2025-11-25, 21:19
Medlem
Fantens avatar
Kul teori att det skulle vara en coping-mekanism men jag köper den inte. Det var ingen som gillade "det var bara en dröm" när Dallas gjorde det och det är ingen som gillar det idag heller, det är en sån cop-out.
Citera
2025-11-26, 18:03
Medlem
Nochillss avatar
Carols ex-man blir helt säkert en sido-plot som förklarar hennes bittra humör.

Varför bestämde sig hon annars för att begrava bästa vännen i trädgården?
Citera
2025-11-26, 18:25
Medlem
Älskar Breaking Bad och Better Call Saul men jävligt tvek på denna, eftersom de tidigare i så hög grad byggde på fruktansvärt väl spelade karaktärer, från huvudroller ned till minsta biroll.

I det här fallet verkar premissen bara ge huvudrollen det utrymmet.

Ni som tittar, är detta så stort problem som jag tänker mig?
Citera
2025-11-26, 21:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Älskar Breaking Bad och Better Call Saul men jävligt tvek på denna, eftersom de tidigare i så hög grad byggde på fruktansvärt väl spelade karaktärer, från huvudroller ned till minsta biroll.

I det här fallet verkar premissen bara ge huvudrollen det utrymmet.

Ni som tittar, är detta så stort problem som jag tänker mig?
Nej, det är en välspelad serie. Mycket creepy Stepford-vibbar om man säger så.
Citera
2025-11-27, 23:58
Medlem
Fantens avatar
Well... Hon ville ju bli lämnad i fred.

Men jävlar i helvete vilken långsam serie det här är. Inte för att BB eller BCS är "fast paced action" varje minut men det var ju hela tiden nån form av konflikt eller drama och det rörde sig alltid framåt. Carol känns som, jag vet inte - som att hon stampar på samma plats hela tiden.

Jag säger för övrigt hela tiden att alla behöver en Mossberg 500 eller Winchester 1897 innanför dörren.
Citera
2025-11-28, 00:04
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Well... Hon ville ju bli lämnad i fred.

Men jävlar i helvete vilken långsam serie det här är. Inte för att BB eller BCS är "fast paced action" varje minut men det var ju hela tiden nån form av konflikt eller drama och det rörde sig alltid framåt. Carol känns som, jag vet inte - som att hon stampar på samma plats hela tiden.

Jag säger för övrigt hela tiden att alla behöver en Mossberg 500 eller Winchester 1897 innanför dörren.

Jag har ingenting emot långsamt tempo i sig; här är det inte problemet, tycker jag. Det (enda) som varit intressant än så länge var när alla icke-infekterade träffades. Då blev det lite dynamik i de olika upplevelserna och förhållningssätten. Interaktionerna mellan Carol och det snälla veganpacifistkollektivviruset är inte det minsta intressant. Och Carols utsatthet och ångest över sin olösliga situation har de inte lyckats göra nåt av.
Citera
2025-11-28, 00:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag har ingenting emot långsamt tempo i sig; här är det inte problemet, tycker jag. Det (enda) som varit intressant än så länge var när alla icke-infekterade träffades. Då blev det lite dynamik i de olika upplevelserna och förhållningssätten. Interaktionerna mellan Carol och det snälla veganpacifistkollektivviruset är inte det minsta intressant. Och Carols utsatthet och ångest över sin olösliga situation har de inte lyckats göra nåt av.
En del (iaf en) av interaktionerna med We har jag gillat, och det var när hon frågade om hon kunde få en atombomb. Snubben såg precis ut som jag tänker mig att min dator skulle se ut, om den vore en människa, när den jobbar hårt. I övrigt håller jag med dig, det är inte så mycket tempot som är problemet som bristen på dynamik och på pay-offs. Det är trots allt en TV-serie, inte en långfilm, så jag förväntar mig något, om än att det är aldrig så litet, i varje avsnitt.
Citera
2025-11-28, 00:55
Medlem
Bilderberg78s avatar
Sämsta skit jag har sett i så här många avsnitt. Men jag gav skiten en chans.
0/5
Citera
2025-11-28, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
En del (iaf en) av interaktionerna med We har jag gillat, och det var när hon frågade om hon kunde få en atombomb. Snubben såg precis ut som jag tänker mig att min dator skulle se ut, om den vore en människa, när den jobbar hårt. I övrigt håller jag med dig, det är inte så mycket tempot som är problemet som bristen på dynamik och på pay-offs. Det är trots allt en TV-serie, inte en långfilm, så jag förväntar mig något, om än att det är aldrig så litet, i varje avsnitt.

Jo det tog några sekunder där av övermedvetandet eller vad man ska kalla det för att säga ja hon skulle få en atombomb. Förmodligen för att smälla av den som en testbomb i ett icke befolkat område. Dvs där kunde hon ju ha pressat mer för att se vart gränsen låg.

Att fråga om jag verkligen vill. Skulle göra mig jätteglad. Så fort ni bara kan borde ta under en timma vill jag att en atombomb faller över världens till storlek 20 största städer. De hade ju inte kunnat evakuera dessa i tid utan frågan blir där hur många av någon är de villiga ska dö för att göra henne nöjd.

Lite enklare hade varit. Hon ville ha en Glock 17 för att skjuta ihjäl just denna snubben. Om ens det hade varit ok. Alltså bara för att få lite svar. De verkar ju vara mån om alla liv med att de tex fortsatt vårdar de sjuka bland dom.
Citera
2025-11-28, 21:27
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Nej, det är en välspelad serie. Mycket creepy Stepford-vibbar om man säger så.

Serien är absolut inte creepy på något plan.
Citera
2025-11-28, 21:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Du tycker kanske inte att det hade varit creepy med bokstavligen en hel värld full av Stepford Smilers, men jag gör det. Att det dessutom är något av en Crapsaccharine World för Carol gör också sitt till saken. Carol tycker det definitivt att henne situation är creepy.
Citera
2025-11-28, 22:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Sant mer komedi just nu. De kunde ju göra det Creepy. Avslutningen på senaste avsnittet kanske går ditåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in