2025-11-24, 08:04
Medlem
catlands avatar
Du kommer med största sannolikhet få en månads fängelse, absolut inte sex månader som vissa påstår. Påföljder på sex månader och under gör att du kan ansöka om fotboja, du kommer antagligen få en spärrtid på 18-24 månader.
Citera
2025-11-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigalennart
Vad innebär villkorligt?
En villkorlig dom är en alternativ påföljd som utdöms istället för fängelse när ett brott har ett straffvärde som motsvarar fängelse. Dvs du slipper fängelse. Googla för helvete.
Citera
2025-11-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
Dina svar här visar på låg självinsikt, prata på samma sätt i domstolen så slipper vi ha dig på vägarna.
20 år och jobb resten av livet? Härligt med folk som tror på sig självamed 1 års yrkes erfarenhet. Man undrar ju varför en sådan stjärna vill ta livet av sig?(Nej det gör jag inte=)

Började jobba när jag var 15, tagit egna jobb sen jag var 16. Är det något konstigt med det? Att jag har haft psykiska problem har ingenting med min inkomst/mitt arbetsliv att göra.
Citera
2025-11-24, 10:49
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Alltid fängelse, om det inte finns förmildrande omständigheter eller exempelvis vårdbehov (och då handlar det inte om din alkoholism). Hög ålder gäller ju inte dig. Två grova brott som staplas på varandra ska leda till fängelse.

du verkar ju inte veta ett skit, allt under 6 månader oavsett straff ger fotboja om du har sysselsättning. Hur skev syn har du på att du tror dom ger ut fängelse och enbart måste omvandlas till effektiv fängelse tid.... haha
Citera
2025-11-24, 11:03
Medlem
Citat:
Fotboja möjligt?

Ja vid fängelsestraff under 6 månader har du möjlighet att få fotboja så det kan du absolut få, särskilt om du har jobb, oroa dig inte
Citera
2025-11-24, 11:09
Medlem
jag hade 1.6 promille och kvaddade min bil. Fick 1 månads fänbgelse men blev omvandlat till nån jävla kurs hos kriminalvården. Prime for life eller vad tramset hette. Fick sitta och lyssna på 2 skittråkiga kärringar varje onsdag kväll 3 timmar i 6 veckors tid.
Citera
2025-11-24, 11:37
Avstängd
Du kommer få fängelse mellan 3-6 månader. Efter domen kan du söka på kriminalvården om att få fotboja.
Det kanske går igenom. Fotboja på straff 6 månader eller högre är inte så vanligt.
Citera
2025-11-24, 11:48
Medlem
Nästan övertygad om att du får fängelse 1-2 mån, har du jobb eller sysselsättning så lär det inte vara nåt problem att få fotboja.
Möjlighet finns att ansöka om villkorat körkort med alkolås så får du behålla körkort men du monterar ett personligt alkolås i bilen och går till läkaren och lämnar prover.
Citera
2025-11-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
du verkar ju inte veta ett skit, allt under 6 månader oavsett straff ger fotboja om du har sysselsättning. Hur skev syn har du på att du tror dom ger ut fängelse och enbart måste omvandlas till effektiv fängelse tid.... haha
Fotboja är ett fängelsestraff, avtjänas i hemmet.
Citera
2025-11-24, 12:38
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Började jobba när jag var 15, tagit egna jobb sen jag var 16. Är det något konstigt med det? Att jag har haft psykiska problem har ingenting med min inkomst/mitt arbetsliv att göra.
Ja alla vill ha en UE/Anställd som är dömd för rattfylla, och dessutom tänkt ta livet av sig. Lycka till i livet!(Född på sent 60 tal och en del av den ironiska generationen=)
Citera
2025-11-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
Ja alla vill ha en UE/Anställd som är dömd för rattfylla, och dessutom tänkt ta livet av sig. Lycka till i livet!(Född på sent 60 tal och en del av den ironiska generationen=)

Har du jobbat i byggbranschen?
Citera
2025-11-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artemia
Nästan övertygad om att du får fängelse 1-2 mån, har du jobb eller sysselsättning så lär det inte vara nåt problem att få fotboja.
Möjlighet finns att ansöka om villkorat körkort med alkolås så får du behålla körkort men du monterar ett personligt alkolås i bilen och går till läkaren och lämnar prover.

Rättegången är om ett par dagar så ska uppdatera för er som är intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in