Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Hur kunde HBTQ-stormakten förlora den viktiga Centralstationen?
Detta visar på mycket stor svaghet i krigföringen.
Och även Pedagogiska Skolan är befriad av Ukraina liksom både stadshuset och Stora Torg.
Men från Ukrainsk sida kan man fråga sig, var håller borgmästaren hus?
I varje stad som dom omringar så har taktiken varit att låta någon väg in i staden stå öppen och sedan har Ukraina för det mesta aggressivt skickat in manskap och bilar med förnödenheter. Den illvilliga tolkningen kallas Köttkvarnen, dom gör det med flit för att döda så många som möjligt utan att själva lida skada. Den välvilliga tolkningen är att Ryssland är så svaga och nära att förlora kriget att dom inte kan erövra en stad. Jag lutar mot att det är en attritions-taktik, dom har 700.000 soldater i hela krigszonen. Det hade gått ganska lätt att bara köra eller marschera in 5000 mot slutet av en sån här strid, men då hade dom förlorat många på kuppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Exakt, Trump och Witkoff är puckon, på riktigt. Dom ser bara nån slags " deal" som nån jävla bilhandlare.
Rubio och Vance verkar ha lite förstånd.
Jag stöttade honom som kandidat men det här året har inte vart speciellt lovande. Riktiga skojare av rang verkar hela skocken vara, han blev utbuad nyligen. Efter 2028 lär det bli impeachment. Innan valet sålde han in sig som ett geni men det har ju inte kommit mycket av det. Ska bli intressant att se om han vågar invadera lilla Venezuela, men jag tror inte ens han vågar riskera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
"Europa" presenterar en något reviderad fredsplan.
"Säkerhetsrådgivare från Tyskland, Frankrike och Storbritannien diskuterar en fredsplan med USA och Ukraina i Genève, Schweiz.
Europeiska ledare föreslår tre viktiga förändringar i Donald Trumps fredsplan med 28 punkter."
https://yle.fi/a/74-20010573
Dom får ringa i efterhand och lämna klagomål, märk väl att Europa inte ens blev tillfrågade angående planen som presenterades. Vi är satraper som tar order numera inte självstyrande stater med egen vilja som förr.