2025-11-25, 08:38
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Det är väl en hel del besökare på helgerna, så då kommer väl leveranser in också som förr i tiden 🫣

Kan vara så att han upptäckte att det inte kommer bli så bekvämt och fienderna sitter där också..
Så en överdos på tunga droger t,ex heroin..
Eller starka mediciner ifrån apoteket..

Jag undrar varför han satt ensam i en cell 🫣
Borde vara en anledning bara detta...
Ansågs han vara en säkerhetsrisk, men då borde han väl suttit på isoleringen 🫣

Ja, nu ska jag inte påstå att jag har 100 koll här (så jag kan absolut ha fel) men jag reagerade också på att en, helt nyinkommen, till anstalten fick en singelcell.

Såvitt jag förstått så är de ganska eftertraktade, så det brukar vara en slags "turordning" att den som suttit längst av kvarvarande på en avdelning slipper dubbelbeläggningen.

Och, som du säger, isol borde ha varit gällande om personen var hotad/själv hade hotat någon.

Men ja, det är väl ett pussel för KV så några rakt av strikta fördelningar av celler är väl svårt att få till, kan jag tänka mig.
Citera
2025-11-25, 09:06
Medlem
slump

Att han var ensam i sitt rum tyder kanske på att något var "fel". Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Du vet att alla delar cell nu mera va?

Han var ensam i sitt bostadsrum

"Mannen är i 30-årsåldern. Han delade inte cell med någon." (KV genom Expressen)

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=d25595a2-7285-42b7-a39e-efe7e5d42d2f

Att han var ensam kan bero på flera saker.

1 Självmordsbenägen - Då borde KV haft sekundbevakning på honom.

2 Sjuk (Smittsam)

3 Våldsam

4 Hotad

5 Förflyttning

6 Utredning

7 Slumpen
Senast redigerad av SiamGnome 2025-11-25 kl. 09:14. Anledning: glömde en punkt
Citera
2025-11-25, 09:28
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Näää, det gör inte alla alls det...

Hur skulle det bli tror du med en totalt galen mördare utan hämningar överhuvudtaget, och en annan vanlig grov brottsling som sitter i samma cell💥
bry dig inte om okunniga det är samma kategori av människor som tror man får ringa fritt påanstalt med och att dem har tillgång till internet
Citera
2025-11-25, 09:32
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Ja, nu ska jag inte påstå att jag har 100 koll här (så jag kan absolut ha fel) men jag reagerade också på att en, helt nyinkommen, till anstalten fick en singelcell.

Såvitt jag förstått så är de ganska eftertraktade, så det brukar vara en slags "turordning" att den som suttit längst av kvarvarande på en avdelning slipper dubbelbeläggningen.

Och, som du säger, isol borde ha varit gällande om personen var hotad/själv hade hotat någon.

Men ja, det är väl ett pussel för KV så några rakt av strikta fördelningar av celler är väl svårt att få till, kan jag tänka mig.
det är skillnad på de olika klasserna kumla är klass 1 där går ej dubbelbeläga hur som helst.

plus får du 4år eller mer hamnar du där automatiskt på riksmottagningen för utredning hur ditt straff ska verkställas mm, då kan jag tänka mig man har singel cell när man gör den utredningen då du är där temporärt.
Citera
2025-11-25, 09:44
Medlem
Oavsett vem den döde nu är, fan en sån fin och snäll kille det va.
Citera
2025-11-25, 09:53
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
det är skillnad på de olika klasserna kumla är klass 1 där går ej dubbelbeläga hur som helst.

plus får du 4år eller mer hamnar du där automatiskt på riksmottagningen för utredning hur ditt straff ska verkställas mm, då kan jag tänka mig man har singel cell när man gör den utredningen då du är där temporärt.

Ja precis, sjävklart är det skillnad mellan klasserna. Tror att även Hall har riks numera (vågar inte lova helt).

Men jag fick intrycket av att den avlidna kommit till Kumla från en annan klass 1 - alltså inte att han var "ny i början av sitt straff", så att säga. Men däremot ny på Kumla.

Kan dock ha fel så klart, för jag är bekant med miljön men ingen expert på något sätt.
Citera
2025-11-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Jag såg en intervju från Hall nyligen med anstaltschefen. "Allt" var dubbelbelagt*sas det i videon. Kumla är väl riksmottagningen så du har en poäng plus det är svårare i Klass 1. Problemet är ju att vissa personer måste sitta själva

https://www.youtube.com/watch?v=inlDoHKn2CY&t=2555s

Intagna har en överrisk att vara sjuka och dåligt skick, men han var i endast 30 år. Självmord? Överdos? Det är mina gissningar

* Konstigt nog betyder det inte att allt är dubbelbelagt. Det betyder nog att allt som kan dubbelbeläggas är dubbelbelagt.
Citera
2025-11-25, 09:59
Medlem
sfrges avatar
Det första man tänker på är ju självmord. Det kan ju inte vara så där fantastiskt kul att sitta på en klass ett anstalt.
Citera
2025-11-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Det är eymen ifrån gävle
Citera
2025-11-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det första man tänker på är ju självmord. Det kan ju inte vara så där fantastiskt kul att sitta på en klass ett anstalt.
Känns väldigt udda för att vara personen som gått bort i frågan är inte självmordsbenägen. Mer mordbenägen gentemot andra människor
Citera
2025-11-25, 10:01
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker

Han kanske var en sån där snäll kille som ville bli fotbollsspelare men hamnade i dåligt sällskap.
Citera
2025-11-25, 10:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkktuurik
Känns väldigt udda för att vara personen som gått bort i frågan är inte självmordsbenägen. Mer mordbenägen gentemot andra människor

Har vi nått namn på killen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in