2025-11-24, 11:14
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Har du provat o lättsteka/torka/ungstorka allt kött o bara mumsat levern rå för c-vitaminets skull?

Jag är inte 100% raw men ca 30% och ja rå lever emellanåt. Tror dock inte man ska mumsa för mycket lever pga a-vitamin och kopparförgiftning. Eftersom en full kossa på 600kg har en lever på 10kg så bör man äta lever ca 1/60, dvs ca en lever varannan månad. Sedan finns det mängder med möra köttdelar mm som helt enkelt smakar bättre rått. Kanske arbetar mig mot en högre %-andel i framtiden.

Finns gott om karnoverer för övrigt som aldrig äter inälvsmat och noll rapporter om c-vitaminbrist. Det är en farhåga utan stöd.
Senast redigerad av Afro-Greger 2025-11-24 kl. 11:29.
Citera
2025-11-24, 11:24
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Jag är inte 100% raw men ca 30% och ja rå lever emellanåt. Tror dock inte man ska mumsa för mycket lever pga a-vitamin och kopparförgiftning. Eftersom en full kossa på 600kg har en lever på 10kg så bör man äta lever ca 1/60, dvs ca en lever varannan månad. Sedan finns det mängder med möra köttdelar mm som helt enkelt smakar bättre rått. Kanske arbetar mig mot en högre %-andel i framtiden.

Ok , jag kör rå nötfärs,rå bacon,mjölk o en c-vitamin frukt/vitamintab när jag kör rått - funkar nice

Annars är det stenåldersdiet ungefär :

Rå lax,rå nötfärs,tillagat nötkött med (EN potatis o stor köttbit)
Ägg,ost,mjölk o lite frukt/vittablett för c-vitamin primärt.

Skönt o slippa åldras som en heroinist som kolhydrats & processmatsfolket.

Jämnåriga polare är gråhåriga o skrangliga nästan 🤣

Chips,korv,läskedryck,falukorv,massa pasta o snask - rena självmordet
Citera
2025-11-24, 12:34
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Rå lax,rå nötfärs,tillagat nötkött med (EN potatis o stor köttbit)
Ägg,ost,mjölk o lite frukt/vittablett för c-vitamin primärt.

Låter nästan perfekt, 1000x bättre än snittbefolkningen. Potatisen och frukten kan du slänga i papperskorgen i framtiden enligt mig. Lämna det åt slavarna...

Citat:
Skönt o slippa åldras som en heroinist som kolhydrats & processmatsfolket.

Jämnåriga polare är gråhåriga o skrangliga nästan 🤣

Ja bekanta med hälsoproblem uttrycker ibland oro över min köttdiet. Jag har noll hälsoproblem. Lite fel fokus minst sagt... gränsar till galenskap. Den som inte har några hälsoproblem är ju den man bör ta inspiration av.

Påminner lite om Belgiska hälsoministern Maggie De Block som ska ge hälsosamma råd.
Senast redigerad av Afro-Greger 2025-11-24 kl. 12:36.
Citera
2025-11-24, 12:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Låter nästan perfekt, 1000x bättre än snittbefolkningen. Potatisen och frukten kan du slänga i papperskorgen i framtiden enligt mig. Lämna det åt slavarna...

Ja bekanta med hälsoproblem uttrycker ibland oro över min köttdiet. Jag har noll hälsoproblem. Lite fel fokus minst sagt... gränsar till galenskap. Den som inte har några hälsoproblem är ju den man bör ta inspiration av.

Påminner lite om Belgiska hälsoministern Maggie De Block som ska ge hälsosamma råd.

Haha , fan sicken valross

Paprika är grymt o desutom gott med ost o allmänt sidotilltugg/efterätt

Paprika är ett vettigt superfood tillägg

Goggla
Citera
2025-11-24, 17:33
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Paprika är grymt o desutom gott med ost o allmänt sidotilltugg/efterätt

Paprika är ett vettigt superfood tillägg

https://www.youtube.com/watch?v=j1cqNDDG4aA

Allt som tillhör växtriket är ondskefullt och hör inte hemma i homo sapiens magsystem. Så enkelt är det.
Citera
2025-11-24, 18:16
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Dvs ditt tidigare påstående om att kolhydrater behövs för ett bra immunfösvar --> bullshit.

Kan man motverka effekten för en kolhydratanpassad individ och mildra effekten av glukosbrist vid extrem ansträngning? Ja.

Men man använda samma argument för en heroinpundare. I vissa lägen är abstinensbesvären för en heroinpundare så allvarliga att hen måste ha heroin för att inte dö. Slutsatsen är ändå inte att heroin skulle vara bra för hälsan.
Ja jag inser att du inte kan googla eller läsa en rapport eller källa utan att nån person av golden one typ tolkar den åt dig.
Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.

Och som sagt har en ledande profil inom er rörelse hoppat av pga hälsoproblem relaterat till den här kosten och det är tämligen troligt att han åt bättre än vad du gör och att han visste mer om vad han gourde än vad du och de andra här i tråden gör.
Det tar lång tid innan man får problem av en diet generellt sätt.
Generellt blir tjockisar eforiska om de får i sig mindre kalorier oavsett vilken diet som gör att de kan äta mindre har man inga reserver som jag blir man inte lika eforisk om man sänker intaget av kalorier.
Senast redigerad av Slackoff 2025-11-24 kl. 18:20.
Citera
2025-11-24, 18:49
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Och som sagt har en ledande profil inom er rörelse hoppat av pga hälsoproblem relaterat till den här kosten och det är tämligen troligt att han åt bättre än vad du gör och att han visste mer om vad han gourde än vad du och de andra här i tråden gör.

Om du tänker på Paul Saladino så är han inte utbildad i ämnet öht utan psykolog. Han valde rätt när han påbörjade sin karnevorism men ändrade av fel anledningar. Han dumpade elektrolyter från njurarna pga för litet proteinintag. För att få sin lilla insulinbump så valde han istället honung vilket är ett misstag.

Men veganer hoppar av i tusentals och blir karnevorer efter enorma hälsoproblem och omnivorer/blandkostmänniskor är de som utgör diabetespatienterna i västvärlden som trycker processade kolhydrater i mängder.

Citat:
Ja jag inser att du inte kan googla eller läsa en rapport eller källa utan att nån person av golden one typ tolkar den åt dig.
Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.

Din källa påstod(om man godtar åsikterna) att kolhydrater kan hjälpa en person vid hög ansträngning som initialt konsumerar mycket kolhydrater. Det är inte detsamma som ditt tidigare påstående att man behöver kolhydrater för att ha ett robust immunförsvar. Det är två olika saker.
Citera
2025-11-24, 19:03
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Om du tänker på Paul Saladino så är han inte utbildad i ämnet öht utan psykolog. Han valde rätt när han påbörjade sin karnevorism men ändrade av fel anledningar. Han dumpade elektrolyter från njurarna pga för litet proteinintag. För att få sin lilla insulinbump så valde han istället honung vilket är ett misstag.

Men veganer hoppar av i tusentals och blir karnevorer efter enorma hälsoproblem och omnivorer/blandkostmänniskor är de som utgör diabetespatienterna i västvärlden som trycker processade kolhydrater i mängder.

Din källa påstod(om man godtar åsikterna) att kolhydrater kan hjälpa en person vid hög ansträngning som initialt konsumerar mycket kolhydrater. Det är inte detsamma som ditt tidigare påstående att man behöver kolhydrater för att ha ett robust immunförsvar. Det är två olika saker.
Det har ja just skrivit att det förmodligen är veganer som hoppar av och blir köttätare eftersom det är Samma sorts idioter.
Citera
2025-11-24, 19:12
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Det har ja just skrivit att det förmodligen är veganer som hoppar av och blir köttätare eftersom det är Samma sorts idioter.

Nej näringsbrist och hälsoproblem tvingar dem till det. Finns tusentals karnevorer som blir det motvilligt. Dom hatar dieten men det är det enda som funkar. Dom har samma IQ som du ungefär men resultaten gör att dom inte har något val. Autoimmuna sjukdomar och diabetes borta.
Citera
2025-11-25, 07:18
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Det tar lång tid innan man får problem av en diet generellt sätt.

Ja processade kolhydrater och vegetabiliska oljor, en dålig slags blandkost, är en snabb väg mot T2.

Hittils har du visat ett case där någon person som åt canned food fick skörbjug. Ett case på någon som hade en tveksamt diet? Det är minst lite tunnt med exempel kanske?

När det gäller karnevorism kanske väntan blir evig?

Det ironiska är att du pratar om "fad diet". Hög kolhydratkost tillkom för ca 12.000 år sedan vilket är en fånigt kort tid inom evolutionen. Den som defacto äter en fad diet är du utan att riktigt begripa det själv.
Du är helt enkelt ett klassikt Dunning-Kruger case. För dig är kaloriräkning och att vara en "gymbro" det mest lämpliga. Inte vetenskap och näringslära på en lite högre nivå.
Citera
2025-11-25, 08:50
Medlem
448s avatar
Etiopierna har två scyssta recept för oss bestar som äter rått kött

Kitfo och tere siga
Citera
2025-11-25, 11:34
Medlem
AttansNedranss avatar
Jag har en fråga till er råa köttätare: äter du köttet okryddat, eller kryddar du, och i så fall vilka kryddor passar bäst till rått kött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in