande att det troligaste är

Självmord eller sjukdom/överdos. Jag lutar mot att det är självmord. Den intagne kan larma vårdarna om han är svårt sjuk eller mår dåligt vid en sjukdom och överdos. Om han inte är helt borta. Han kan ha väntat tills det var försent. Det finns en KRAFTIG motvilja hos intagna att larma vårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in