Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Ja, fast de där männen jag ser där på FB tycker jag ofta verkar väldigt väl sammansatta. Mycket bättre än mig.
De är över minimigränsen eller vad man skall säga.
Är det helt omöjligt att tänka sig att vissa kvinnor faktiskt överskattar sig själva och underskattar männen? Är det omöjligt att tänka sig?
Att den gruppen också växt?
En grej fattar jag inte. Det är liksom aldrig några problem att erkänna "manliga egenheter". Direkt köper man det. Men aldrig kan man erkänna kvinnliga egenheter. Det är liksom helt omöjligt.
Det kommer inte på tal. Ändå har jag själv kvinnliga bekanta som sågar sina kvinnliga chefer vid fotknölarna etc.
Det är som att de manliga feministerna försvarar kvinnor hårdare än vad kvinnor själva gör.
Manliga “feminister" försvarar kvinnor som överarbetar därför att då kan dom männen stanna i sin kvinnliga energi och förbli odugliga och obalanserade. Det blir bekvämt för dom.
Om kvinnan alltid går in i försvar eller kämpar med att överbevisa hur självständig hon är i en mans sällskap, betyder det att han inte reder ut simpla saker som att ta vardagliga beslut.
Om kvinnan hela tiden blir tvungen att guida honom i
allt, och även emotionellt blir hon per automatik som hans mamma.
Men om hon känner sig trygg i hans sällskap tillåts hon att slappna av och blir då mjuk, kärleksfull, omhändertagande, lekfull och kreativ.
En man som är trygg i sig själv kommer inte att be kvinnor att höra av sig till honom genom att bekräftelsesökande skylta med skrytpunkter.
Som kvinna hade jag läst situationen som att han inte förstod bättre och egentligen bara satt och väntade på resultat efter att ha prickat av en punktlista som hans morsa och samhället ansåg vara på topp för att FÅ en kvinna.
Han ska inte få en kvinna, och är heller inte berättigad en kvinna.
Det spelar ingen roll att han till synes ser ut att ha hela paketet, för han är inte trygg i sin maskulina energi och därför attraherar det in den typ av kvinnor som du beskriver.
Han kommer att få en extra-morsa.
När han är redo kommer han att välja en partner som per automatik leder till att både kvinnan och mannen är i balans i varandras sällskap.
Sen bygger dom tillsammans det liv dom både kan se i framtiden.
Man behöver inte ha allt på plats för att locka fram det bästa hos varandra.