2025-11-23, 23:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Upp och ner som vanligt. Kan vara hur bra som helst ibland och sedan trött och långt från pallen nästa gång. Spelar ingen roll hur det är nu. Under OS kan hon lika gärna vinna guld överlägset.
Citera
2025-11-23, 23:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Kom Frida hem senare från Teneriffa i år? Hon tänker nog att optimal effekt för henne ligger ca 10 dagar efter hemkomst, har för mig hon sa det i en intervju. Hon var ju uppenbarligen i extremt bra form i Ruka förra året, man kan ju undra när hon kom hem det året efter Teneriffa, kanske borde hon hålla sig till den tidslinjen i fortsättningen.

Hon kom hem tidigare från Teneriffa i år eftersom hon hade åtaganden i Stockholm. Premiär av hennes dokumentärfilm bland annat.
Citera
2025-11-24, 07:03
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon kom hem tidigare från Teneriffa i år eftersom hon hade åtaganden i Stockholm. Premiär av hennes dokumentärfilm bland annat.
Det var ju mindre bra, för då kan man tänka sig att "Ruka-formen" skulle ha flyttats bak till säsongspremiären då hon kom hem tidigare. Kanske därför hon trodde att det fanns en chans att hon skulle "flyga fram i spåret" under sprinten. Men höjdträningen kanske slog annorlunda i tid den här gången, har svårt att tro att hennes skidor var så genomusla att man bara kan skylla på dem. Så då återstår antingen infektion i kroppen eller att träningen på höjd ännu inte gett effekt.
Citera
2025-11-24, 08:00
Medlem
Citat:
Det låter ju inte klokt att en idrottsman trasslar till träningen bara för att man har "åtaganden".
Citera
2025-11-24, 08:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Det var ju mindre bra, för då kan man tänka sig att "Ruka-formen" skulle ha flyttats bak till säsongspremiären då hon kom hem tidigare. Kanske därför hon trodde att det fanns en chans att hon skulle "flyga fram i spåret" under sprinten. Men höjdträningen kanske slog annorlunda i tid den här gången, har svårt att tro att hennes skidor var så genomusla att man bara kan skylla på dem. Så då återstår antingen infektion i kroppen eller att träningen på höjd ännu inte gett effekt.

Nu skyllde hon väl inte heller bara på skidorna, långt ifrån. Höghöjdacklimatisering kan ju slå olika också.
Citera
2025-11-24, 08:47
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Nu skyllde hon väl inte heller bara på skidorna, långt ifrån. Höghöjdacklimatisering kan ju slå olika också.
Ja var ju det jag skrev, att höghöjdsträningen kan slå olika. Skrev inte heller att hon bara skyllde på skidorna, menade mest generellt om man gör en analys som vad som kan ha gått snett.
Citera
2025-11-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Det låter ju inte klokt att en idrottsman trasslar till träningen bara för att man har "åtaganden".
Förmodligen är det åtaganderna som schemalagts så att det passar med Fridas upplägg
Citera
2025-11-24, 11:24
Medlem
Citat:
Åtaganden är nog en väldigt väsentlig del i att en idrottsman överhuvudtaget ska kunna utöva sin idrott på elitnivå 😉
Citera
2025-11-24, 13:03
Medlem
Citat:
Frida har väl inte haft mycket åkning på snö?
Det tar lite tid att "komma in" i det också.

Om det nu inte är någon förkylning som spökar tror jag att Frida kommer att prestera bra i Ruka.
Citera
2025-11-25, 04:54
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:

Fråga hennes morsa. Sämsta rådgivaren ever
Citera
2025-11-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Fråga hennes morsa. Sämsta rådgivaren ever

Världens (näst) bästa morsa!
Citera
2025-11-25, 08:17
Medlem
Jenshalls avatar
https://www.dn.se/brandstudio/roborock/frida-karlsson-jag-staller-lika-hoga-krav-pa-min-omgivning-som-jag-staller-pa-mig-sjalv/

Frida har blivit dammsugare försäljare. Passar henne kanske bättre. Rätt fokus 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in