2025-11-23, 19:14
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Dvärgen i Kiev har dock andra planer – att fortsätta kriget utan egen krigskassa, medan väst står för finansieringen av vapen, förnödenheter och upprustning.
Fast mest av allt behöver de soldater och kidsen vill inte slåss för sitt land.
Citera
2025-11-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Bättre att vara en produkt av västlig utbildningssystem än ryskt eller annat skräp. Jag slipper i alla fall skämmas att jag stödjer ryssar a ka stalinister och ha ett IQ motsvarande en rysk alkis.

Tror du att det du skriver har med något att göra och att vem eller vilka du stöder har med något att göra. En rysk alkis har ju uppenbarligen mycket högre IQ än dig
Citera
2025-11-23, 19:19
Medlem
Återigen Rysstroll som försöker snedvrida verkligheten.

Självklart ska ryssjäveln ge blanka fan i en suverän stats gränser.

Man kan inte hålla på att rita om gränser baserat på Storhetsvansinne av en Sjuk människa som Putin.

BOMBA SKITEN UR MOSKVA SOM STRAFF FÖR DERAS IDIOTISKA LEDARES SJUKA TERROSISTHANDLINGAR.

GE CIVILBEFOLKNINGEN 1 VARNING 1 DYGN INNAN OCH SEDAN BOMBAR VI SKITEN AV DERAS HUVUDSTAD. HELST SKULLE VI HA EN ATOMBOMB FÖR ATT BLÅSA SKALLEN AV IDIOTEN PUTIN
Citera
2025-11-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag föreslår att du tar dig till Kreml och förklarar det för Putin då.
Är det inte du som brukar påpeka vilken mästerstrateg Putin är? Ska man verkligen behöva påtala självklarheter för Putin som att huruvida Rysslands fartygstrafik genom Bosporen kan fortgå beror på Nato-länders tillåtelse, liksom genom Öresund och Bälten? Men ok, jag åtar mig det, på villkor att jag får skaka Putins hand och ge honom en bamsekram samt att jag inte tänker låta någon kroppsvisitera mig först.
Citera
2025-11-23, 19:21
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Är kriget över att du redan pratar om vinnare respektive förlorare? Upplys oss!

Ser inte att Ryssland skapar massa tramsiga och naiva "fredsplaner". Gör du?
Citera
2025-11-23, 19:22
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Tror du att det du skriver har med något att göra och att vem eller vilka du stöder har med något att göra. En rysk alkis har ju uppenbarligen mycket högre IQ än dig
En ryssvurmare kommer alltid att förneka sådant. Det har vi blivit vana med. Vad det gäller IQ så tror jag att en betongvägg har högre IQ än vad du har. Och med det sagt så slutar jag där (OT)
Citera
2025-11-23, 19:24
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Är det inte du som brukar påpeka vilken mästerstrateg Putin är? Ska man verkligen behöva påtala självklarheter för Putin som att huruvida Rysslands fartygstrafik genom Bosporen kan fortgå beror på Nato-länders tillåtelse, liksom genom Öresund och Bälten? Men ok, jag åtar mig det, på villkor att jag får skaka Putins hand och ge honom en bamsekram samt att jag inte tänker låta någon kroppsvisitera mig först.
Jag har inte påstått att han är en mästerstrateg. Allt jag har sagt är att Ryssland vinner kriget i Ukraina just nu. Ifall han var en mästerstrateg antar jag väl att han redan hade vunnit.
Citera
2025-11-23, 19:24
Avstängd
Tanachs avatar
Att säga att man slåss för sitt land är en överdrift. Många har insett att allt egentligen är en bluff, där regimen i Kiev påstår sig försvara landets överlevnad men i själva verket kämpar för sina egna intressen. Tidigare hette det att Ukraina kämpade för hela Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av jools71
Fast mest av allt behöver de soldater och kidsen vill inte slåss för sitt land.
Citera
2025-11-23, 19:27
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att säga att man slåss för sitt land är en överdrift. Många har insett att allt egentligen är en bluff, där regimen i Kiev påstår sig försvara landets överlevnad men i själva verket kämpar för sina egna intressen. Tidigare hette det att Ukraina kämpade för hela Europa.
Oavsett så finns det inte tillräckligt soldater på Ukrainas sida...
Citera
2025-11-23, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Nu har EU släppt sin remix av "fredsplanen".. och som vanligt när boomers skall lägga sin touch på något blir det katastrof.. tog inte mer än 2 punkter (första är ju egentligen bara bajsprat iofs) innan de får kalla handen av Ryssland;

Full text of Europe’s 24-point counter-proposal for a “peace plan.”

1. End the war and create arrangements meant to prevent any repeat, establishing a permanent framework for “lasting peace and security.”

2. Both sides commit to a full, unconditional ceasefire — in the air, on land, and at sea.

3. Immediate talks begin on the technical setup for monitoring the ceasefire, with U.S. and European participation.

4. A U.S.-led international monitoring mission is introduced, relying mainly on satellites, drones, and remote tools, with an on-the-ground component to investigate alleged violations.

5. A mechanism is created for filing and investigating ceasefire violations and discussing “corrective measures.”

6. Russia must “unconditionally” return all deported or “illegally displaced” Ukrainian children, under international supervision.

7. Full prisoner exchange under the “all for all” principle. Russia must also release all civilian detainees.

8. After the ceasefire stabilizes, both sides take humanitarian steps, including allowing family visits across the line of contact.

9. Ukraine’s sovereignty is reaffirmed; Ukraine cannot be forced into neutrality.

10. Ukraine receives legally binding security guarantees from the U.S. and others — effectively an Article 5-style arrangement.

11. No restrictions are placed on Ukraine’s armed forces or its defense industry, including foreign military cooperation.

12. Security guarantors form an ad-hoc group of European and willing non-European states. Ukraine decides which foreign forces, weapons, and missions it allows on its territory.

13. Ukraine’s NATO membership depends only on internal Alliance consensus.

14. Ukraine becomes an EU member.

15. Ukraine remains a non-nuclear state under the NPT.

16. Territorial issues are addressed only after a full unconditional ceasefire.

17. Territorial negotiations start from the current line of control.

18. Once agreed, neither Russia nor Ukraine may alter territorial arrangements by force.

19. Ukraine regains control of the Zaporozhye Nuclear Power Plant (with U.S. involvement) and the Kakhovka Dam, under a special transfer mechanism.

20. Ukraine receives unhindered access on the Dnieper River and control of the Kinburn Spit.

21. Ukraine and its partners conduct unrestricted economic cooperation.

22. Ukraine is fully rebuilt and financially compensated — including through frozen Russian sovereign assets, which remain blocked until Russia pays compensation.

23. Sanctions imposed on Russia since 2014 may be partially and gradually eased only after a “sustainable peace,” with automatic snap-back if the deal is violated.

24. Separate talks begin on European security architecture with all OSCE states.

Tror någon måste förklara för dessa idioter att förloraren dikterar inte villkoren.

De europeiska ledarna fattar inte att Ukraina förlorat momentum sedan 2023. De har inte tagit något område ..utan själva förlorat områden. De vapen de fått gör bara att Ukraina förlorar ännu mer mark. Är de helt blåsta?
Citera
2025-11-23, 19:33
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Får vi se om Ukraina håller vad de säger..

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=55bb9a25-a305-4f59-a8b0-24a6d8f853ae
Vad säger Ukraina?
Citera
2025-11-23, 19:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag skulle säga att fler i världen lyssnar när USA talar än när EU snattrar. Europas rykte är inte vad det var när du var ung. Man ser stormakterna och deras starka män. Trump, Putin, Xi… Och så tittar man på EU som skickar fram kvinnor och bögar som Ursula och Macron. Europa utstrålar svaghet och matriarkat. Det har man inte respekt för ute i världen.

Detta är skälet till varför ingen lyssnar på EU eller ens bjuder in dem till diskussion. Det är ingen slump att Europa förbigås gång på gång. Det har att göra med våra ledare och de signaler det skickar ut att sådana som Uffe och Mette och Kaja Kallas ich Ursula och Starmer och Macron sätts att representera land efter land i Europa.

I Europa tycker man att detta är hemskt och bakåtsträveri och patriarkalt men ingen bryr sig om vad Europa tycker.
Fel. Anledningen till att Trump och Putin inte tar med Europa i diskussionen är för att Europa har ryggrad och moral. Trump ser detta som ett sätt att berika sig själv och sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in